حداقل تعطیلی کارگران اعلام شد


حداقل تعطیلی کارگران اعلام شد:

اصغر آهنی ها (نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار) درباره حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال جاری گفت: حداقل عیدی امسال کارگران معادل دو برابر حداقل دستمزد است و حداکثر عیدی نیز خواهد بود. معادل سه برابر حداقل دستمزد باشد. طبق تصمیمات اتخاذ شده حداقل دستمزد امسال دو میلیون و 655 هزار و 495 تومان است. به این ترتیب با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، آستانه عیدی کارگر 5 میلیون و 310 هزار و 990 تومان است. بر اساس این گزارش، حداکثر عیدی ۷ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۸۵ تومان است.

اصغر آهنی ها نماینده کارفرما در شورای عالی کار گفت: حداقل و حداکثر عیدی کارگران امسال اعلام شد.

به گفته نماینده کارفرما در شورای عالی کار، حداقل مرخصی سالانه کارگران در سال جاری معادل دو برابر حداقل حقوق و حداکثر مرخصی سالانه سه برابر است.

اما تعداد دقیق کارگران عیدی چقدر است؟ حداقل دستمزد امسال دو میلیون و 655 هزار و 495 تومان است. به این ترتیب با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، آستانه عیدی کارگر 5 میلیون و 310 هزار و 990 تومان است. حداکثر مبلغ عیدی هشت میلیون و 966 هزار و 485 تومان است.

بر این اساس عیدی کارگران امسال بین 5 میلیون و 400 تا 9 میلیون تومان است. هر یک از کارگرانی که یک سال در یک مجتمع کار می کردند و ماهیانه حداقل دو میلیون و 655 هزار تومان حقوق می گرفتند، باید منتظر عیدی 5 میلیون و 400 هزار تومانی باشند.

اما عیدی شامل افراد بیشتری می شود که پایه دستمزد بیشتری دارند. عیدی این افراد معادل 90 روز روزشمار است. اما به شرطی که این رقم از 9 میلیون تومان بیشتر نشود.

بیشتر بخوانید  متن آهنگ تسخیر از فرهام (Farham


دیدگاهتان را بنویسید