حداقل حقوق کارمندان در سال بعد 5.5 میلیون تومان بود



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه 26 بهمن ماه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اینکه انشالله با هماهنگی های انجام شده و همکاری مدیران و نمایندگان استان، در مسیر توسعه استان همدان خواهیم بود، گفت: روند کنونی توسعه استان همدان روند خوبی است و به دور از حاشیه، باید برای رضایت مردم تلاش کنیم و رضایت مردم یعنی حفظ اصول و کلیت نظام.

وی افزود: سیاست استاندار را دنبال می کنیم. استاندار رئیس جمهور استان است و همه ما موظفیم به او کمک کنیم و هیچکس نباید در کار استاندار دخالت کند.

حاجی بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: در انتصاب مدیران کل استان ها با نمایندگان مشورت می شود اما در نهایت با نظر استاندار انتخاب می شوند. من شخصاً هیچ توصیه و دخالتی در این امور نداشتم. تاکید می کنم ما فقط در مورد پیشنهادات و رایزنی ها اظهار نظر کردیم و در انتصابات استان دخالتی نداشتیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به فضل الهی یکی از کمترین و سخت ترین بودجه هایی که در سال های اخیر دیده ایم، حداقل حقوق کارمندان را کنار گذاشتیم. سال آینده 60 درصد افزایش می یابد و در نتیجه حداقل حقوق کارمندان و کارمندان در سال آینده پنج میلیون و 500 هزار تن و حداقل حقوق بازنشستگان پنج میلیون تن خواهد بود.

وی یادآور شد: کمترین رقم در میان حقوق های کم 60 درصد و بیشترین در میان حقوق های بالا 10 درصد خواهد بود که در بحث بودجه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  استاندار بوشهر: پروژه خط انتقال از سد هایس به زمین های کشاورزی اهرم تنگستان اجرا می شود - اخبار بوشهر - اخبار استانهای تسنیم

حاجی بابایی افزود: در بودجه سال 1401 وام های مهمی برای مسکن در نظر گرفته شد، چرا که موضوع مسکن مهمترین موضوع کشور در بودجه سال 1401 است. بودجه 1401 یکی از امیدوارکننده ترین بودجه ها برای مردم و همچنین حوزه های تولید و اشتغال در اصناف مختلف خواهد بود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 بیان کرد: برای اولین بار 120 هزار میلیارد تومان در اعتبارات استانی در نظر گرفته شد که برای هر استان مبلغ 3 هزار میلیارد تومان محاسبه می شود.

وی ادامه داد: تبصره برای اولین بار 16 استان شد که بر اساس آن 360 هزار میلیارد تومان اعتبار به استان ها اعطا می شود. تسهیلات در زمینه ازدواج، مسکن و وام های کوچک به مردم و جوانان پرداخت می شود.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه سال آینده حدود 13 هزار و 300 میلیارد تومان برای رتبه خادم معلمی در نظر گرفته شد، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده کمتر از پنج میلیون تومان به هیچکس نرسد.

وی بیان کرد: برای سال آینده حدود 250 هزار میلیارد تن وام برای خرید نهاده های دامی در نظر گرفته شده است که گام مهم و کارآمدی خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مسائل فرهنگی بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده توجه زیادی به فرهنگ و هنر شده است؛ در حالی که در بودجه سال آینده به فرهنگ و هنر پرداخته شده است. ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۲ سریال حضرت موسی و سلمان فارسی کنار گذاشتیم.

وی در پایان گفت: برای اولین بار حاشیه شهرها جزو مناطق محروم قرار می گیرد و بودجه ای برای آنها در نظر گرفته می شود و امیدواریم به دلیل این اقدامات رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی باشد. افزایش دادن؛ ما نجیب ترین مردم دنیا را داریم و اگر مسئولان مار بسازند مردم به سرعت متوجه عملکرد آن آقا می شوند.

بیشتر بخوانید  شمارش معکوس برای ارزهای دیجیتال/ دارندگان بیت‌کوین در حالت آماده‌باش

دیدگاهتان را بنویسید