حذف سه رشته ایرانی در بازی های المپیک



به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نمایندگان ایران در این دوره از بازیها در 16 رشته شرکت کردند که در مجموع سه مورد تنیس روی میز ، دوچرخه سواری و تکواندو در بازیهای المپیک بسته شد.

دوچرخه سواری اولین رشته ای بود که از مسابقه حذف شد. سعید صفرزاده در ماده مقاومت جاده ای در فاصله 234 کیلومتر در تاریخ 2 آگوست به خط پایان می رسد. او برای اولین بار در المپیک حضور داشت.

دوچرخه سواری ابتدا با چهار ورزشکار به المپیک 1964 راه یافت و تاکنون در 8 بازی المپیک به رقابت ادامه می دهد ، اما بدون موفقیت.

برکناری زودهنگام نیما علامانیان

نیما علامان تنها نماینده ایران در المپیک توکیو بود. اما در اولین مسابقه خود مقابل پل درینهال انگلیسی ، 4-1 شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

سابقه این رشته به بازیهای المپیک 1992 بارسلونا برمی گردد ، زمانی که پینگ پنگ ایرانی با سهمیه ابراهیم علیدوخت به المپیک رفت و تا امروز ، در سال 2020 ، توکیو برای هفتمین بار به المپیک رفت. اگرچه مدال کسب نکرد ، اما در سال 2012 در لندن ، ندا شهسواری ، اولین ورزشکار پینگ پنگ ، سهمیه المپیک را در بخش زنان کسب کرد.

ناکامی مدال در توکیو

1988 سئول و ورود غیررسمی تکواندو با چهار ورزشکار به بازیهای المپیک است. چهار سال بعد ، در بازیهای المپیک 1992 بارسلون اسپانیا ، تیم ملی با سه تکواندو کار را ترک کرد. اگرچه او در این دو فصل متوالی مدال نگرفت ، اما پس از سه فصل در سال 2004 ، آتن با اعزام دو ورزشکار رده بالا به رشته های مدال آور به پیروزی رسید. هادی ساعی و یوسف کرمی اولین مدال های تاریخ تکواندو را کسب کردند و در سال 2016 کیمیا علیزاده موفق به کسب اولین مدال بانوان شد ، اما در این دوره سه نماینده ایران در توکیو ضعیف به نظر می رسیدند و امید به مدال ایران در آن دوره یک خط تیره. برای اولین بار تکواندوی ایران در کسب مدال در المپیک ناکام ماند و کار خود را با ناکامی مطلق به پایان برد.

بیشتر بخوانید  Чуда суре Тавхеед

اکنون ایران به رقابت در 13 رشته ادامه می دهد.

ایران در حال حاضر با یک مدال طلا در جایگاه یازدهم است.

ایران در مسابقات وزنه برداری ، تکواندو و کشتی در المپیک 2016 ریو با کسب سه مدال طلا ، یک نقره و چهار برنز در رده 25 ام قرار گرفت.

المپیک توکیو به دلیل شیوع تاج سازمان یافته ژاپن با یک سال تأخیر از اوت 2300 تا 23 جولای 2021 در 33 رشته و 399 رویداد آغاز شد. ژاپن قبلاً میزبان المپیک 1964 بود.
در سی و دومین المپیک ، ایران در 16 رشته ورزشی 68 سهمیه (11 زن و 57 مرد) کسب کرد اما در نهایت با 66 ورزشکار به توکیو رفت.

دیدگاهتان را بنویسید