حدود 40٪ خانه های روستایی مهاباد پایدار شده اند



حنیف سلامت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از زمان آغاز طرح احیای مسکن روستایی در سال 2005 ، 5824 واحد مسکونی در این شهرستان از طریق پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم سازی شده اند.

وی افزود: تاکنون صاحبان 7 هزار و 79 واحد مسکونی در این شهرستان با بانک ها آشنا بوده اند که از این تعداد 6 هزار و 661 واحد با بانک ها قرارداد منعقد کرده اند و 6 هزار و 188 واحد نیز کار بازسازی را آغاز کرده و پنج هزار و 910 خانه به مرحله سخت شدن رسیده اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد سهمیه امسال را 1050 واحد عنوان کرد و افزود: روستاییانی که واحدهای مسکونی آنها از نظر سلامت و فرسوده نیستند می توانند با تشکیل پرونده قضایی در صندوق مسکن شهری و با هماهنگی بیشتر نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند. دهیار و روستاها. “برای بانکهای فعال اقدام کنید.

سلامت افزود: وام توانبخشی هر واحد روستایی نسبت به سال گذشته دو برابر شده و از 500 میلیون ریال هر واحد مسکونی به یک میلیارد ریال افزایش یافته است که متقاضیان دریافت این تسهیلات می توانند با کارمزد پنج درصد و بدون ودیعه اقدام کنند. شما با ضمانت نامه ای سابقه زنجیره ای دریافت می کنید

وی ادامه داد: ارتقا sustain پایداری ، آموزش و ارتقا دانش فنی در مناطق روستایی نقش مهمی در پیشگیری از حوادث داشته و این مهم باید همیشه توسط مقامات رسیدگی شود

وی با بیان اینکه حدود 35 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در این شهرستان نیز از طرح هادی بهره مند شده اند ، افزود: این طرح در سال 87 در این شهرستان راه اندازی شد و در 42 روستای بیش از 20 خانوار در این شهرستان اجرا شده است. این شهر. این تعداد تا پایان امسال به 49 روستا خواهد رسید.

بیشتر بخوانید  گریه شدید حسن روحانی در یک مراسم+ تصاویر

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای 192 روستا در دو قسمت مرکزی و خلفا است.

دیدگاهتان را بنویسید