حذف دلار از روابط تجاری ایران و روسیه



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت: این کشور همراه با ایران به تدریج معامله با دلار را کنار می گذارند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، امروز (دوشنبه) به مناسبت سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ایران، گفت: دو کشور همکاری بالایی برای کاهش اثرات تحریم های اعمال شده علیه خود دارند.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در گفت‌وگو با رادیو و تلویزیون ایران که بخش‌هایی از آن توسط شبکه تلویزیونی «روسیه 24» پخش شد، گفت: روند حل بحران سوریه مبنای سفر پوتین به تهران است. مذاکرات سه جانبه (ایران، ترکیه، روسیه). ) باعث میشود

وی افزود: امیدواریم به زودی در زمینه همکاری های راهبردی همه جانبه با ایران قراردادهای مهمی امضا کنیم و در این زمینه طرحی را به تهران ارائه کرده ایم و ایران و روسیه در نهایت از معامله با دلار منصرف خواهند شد.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد: روسیه و ایران برای کاهش تبعات تحریم ها با یکدیگر همکاری می کنند. ایران بیش از یک دهه است که تحت تحریم بوده و با وجود محدودیت ها، خود را با تحریم ها وفق داده و شروع به توسعه و بهبود رفاه مردم خود کرده است. و روسیه به تحریم ها عادت کرده است. اکنون فکر می کنم ما فرصتی برای ایجاد همکاری های دوجانبه داریم که به ما امکان می دهد آسیب های ناشی از این تحریم ها را کاهش دهیم.»

پسکوف گفت: از زمان اتحاد جماهیر شوروی، محدودیت‌های مختلفی برای کشور ما اعمال شده است که احتمالاً هزاران محدودیت در حوزه‌های مختلف است. اما شاید این بهایی باشد که هم کشور ما و هم ایران برای استقلال و حاکمیت خود می پردازند.

بیشتر بخوانید  آغاز طرح فروش محدود پیکاپ فوتون دیزلی ایران خودرو دیزل

این مقام روسی افزود: همه می دانیم که در سال گذشته حجم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور اندکی از چهار میلیارد دلار آمریکا فراتر رفت، هرچند ممکن است محاسبه آن به دلار اشتباه باشد. ما در حال توسعه همکاری در زمینه بانکی و مالی هستیم. وی این روند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری در چهار ماهه امسال 31 درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید