حج مرکز وحدت و وحی اسلامی در برابر ظالمان است


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر امروز در سمینار “حج ابراهیمی و وحدت مسلمانان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب” اظهار داشت: مسئله وحدت امت اسلامی یکی است از مهمترین جنبه های حج: لازم است راه گفتگو بین کشورهای اسلامی و وحدت امت اسلامی از طریق حج و از خانه خدا باز شود.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و عبادت افزود: حج از دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب دارای امکانات فراوانی است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن بوده است برای مردم در رهبری توضیح داده شده است. “

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی مردم فقط به جنبه های دینی و معنوی حج ​​توجه داشتند اما پس از پیروزی انقلاب رهبران انقلاب نگاه جامع و توسعه یافته ای به حج داشتند و در واقع امام خمینی (ره) احیاگر حج ابراهیم در این عصر. “

قاضی عسکر با اشاره به اینکه از نظر رهبر معظم انقلاب ، هیچ زیارتی در اسلام از امکانات مختلف حج برخوردار نیست ، گفت: در حج تمام برکات نماز ، روزه ، غروب آفتاب و سایر وظایف و حتی اقتصاد و وحدت امت اسلامی پنهان است.

یکی از اعضای شورای سیاستگذاری امام گفت: “از نظر معنوی ، حج یک دوره تمرین عبادت ، معنویت ، شناخت خدا و نزدیکتر شدن به خدا است. بعد دیگر حج ، که مورد تأکید شدید حضرت امام خمینی (ره) و رهبر ، این وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه حج مرکز وحدت اسلامی است ، ادامه داد: در حج همه رودخانه های جاری از کشورهای مختلف به یکدیگر متصل شده و اقیانوسی ایجاد می کنند که می تواند منبع برکت حج در کشورهای دیگر باشد.

بیشتر بخوانید  فروش فوق العاده لاماری آغاز شد + قیمت و شرایط

قاضی عسکر افزود: هر ساله در هنگام حج ، رهبران و اندیشمندان کشورهای اسلامی باید دور هم جمع شوند و راهی برای تعمیق وحدت امت اسلامی ابداع کنند.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و عبادت گفت: اگر یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان متحد شوند ، با توجه به امکانات و منابعی که این کشورها در اختیار دارند ، می توانند دنیا را زیر و رو کنند و صهیونیست ها دیگر جرات تبدیل شدن به یک کشور اسلامی را ندارند.

وی گفت: به گفته رهبر انقلاب ، مبنای برائت از مشرکان در حج این است که شیعیان در حج شعار برائت از مشرکان می دهند ، منظور آنها دولت های استعماری و ستمگری است که بر مسلمانان ستم می کنند. “

قاضی عسکر با اشاره به اینکه حج مرکز افشاگری در برابر ظالمان است ، گفت: برخی به دلیل شعار برائت از مشرکان ، جمهوری اسلامی را به سیاسی کاری حج متهم کرده اند ، اما رهبر معظم انقلاب در پاسخ فرمودند که حج می تواند باشد از سیاست و سیاست کنار گذاشته شده است. “جدا از دین.

یکی از اعضای شورای سیاستگذاری امام گفت: معصومیت ریشه قرآنی و دینی دارد ، کلمه برائت در قرآن کریم از زبان پیامبران گذشته ، به ویژه از زبان حضرت ابراهیم (ع) ، قرآن آمده است. an می گوید ابراهیم (ع) الگویی برای شما بی گناه است.

وی یادآور شد: حج بهترین فرصت برای آگاهی و با توجه به وحدت جوامع اسلامی برای مقابله با غارتگران بین المللی است و اجازه غارت منابع جوامع اسلامی را نمی دهد.

بیشتر بخوانید  برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نخبه محور در قشم

قاضی عسکر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از فرصت حج برای برنامه ریزی سالانه گفت: “در طول حج که برای سال آینده برنامه ریزی کردیم و بعد از حج سعی کردیم مشکلات آسیب شناسی را از زوایای مختلف “

یکی از اعضای شورای سیاستگذاری امام با تأکید بر شناخت کامل فرد از اعمال و مناسک حج و استفاده بهینه از امکان حج ، افزود: بیش از 1400 عنوان کتاب برای ارائه آموزشهای مختلف در زمینه حج و چهره منتشر شده است. – آموزش شخصی حجاج و حتی ما نیز آموزش و دانش لازم را برای مسلمانان سایر کشورها مانند عراق کسب کرده ایم.

وی به بعد اقتصادی حج و فواید و برکات آن برای کشورهای اسلامی و عربستان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر از فرصت حج برای توسعه منافع اقتصادی آن استفاده کنیم ، می توانیم هم افزایی هایی را برای اقتصاد کشورهای اسلامی ایجاد کنیم ، مثلاً فقط کالاها کشورهای اسلامی ، این گردش مالی خوبی را برای کشورهایی ایجاد می کند که همه از آنها بهره مند می شوند.

قاضی عسکر با بیان اینکه حج و حاکمیت اسلامی ناشی از آن از دیگر امتیازات رهبر معظم انقلاب است ، گفت: طبق دستور وی ، حج باید مرکز قدرت اسلامی قرار گیرد. یک پرچم اسلامی که اگر به دولت اسلامی حمله شود ، همه باید زیر این پرچم جمع شوند و در برابر متجاوز بایستند.

یکی از اعضای شورای سیاست گذاری ائمه اطهار (ع) ، آشنایی با الگوهای اسلامی پیروی از شیوه صحیح زندگی یکی دیگر از فواید حج است و افزود: در مکه مکرمه ، علاوه بر پیامبر اسلام (ص) ، حضور و دفن است ده ها نفر از همراهان او که می تواند الگو و منبع تغییر در زندگی ما باشد.

بیشتر بخوانید  هواداران آبادانی پیروزی تیم صنعت نفت را جشن گرفتند

انتهای پیام / 70051


دیدگاهتان را بنویسید