حدود نیمی از تصادفات رانندگی مربوط به غرور است!



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مدیرعامل صندوق بیمه خسارات بدنی از سهم 41 درصدی پراید در حوادث رانندگی منجر به پرداخت مطالبات توسط این صندوق خبر داد و گفت: از سال 1394 تا 1400 خودروهای پراید با بیش از 7 هزار مورد، علاوه بر ضرر و زیان.. پرداخت توسط صندوق تامین شد.

«مهدی کمساریان» از سهم 41 درصدی پراید در تصادفات رانندگی منجر به پرداخت خسارت توسط این صندوق خبر داد و گفت: از سال 1395 تا 1400 خودروی پراید با بیش از 7 هزار مورد در صدر غرامت پرداختی صندوق قرار گرفت. بنابراین 41 درصد موارد در بین 6 خودروی اول متعلق به پراید است.

مدیرعامل صندوق خسارت های بدنی همچنین افزود: تعداد پرونده های پراید به عنوان خودروی حادثه ساز در سال 1400 نسبت به سال 95 افزایش 193 درصدی داشته است.

وی با اشاره به ارائه 4 هزار و 210 پرونده به صندوق خسارت برای خودرو پژو 405 و یک هزار و 806 پرونده برای سمند در پنج سال گذشته، تصریح کرد: خودروی پارس با هزار و 725 پرونده، پژو 206 با یک هزار پرونده. 519 مورد و پیکان با هزار و شش مورد در رتبه بعدی قرار دارد.

کامساریان افزود: این در حالی است که پیکان در رده ششم موارد زیر صندوق خسارت بدنه قرار دارد و خودروهایی مانند پژو 405 و 206 و سمند از نظر نشانگرهای ایمنی اعلام شده از استاندارد بسیار بالاتری نسبت به پیکان برخوردار هستند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی همچنین اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش فرار بیمه ای وسایل نقلیه موتوری را مستلزم همکاری مجدانه تمامی سازمان ها و نهادهای ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و مراجع قضایی عنوان کرد. سامانه حاکی از الزام از ماده 48 قانون بیمه اجباری شخص ثالث می افزاید: عدم صدور و تمدید کارت سوخت و همچنین تخصیص سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث از موارد قانونی است. راههای تشویق به ایجاد بیمه نامه اشخاص ثالث و جلوگیری از گسترش فرار از بیمه.

بیشتر بخوانید  راهبرد فولاد مبارکه تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر است

دیدگاهتان را بنویسید