حذف تدریجی قرعه کشی خودرو در سال ۱۴۰۱



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوزمنوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه در صورت عرضه یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران، نیازی به قرعه کشی نخواهد بود، گفت: در صورت عرضه یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران، نیازی به قرعه کشی نیست.

معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمانی که عرضه کمی برای تقاضا وجود داشته باشد طبیعتاً قیمت بالا می رود و قیمت عرضه به کارخانه و بازار فاصله قابل توجهی می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش عرضه یکی از راهکارهای موثر برای کاهش قیمت خودرو است، گفت: محاسباتی انجام شده تا مشخص شود چه تعداد خودرو باید عرضه شود تا نیازی به قرعه کشی نباشد و بر اساس نتایج آن محاسبات مشخص شود. برنامه ریزی های لازم انجام شده است.»

معاون وزیر صمت تصریح کرد: این محاسبات نشان داده است که در صورت عرضه یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران، نیازی به قرعه کشی نخواهد بود، بنابراین تولید یک میلیون و 500 هزار خودرو برای امسال برای عرضه و تقاضا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با این افزایش عرضه هر چه جلوتر می رویم خودروهای بیشتری از قرعه کشی خارج می شوند و پیش بینی می شود حتی برخی خودروها به صورت اقساطی عرضه شود و اکنون برخی خودروسازان خودروهای خود را به صورت نقدی عرضه می کنند. . و اقساط».

بیشتر بخوانید  نوسان قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا/ پیش بینی بازار خودرو

منوچهر منطقی درباره روند حذف تدریجی بخت آزمایی ها گفت: این موضوع در طول سال محقق می شود و مربوط به ابتدای سال نیست، اما به تدریج با افزایش عرضه خودرو، تعادل در بازار عرضه و تقاضا ایجاد می شود. خودروهای بیشتری از قرعه کشی حذف خواهند شد


دیدگاهتان را بنویسید