مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حداکثر سرعت خودروها در بزرگراه ها، خیابان ها و کوچه های اصلی و فرعی پایتخت چقدر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: حدود 30 درصد از علل تصادفات رانندگی در تهران مربوط به سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز است.

سرهنگ احسان مومنی در گفت وگویی گفت: یکی از تخلفات رایج رانندگان سرعت غیر مجاز و سبقت غیرمجاز است. هنگام رانندگی در ترافیک سنگین، رانندگان به محض خروج از ترافیک یا ورود به خیابان‌های متروک سرعت می‌گیرند.

به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راه تهران بزرگ، متأسفانه رانندگان قصد دارند زمان باقیمانده در ترافیک را جبران کنند و با همان تفکر و حرکات خطرناک، راننده در صورت مواجهه با خطر نمی تواند تصمیم بگیرد. وسیله نقلیه را کنترل کنید و این چیز بدی خواهد بود.

سرهنگ مومنی گفت: طبق آماری که داریم حدود 30 درصد از علل تصادفات رانندگی در تهران مربوط به سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز است. رانندگان موظفند با سرعت مجاز و مطمئن حرکت کرده و آن را در بزرگراه ها با حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنظیم کنند.» البته مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران و امام علی (ع) حداکثر سرعت دارد. 80 کیلومتر.

به گفته رئیس اداره تصادفات رانندگی تهران بزرگ، حداکثر سرعت در خیابان های اصلی 60 کیلومتر، در خیابان های فرعی 50 کیلومتر و در خیابان ها و میادین 30 کیلومتر در ساعت است که این فرد 15 امتیاز منفی نیز دریافت می کند. . رانندگان حمل و نقل عمومی را دریافت خواهد کرد.

سرهنگ مومنی گفت: در صورت ارتکاب همزمان دو تخلف سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز از سوی رانندگان خودروی آنان به مدت 72 ساعت به پاکسازی منتقل می شود. به رانندگان عزیز توصیه می کنیم قوانین را به خوبی رعایت کنند و در اسرع وقت به آن دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید  برگزاری کلاس های آنلاین دانشگاه تهران در هفته اول مهر

همچنین سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه دوربین های موجود در سطح جاده همکاران را تعقیب می کنند و طبق قانون با آنها تماس می گیرند و وسیله نقلیه توقیف می شود، گفت: رانندگان پرخطر را به دلیل عدم تعادل فیزیکی برخی از آنها به مراجع قضایی معرفی می کنیم. ، و توصیه ما به رانندگان رعایت قوانین و استفاده از سرعت مطمئنه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *