حداکثر میزان مصرف نمک چقدر است؟



آنچه دیگران می خوانند:


نتایج تحقیقات در انگلیس نشان می دهد که حدود 80 درصد از بزرگسالان در این کشور حداکثر میزان نمک مصرفی روزانه توصیه شده توسط مقامات بهداشتی را نمی دانند.

وقتی از این افراد پرسیده شد: «آیا می‌توانید به من بگویید که حداکثر مصرف روزانه نمک توسط دولت چقدر است؟» یا «آیا می‌دانید کدام مغازه‌ها نمک دارند؟»، حدود 80 درصد از بزرگسالان بریتانیایی با این سؤال گیج شدند و نداشتند. پاسخ صحیح .

چه مقدار نمک در روز مصرف کنیم؟

کارشناسان تغذیه و سلامت می گویند: مقدار نمک موجود در برخی اقلام موجود در خواربارفروشی حتی قبل از اینکه ناهار را در نظر بگیریم می تواند از حد مجاز روزانه فراتر رود.

اسکای نیوز گزارش داد: تنها 10 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی بنیاد قلب بریتانیا به درستی گفتند که حداکثر مقدار نمک توصیه شده توسط مقامات بهداشتی دولتی شش گرم در روز است.

بزرگسالان بریتانیایی به طور متوسط ​​روزانه 8.4 گرم نمک می خورند که حاوی 3.3 گرم سدیم است.

یافته های این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که مطالعه جداگانه ای نشان می دهد در برخی از پیتزا فروشی ها تنها یک پیتزا حاوی مقدار نمک مورد نیاز برای سه روز است.

به گفته کارشناسان، دو سوم پیتزاهایی که در رستوران ها و غذاهای آماده به فروش می رسند، حاوی شش گرم یا بیشتر نمک در هر پیتزا هستند.

بیشتر بخوانید  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

به گفته این بنیاد، مصرف بیش از حد سدیم می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا شود که مسئول نیمی از حملات قلبی و سکته در بریتانیا است.

شاید تعجب آور نباشد که غذاهای آماده مملو از پنیر که اغلب حاوی گوشت های فرآوری شده و زیتون هستند نیز در فهرست نمک قرار دارند.

نمک در برخی غذاها

اما ممکن است از میزان نمک موجود در سایر اقلام موجود در فروشگاه مواد غذایی تعجب کنید.

نان

مطالعات در انگلستان نشان می دهد که در سه چهارم نان های خریداری شده در مغازه، هر برش به اندازه یک بسته چیپس نمک دارد.

پاستا

ایتالیایی ها می گویند ماکارونی باید در آب نمک پخته شود، اما سس پاستا چطور؟

در حالی که خود ماکارونی نمک دارد، برخی از سس های ماکارونی در واقع شورتر از آب دریا هستند. هر 100 گرم از آب دریای اقیانوس اطلس 2.5 گرم نمک دارد، اما برخی از سس های معروف پاستا حدود 3 گرم نمک دارند.

سس ها

از سس‌های اجاق گاز گرفته تا سس گوجه‌فرنگی و سس‌های غوطه‌وری، برخی از سس‌ها حاوی مقادیر زیادی نمک هستند.

با این حال، کارشناسان می گویند میزان نمک در انواع سس ها بسیار متفاوت است و این نشان می دهد که با کاهش سدیم می توانید یک سس خوشمزه درست کنید.

غلات صبحانه

ممکن است مراقب شکر اضافه شده در غلات صبحانه خود باشید، اما نمک چطور؟

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که بیش از نیمی از غلات صبحانه تولید شده برای کودکان حاوی حداقل مقدار “متوسط” نمک هستند.

بیشتر بخوانید  10 شهر لرستان در ایالت قرمز کرونا قرار دارند

غذای شیرین

ممکن است بلافاصله فکر نکنید که بیسکویت ها، کیک ها و شیرینی ها سرشار از سدیم هستند، اما تحقیقات بنیاد قلب بریتانیا نشان می دهد که غذاهای شیرین 4 درصد نمک رژیم غذایی ما را تامین می کنند و حتی بیسکویت ها می توانند نمک بیشتری نسبت به پاپ کورن داشته باشند.

پاراستامول

حتی دسته دارو هم از نمک در امان نیست. پاراستامول محلول حاوی سدیم است که در صورتی که فرد حداکثر دوز روزانه را مصرف کند، به اندازه ای است که از حداکثر میزان نمک توصیه شده سازمان جهانی بهداشت 2 گرم فراتر رود.


دیدگاهتان را بنویسید