حذف مالیات بر ارزش افزوده ؛ چه تاثیری در بازار طلا خواهد گذاشت؟



ایسنا / خراسان رضوی رئیس اتحادیه طلا ، نقره و جواهرات مشهد با اشاره به اینکه “با اجرای قانون لغو مالیات بر ارزش افزوده طلا ، خریدار تقریباً 7 تا 8 درصد سود می برد” ، گفت: با اجرای این قانون ، خریدار 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می پردازد ، او فقط سود دولتی و اجاره را پرداخت می کند ، که شاید 1.5 درصد از هزینه های خریدار باشد. این امر باعث ترغیب مردم به خرید طلا و تحریک بازار طلا خواهد شد.

محمد بیکر مببودی نژاد در مصاحبه با ایسنا درباره قانون لغو مالیات بر ارزش افزوده طلا و تأثیر آن بر بازار طلا گفت: این قانون در سال آینده نیز ادامه یافت. حدود چهار سال صنف طلافروشان سعی در اصلاح این قانون و فروش طلا مانند سایر کشورها بدون مالیات و فقط با سود و حقوق دولت داشت که خوشبختانه این تلاش ها پس از چهار سال محقق شد.

وی افزود: با اجرای این قانون مالیات بر ارزش افزوده از قیمت اصلی طلا حذف می شود و خریدار طلا مجبور نیست مبلغی مانند مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند و فقط سود و اجاره دولت در قیمت فروش طلا لحاظ می شود . “با این روند ، خریدار حدود 7 تا 8 درصد سود می کند زیرا به جای پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ، او فقط سود دولت را پرداخت می کند و اجاره هایی را نیز پرداخت می کند که شاید 1.5 درصد از قیمت خریدار باشد و این باعث می شود مردم طلا بخرند. بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا ، نقره و جواهرات مشهد گفت: اصلاحات لازم در قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام و در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و تصویب هیئت امنای آن به دولت اعلام شده است. امیدواریم با حذف مالیات بر ارزش افزوده از قیمت اولیه طلا ، تولید و فعالیت کارگاه ها افزایش یابد و از طرف دیگر توزیع و فروش به سطح مطلوب برسد.

بیشتر بخوانید  رقابت کی روش برای هدایت غول فوتبال مصر آغاز شد

معبودی نژاد با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شده اما هنوز ابلاغ نشده است ، گفت: “قانون لغو مالیات بر ارزش افزوده هنوز اعلام نشده است.” دولت وقت دارد که این قانون را اعلام و اجرا کند و ما منتظر هستیم هر چه سریعتر خبر این قانون از طریق سازمان مالیاتی به اتاق اصناف اعلام شود. تا زمان ابلاغ این قانون ، طلا فروشان باید همان 9٪ مالیات بر ارزش افزوده را از خریدار دریافت کنند.

وی افزود: قیمت طلا و سکه به عوامل مختلفی بستگی دارد و سیاست گذاری در ارزیابی طلا نقش بسزایی دارد. البته اخیراً نوسانات قیمت طلا بسیار کم است و امیدواریم همین روند را ادامه دهیم و شاهد رونق بازارهای سکه و طلا باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید