مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حداقل حساب بازنشستگان پرداخت می شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی با حداقل دستمزد هستند که ماهیانه تا سه یا چهار میلیون تومان دریافت می کنند اما با افزایش حقوق اخیر، درآمد آنها اکنون به پنج میلیون و 600 هزار تومان رسیده است. زندگی خود را تامین کنید.

افزایش حداقل دستمزد گامی است از دولت سیزدهم در راستای عدالت خواهی و رسیدگی به وجود افراد کم درآمد در جامعه تا این افراد پرداخت های معقولی داشته باشند.

همچنین حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی که تا سال گذشته بین 9 تا 10 میلیون تومان پرداخت می شد به بیش از 11 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.

226 هزار مستمری بگیر نیز بالای 10 میلیون تومان حقوق دریافت کردند که به طور میانگین 1599 میلیون تومان افزایش حقوق داشتند.

حقوق بازنشستگان

افزایش مستمری مشمولان سازمان های تامین اجتماعی طبق مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی هر ساله به تصویب هیات وزیران می رسد. به طوری که حداقل درآمد مستمری بگیران کمتر از حداقل دستمزد مصوب همان سال کارگران نباشد.

بر این اساس، با مصوبه 19 اسفند 1392 شورای عالی قضایی، حداقل دستمزد کارگران در سال 1401 بالغ بر پنج میلیون و 580 هزار تن در ماه بود، بنابراین مستمری بگیران نباید کمتر از این حقوق دریافت کنند.

بر اساس قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های بازنشستگی مختلف (بر اساس افزایش 10 درصدی مستمری ها) و به منظور هماهنگی در پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافت بیش از حداقل، 10٪ افزایش اعمال می شود.

بیشتر بخوانید  حضور شرکت بیمه تجارت‌نو در کیش اینوکس 2022

همچنین به منظور کمک به مستمری بگیران بالاتر از حداقل معیشت، علاوه بر ده درصد اعلام شده، ماهانه مبلغ 650 هزار تومان (تا درآمد ماهانه 10 میلیون تومان) پرداخت می شود.

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پرداخت ماهانه به مستمری بگیران از بیستمین ماه به ترتیب حروف الفبا آغاز می شود و مابه التفاوت فروردین تا اردیبهشت تا دو ماه آینده تسویه می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *