حرکات عجیب رضا عطاران در جشنواره فجر


رضا عطاران شما در فیلم نهنگ عنبر به ایفای نقش پرداختید و در یک سکانس از این فیلم ویشکا دلداری می دهد و سیلی می زند در ادامه بخشی از این فیلم را مشاهده می کنید.رضا عطاران وی با انتشار این مطلب در اینستاگرام به «طرح حفاظت از فضای مجازی» واکنش نشان داد. رضا عطاران او علاوه بر بازیگری در زمینه های دیگری مانند کارگردانی، فیلمنامه نویسی و خوانندگی نیز فعالیت دارد. رضا عطاران او اصالتاً اهل کاخکی است و فرزند سوم خانواده است و مادرش در جوانی در زلزله کاخکی فوت کرده است. رضا عطاران پس از فارغ التحصیلی در رشته اقتصاد برای ادامه تحصیل به تهران رفت. حالا پیر شدن ناگهانی رضا عطاران بعد از چند سال دوری اش از تلویزیون همه را شگفت زده کرده است.

آغاز فعالیت هنری رضا عطاران

آتاران اولین بار در سال 1369 با بازی در سریال بیداران به کارگردانی اصغر عبداللهی در تلویزیون دیده شد و پس از آن با بازی در سریال های بگذار 57 و مهران مدیری خوش به شهرت رسید و در عرصه بازیگری پیشرفت کرد. پرواز 57 یکی از اولین سریال های طنز بعد از انقلاب بود که توسط مهران مدیری در سال 1372 ساخته شد و از شبکه اول سیما پخش شد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد. رضا عطاران در این مجموعه تلویزیونی در کنار نصراله رادش، سعید آقاکانی و حمید لولایی به ایفای نقش پرداخته است.

رضا عطاران

رضا عطاران و سعید آقاخانی

ساعت خسنم سریالی طنز ساخته مهران مدیری در سال 94 است که از شبکه اول سیما پخش شد و با استقبال مردم مواجه شد. رضا عطاران در این فیلم با رضا شفیع جم، سعید آقاکانی، آریان امیرفضلی و نادر سلیمانی بازی کرده است.

اولین تجربه کارگردانی رضا عطاران

عطاران پس از بازی در سریال سال مبارک، کشور سبز و دنیای شیرین در سال 1378 اولین کارگردانی خود را در سریال مجید دلبندم انجام داد. عطاران علاوه بر کارگردانی و فیلمنامه نویسی به عنوان بازیگر نیز در این سریال حضور داشت. مجید دلبندم داستان عروسکی با دست‌های دراز به نام مجید است که هر بار با شیرین کاری‌هایش داستان جدیدی خلق می‌کند. این سریال در گروه کودک و نوجوان تولید شد و با استقبال خوبی روبرو شد.جوزف تیموری، زیبا بروفه، جواد رضویان و مجید صالحی دیگر بازیگران این مجموعه طنز هستند.

رضا عطاران

مطالب پیشنهادی

او در سال 2000 کارگردانی را ادامه داد و قطار ابدی را فیلمبرداری کرد و از سال 1997 تا 2003 به صورت حرفه ای سریال های سیب خنده، ستاره ها و کوچه اقاقیا را فیلمبرداری و ارائه کرد. خانه بدوش یکی دیگر از سریال های محبوب رضا عطاران است که در سال 1383 ساخته شد و در ماه مبارک رمضان از شبکه سوم سیما پخش شد. عطاران با این سریال وارد عرصه ساخت سریال های مناسب ماه رمضان شد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد.

بیشتر بخوانید  وام آنلاین بانک آینده فعال شد! بدون نیاز به چک و ضامن + مبلغ

عطاران سریال متهم فراری را بعد از سریال خانه بدوش در سال 1384 کارگردانی کرد.این سریال به نویسندگی سعید آقاخانی در ماه مبارک رمضان از شبکه سوم سیما پخش شد و با استقبال خوبی روبرو شد. سیروس گرجستانی، علی صادقی و مریم امیرجلالی دیگر بازیگران این مجموعه طنز بودند که پس از آن رضا عطاران سریال ترش و شیرین را برای پخش در نوروز سال 1386 ساخت و همچنین در سال 87 با تیراندازی دوباره توانست نظر هواداران خود را به خود جلب کند. سریال بزنگاه.

رضا عطاران

خداحافظ رضا عطاران در تلویزیون با بزنگاه

عطاران که با ساخت سریال های پرمخاطب «خانه به دوش»، «ترش و شیرین» از دست متهم فرار کرد، توانست طرفداران زیادی را به خود جلب کند و برای لحظاتی مردم را به وجد آورد. آنچه از صداوسیما دارد اما تاکنون خبری از همکاری وی با صداوسیما اعلام نشده است. عطاران دلیل دوری از تلویزیون را خستگی عنوان کرد. بزنگاه با بازی مرجانه گلچین، حمید لولایی و علی صادقی توسط رضا عطاران در سال 1387 ساخته شد و در همان ماه رمضان مهمان خانه های شبکه سوم سیما بود.

او در سریال بزنگاه نقش رضا عطاران و حمید لولایی را بازی می کند

رضا عطاران اولین بار در سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم کلید ازدواج ساخته دیوید موثقی وارد سینما شد. سیندرلا عنوان دومین فیلم عطاران بود که در سال 1380 اکران شد. او در این فیلم به همراه بازیگرانی چون رامبد جوان و مرحوم پوپک گلدره بازی کرد. عطاران بعدها در فیلم هایی چون کلاه قرمزی و ساروناز، هو و کلاهی برای باران به بازیگری ادامه داد.

رضا عطاران

رضا عطاران و مریم کاویانی

کلاه باران عنوان فیلمی به کارگردانی مسعود نوابی است که در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و در سینماهای کشور به نمایش درآمد. عطاران در این فیلم نقش جواد رضویان، حدیث فولادوند و مهران گفوریان را بازی می کند که با نام باران آشنا می شوند و او را به همراه مادرش به بیمارستان می برند و نجات می یابد که ماجراهای جالبی را در فیلم رقم می زند.

عطاران پس از درخشش در فیلم خروس جنگی در نقشی متفاوت در نیش زنبور عسل بازی کرد و در این فیلم با بازیگرانی چون رضا کیانیان، مریلا زارعی و ژاله صامتی همبازی شد. داستان فیلم درباره دو کلاهبردار به نام‌های اسد و رضا است که از پیرزن‌های ثروتمند پول می‌گیرند و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید  از تسلیحات اتمی برای محافظت از روسیه استفاده می‌کنیم

او یک حیوان نجیب در دو فیلم در سال 2010 است و ورود مردان در دو نقش کاملا متفاوت ظاهر شد. رضا عطاران در مراسم اختتامیه دومین جشن لبخند خورشید برای بازی در این دو فیلم تندیس لبخند طلایی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

عطاران در سال 1390 فیلمی به نام رویای من می آید ساخت که در آن به عنوان بازیگر نیز ظاهر شد و برای دومین بار در نقش معلم بازی کرد. اکبر عبدی در این فیلم نقش پیرزنی را بازی می کند که فضایی شوخ و سرگرم کننده برای بیننده ایجاد می کند. مریلا زارعی و ویشکا آسایش دیگر بازیگران این فیلم هستند که رضا عطاران در این فیلم توانست سیمرغ بهترین کارگردانی بخش نگاه نو را از جشنواره فیلم آتش دریافت کند.

رضا عطاران

بی قید و شرط و بی هدف به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال 1391 کلید خورد و در سینماهای کشور به نمایش درآمد و رضا عطاران به همراه احمد مهرانفر، نگار جواهریان و پانته بهرام در این فیلم ایفای نقش کرد. عطاران برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از هفتمین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شد. یک سال بعد در فیلم دهلیز ساخته بهروز شعیبی به ایفای نقش پرداخت و برای دومین بار برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از انجمن منتقدان شد.

«کلاس حس» به کارگردانی کمال تبریزی در سال 1392 فیلمبرداری و در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمد. رضا عطاران در این فیلم به همراه بهاره رهنما، پیمان قاسم خانی و آزاده صمدی بازی کرد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. او مرد اول جشنواره فیلم آتش شد. پیمان قاسم خانی علاوه بر ایفای نقش در این فیلم، نویسندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته است. به آقای کمالی و یک نفر دیگر فروخته شد و اکنون مرد غریبه در کنار همسرش دفن شده است. حالا آقای کمالی برای پس گرفتن قبر به هر دری می زند و این ماجراهای جالبی را به همراه دارد.

استراحت مطلق عنوان فیلمی است که رضا عطاران و همسرش فریده فرامرزی در آن به ایفای نقش پرداختند. تماس فیزیکی عطاران و همسرش فریده فرامرزی حواشی زیادی را در این فیلم به همراه داشت به طوری که برای اجازه نمایش باید صحنه هایی از فیلم حذف می شد که به دلیل کوتاه بودن فیلم این امکان فراهم نشد. بنابراین عبدالرضا کاهانی در مقابل این درخواست مقاومت کرد و اعلام کرد که این دو بازیگر با هم ازدواج کرده اند. سرانجام این فیلم در سال 1393 در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمد که ترانه علیدوستا از دیگر بازیگران این فیلم است. داستان فیلم درباره زنی است که به تهران مهاجرت کرده و در راه با شوهر سابقش که فردی پرخاشگر است آشنا می شود.

بیشتر بخوانید  بهاره رهنما دست از خودنمایی برای همسر پیمان قاسمخانی بر نمی‌دارد

رضا عطاران

رضا عطاران با بازی در فیلم های کلاس حس، رد کارپت و کلاشینکف و سود 1.6 میلیاردی سینمای ایران عنوان پردرآمدترین بازیگر سال 1393 را از آن خود کرد. وی همچنین در فیلم نهنگ عنبر 2014 نقش ارژنگو صنوبر را بازی کرد.این فیلم به کارگردانی سامانا موگاداما در ابتدا قرار بود در جشنواره فیلم فجر اکران شود اما این اتفاق نیفتاد و اواخر اردیبهشت 1394 در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمد. مردم استقبال خوبی کردند. بعد از نهنگ عنبر، آتاران در دو فیلم موفق گینس و من السالوادور نیستم بازی کرد.

او در سال 1394 با فیلم نه چندان موفق دراکولا به سینماهای کشور آمد و مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و پس از آن در نهنگ عنبر 2 بازی کرد. این فیلم در سال 1394 کلید خورد و در تاریخ 19 اردیبهشت 1396 در سینماها به نمایش درآمد. و با فروش 20 میلیاردی به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران تبدیل شد. این فیلم داستان فیلم نهنگ عنبر را روایت می کند که ارژنگ پس از چهل سال انتظار بالاخره خواب می بیند و به عروسی شما می رود و در طول مسیر به یاد خاطرات گذشته می افتد.

پس از موفقیت رضا عطاران در فیلم نهنگ عنبر 2 در سال 1375 در دو فیلم مصادره و خزرپا به ایفای نقش پرداخت. مصادره اولین تجربه به کارگردانی مهران احمدی است که علاوه بر بازیگری در این فیلم حضور دارد. داستان فیلم درباره مردی به نام اسماعیل ایرجانلو با بازی رضا عطاران که کارمند اداره ساواک است آن را به دوست خود می سپارد و این مشکل ماجراهای زیادی را برای او رقم می زند.

رضا عطاران

عطاران در سال 1396 پس از توقیف در فیلم خزرپا به ایفای نقش پرداخت و برای دومین بار با مهران احمدی همبازی شد. خزرپا به کارگردانی ابوالحسن داودی با فروش 30 میلیاردی در گیشه سراسر کشور توانست رکورد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند. جواد عزتی، لاله اسکندری و سارا بهرامی دیگر بازیگران این فیلم هستند. رضا هزارپا و دوستش منصور که در کیف زندگی می کنند متوجه دختر پولداری می شوند که قسم خورده با یک جانباز ازدواج کند. رضا که در یک تصادف یک پای خود را از دست داده، تصمیم می گیرد نقش یک جانباز را بازی کند و دل دختر را به دست آورد تا با او ازدواج کند.

دیدگاهتان را بنویسید