مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حذف موهای زائد صد در صد تضمینی با وازلین

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کک و مک چیست؟

موخوره زمانی اتفاق می افتد که کوتیکول مو ضعیف و شکننده می شود. با گذشت زمان، انتهای مو شروع به شکافتن می کند و در صورت عدم درمان، در نهایت به سمت ریشه مو حرکت می کند. موخوره برای بسیاری از زنان بسیار دردناک و سخت است. عوامل زیادی می تواند باعث ایجاد موخوره، کمبود مواد مغذی در بدن، گرمای بیش از حد و رنگ دائمی موها از دلایل اصلی ظاهر شدن آن باشد که می توان آن را از بین برد و از شکافتن مو جلوگیری کرد.


چه عواملی باعث ایجاد کک و مک می شود؟

خشک شدن بیش از حد مو
استفاده از شامپوهای تهاجمی
موهایش را بیش از حد میشوید
استرس شدید
باد، هوای سرد، اشعه ماوراء بنفش و گرما باعث آسیب مو می شود.
آسیب های مکانیکی مانند مسواک زدن بیش از حد
رنگ کردن بیش از حد مو
پرم شیمیایی
آسیب ناشی از گرما: مانند استفاده از اتو و سشوار


وازلین برای مو


وازلین چیست؟

وازلین یکی از مشتقات نفتی است که به مرطوب نگه داشتن پوست و همچنین مرطوب نگه داشتن مو کمک می کند. وازلین ماده ای ژله مانند است که از فرآورده های نفتی ساخته می شود. این ماده مخلوطی از موم های طبیعی و روغن های معدنی است که یک سد محافظ روی پوست ایجاد کرده و رطوبت آن را حفظ می کند. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD)، استفاده از وازلین روی پوست می تواند خشکی پوست را درمان کند، استحکام پوست و ناخن را افزایش دهد و رطوبت پوست را حفظ کند. همچنین مدتی است که به درمان کک و مک با وازلین توجه شده است.

بیشتر بخوانید  عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست

درمان کک و مک با وازلین

موهای سر سالانه حدود پانزده سانتی متر رشد می کنند. اگر می خواهید موهایتان سریعتر رشد کنند، یکی از ساده ترین راه ها استفاده از وازلین است. تئوری پشت آن ساده است. اگرچه وازلین خاصیت مرطوب کنندگی ندارد، اما با ایجاد یک لایه محافظ، رطوبت پوست را حفظ می کند.
به این ترتیب موها کمتر در معرض شکستگی هستند. بر اساس این نظریه، درمان کک و مک با وازلین بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. وازلین از موها در برابر شکستگی و خشکی محافظت می کند، بنابراین در پیشگیری و درمان موخوره موثر است.
البته برخی از افراد نگران استفاده از وازلین روی پوست سر یا صورت خود هستند. ادعا می شود که استفاده از وازلین می تواند بستری برای رشد باکتری ها ایجاد کند یا فولیکول های مو را مسدود کند. اما هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.


فواید وازلین

مزایای وازلین برای مو

استفاده از وازلین برای مو فواید زیادی دارد. علاوه بر درمان کک و مک با ژل نفتی، می توانید از مزایای دیگر آن نیز بهره مند شوید. بعضی از آنها … هستند:


درمان و بهبود شوره سر و خارش سر: اگر پوست سر حساسی دارید و از خارش بی پایان و شوره های آزاردهنده خسته شده اید، قبل از شستن موهایتان در حمام، مقداری وازلین را روی پوست سر خود ماساژ دهید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از ژله نفتی شستشو را دشوار می کند. بهتر است مقداری وازلین را به اندازه نوک انگشت به موهای خود بزنید، نه بیشتر.

بیشتر بخوانید  ترفند های ساده برای تقویت مژه هایمان

باید بخوانید:

درمان موهای مجعد و شناسایی موهای مجعد

درمان موهای مجعد و شناسایی موهای مجعد

درمان موهای مجعد و تشخیص موهای مجعد استفاده مداوم از سشوار و اتو مو یکی از عواملی است که باعث وز شدن موها می شود همچنین اگر موها خشک باشند به راحتی وز می شوند.


حفظ رطوبت مو: بسیاری از مشکلات مو از جمله موخوره ناشی از خشکی بیش از حد مو است. ژل نفتی با ایجاد یک لایه محافظ در اطراف مو، مو را مرطوب نگه می دارد و از خشک شدن آن جلوگیری می کند.


درمان کک و مک با وازلین


تقویت سلامت ابرو و مژه: وازلین می تواند در رشد و سلامت ابروها و مژه ها موثر باشد و برای فرم دادن به آنها نیز استفاده می شود.


افزایش رشد مو: گفته می شود که ماساژ دادن مقدار کمی ژل نفتی روی پوست سر باعث افزایش رشد مو می شود. در واقع افزایش رشد مو یکی از دلایل اصلی روی آوردن افراد به ژل نفتی برای تقویت موهای خود است. اما هیچ منبع موثقی این ادعا را تایید نکرده است. علاوه بر این، تماس مستقیم ژل نفتی با پوست سر نیز می تواند خطرناک باشد و عوارض ناخواسته ای ایجاد کند. بنابراین، اگر از وازلین برای تقویت رشد مو استفاده می کنید، از خطرات آن آگاه باشید.


درمان و پیشگیری از کک و مک: شاید باورش برایتان سخت باشد، اما ژل نفتی نقش موثری در جلوگیری از شکاف انتهایی دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و باد، استفاده بیش از حد از اتوهای صاف و قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب استخر می تواند مو را خشک کرده و منجر به وز شود. پوشاندن انتهای مو با ژل نفتی، آنها را از این گونه خطرات محافظت می کند و موها را مرطوب نگه می دارد و در نتیجه احتمال شکستگی مو را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  مراقبت خانگی برای داشتن موهای درخشان


وازلین برای سلامت مو


محافظت از پوست سر در هنگام رنگ کردن مو: برای بسیاری از افراد رنگ کردن مو منجر به قرمزی و خارش پوست سر می شود. روغن کاری ریشه مو با ژل نفتی قبل از رنگ کردن می تواند از این عوارض جلوگیری کند.

باید بخوانید:


آیا استفاده از وازلین برای موهای شما بی خطر است؟

از آنجایی که وازلین ترکیبی از روغن‌های معدنی، روغن‌های نفتی و موم‌های طبیعی است، استفاده از آن روی مو تا زمانی که مستقیماً روی پوست سر قرار نگیرد، بی‌خطر است.
برای جلوگیری از آسیب به فولیکول های مو، توصیه می شود از تماس نرم کننده مو با پوست سر خودداری کنید و از مواد پوست سر که شامل موم های نفتی هستند دوری کنید. گرفتگی فولیکول های مو می تواند منجر به نازک شدن مو و در نهایت ریزش مو شود. بنابراین توصیه می شود هنگام استفاده از وازلین مراقب باشید وازلین را از پوست سر خود دور نگه دارید. در این صورت استفاده از وازلین برای مو معمولا هیچ خطری برای مصرف کننده ندارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *