حج بدون معصومیت حج نیست



براساس گزارشی چهارشنبه شب مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در کنگره بین المللی حج؛ جهان اسلام ، چالش ها و راه حل ها “، که امشب در عمل توسط هیئت ولی فقیه در حج و زیارت انجام شد ، تولی و طبری را از ارکان بزرگ دین مقدس اسلام می داند و افزود:” برای پیامبر گرامی اسلام ، در کلام وحی ما اشدا علی الکفیر ، رحمه بینهام را می گوییم. در پرستش معصوم ، سلم لمان سالم كام و حرب لمان حربكم را نيز مي خوانيم. همچنین مسئله همگرایی و واگرایی در برنامه های دینی و مدارس گذشته وجود دارد.

وی ادامه داد: نزدیک شدن به افراد همفکر و مخالفت با دیگران؛ این یک دلیل عقلی است و همیشه در بین همه موجودات خدا یک مسئله وجود دارد که باید نفرت دشمن را ابراز کرد و در برابر او موضع گرفت ، جبهه خود را همراهی کرد و با او همدردی کرد.

رئیس حجاج ایرانی گفت: حج یکی از مکانهای مرتفع است که باید این دعوت از نفرت و بیزاری از دشمنان باشد؛ زیرا آیاتی در آغاز سوره در مورد این سرزمین و در مورد مکروهات مشرکان و کسانی که با حقیقت و پیامبر مخالف بودند و قصد نابودی دین را داشتند ، نازل شده است. آنها نه تنها یک یا دو بار ، بلکه چندین بار خود را در برابر پیامبر آزمایش کردند و قصد داشتند پیامبر را از هر لحاظ بکشند.

وی افزود: در حالی كه مشركان پیامبر را انكار می كردند ، وی را جادوگری می نامیدند و در مكه پوست پوسیده گوسفندی را بر صورت مبارك این مرد كامل می كوبند و بر سر مبارك او خاکستر آتشین ریختند ، او را سنگسار كردند ، و زخمی كردند. استخوانهای پاهایش. “آنها پیشانی و دندانهای او را شکستند ، عموی او را کشتند و همراهان او را اسیر کردند ، ما باید در برابر این فکر و این دشمنان بایستیم.

بیشتر بخوانید  پزشکیان در مجلس: تمام تلاشم این است که پاسخگوی مردم باشم

وی با بیان اینکه چنین حرکات بت پرستان تا به امروز ادامه دارد ، توضیح داد: آیا دشمنان اسلام در رسانه های خود علیه انقلاب تبلیغ نمی کنند؟ آیا آنها نسبت غلطی به انقلاب و انقلابیون نمی دهند؟ آیا آنها اسلام را زیر سوال نمی برند؟ آیا آنها نی درست نمی کنند؟ همان کاری که پیشینیان آنها علیه پیامبر انجام دادند و امروز کسانی که به راه خود ادامه می دهند همان پلیدی ها و پلیدی ها را علیه رهبران پاک انقلاب اسلامی انجام می دهند.

سخنگوی مقام معظم رهبری در امور حج و عبادت با اشاره به توطئه و ایجاد احزاب علیه اسلام گفت: امروز نیز هزاران کیلومتر افراد برای توطئه و قتل در جمهوری اسلامی استخدام می شوند.

وی به پیام های ائمه انقلاب در مراسم توجیه مشرکان اشاره کرد و گفت: در این پیام ها این بزرگواران وحدت اسلامی ، تقریب اسلامی ، حمایت مسلمانان و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و سرزمین کشورهای اسلامی را توصیه می کنند. در برابر ستمگران و ظالمان آمریکایی. “و بنی اسرائیل درگیر شدند ، آنها به کودکان قاتل صهیونیست حمله کردند و با مردم مظلوم مهربانانه صحبت کردند.

وی با اشاره به آیات اول سوره طوبا گفت: خداوند می فرماید این اعلامیه الهی و اعلام پیامبر خدا به همه مردم در روز اجتماع عظیم آنهاست ، كه خداوند نفرت خود را از مشركان اعلام می دارد؛ اکنون نیز خدا و پیامبر اکرم از رژیم صهیونیستی و کسانی که با آنها دست می دهند متنفر هستند.

رئیس حجاج ایرانی با اشاره به توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسئله برائت از مشرکان در حج ، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که حج حج نیست بدون معصومیت؛ زیرا تمام وجود برنامه اسلامی تقریب مذهبی و نفرت نسبت به دشمنان اسلام است.

بیشتر بخوانید  خطر مرگ با خوردن صبحانه در این ساعت

وی ادامه داد: کسی که می گوید من مسلمان هستم و با صهیونیست ها دست می دهم ، اسلام را نمی شناسد. اگر او اسلام را می دانست از او س askال کنید که چگونه کلمات نماز را می خوانید؟ وقتی می گویید از آنها یا افراد شرور عصبانی نیستید ، خدا به چه کسی عصبانی است؟ خشم خدا ستمگران است ، متوهمان و متوهمان همان مستكبران آمریكایی و صهیونیست هستند.

وی توضیح داد: یا نماز آنها دعا نیست ، یا صهیونیست ها را عصبانی و متوهم نمی دانند؛ اگر صهیونیست ها گمراه نشوند ، این یک فاجعه است. اگر صهیونیست ها دشمن اسلام محسوب نمی شوند که در اولویت بندی اندیشه و درک سیاسی خود مشکل دارند ؛ مگر اینکه بگوییم آنها نماز را نمی فهمند ، آنچه می خوانند و شاید نمی خواهند ، زیرا اگر شخصی نماز بخواند و از احکام شرعی پیروی کند ، نمی تواند با مشرکان و استکبار دوست شود.

وی 9 گروه را محبوب و 13 گروه را خشمگین از خدا توصیف کرد و ضمن اشاره به خصوصیات این افراد گفت: از خداوند متعال می خواهیم مشرکانی که قرار است در حج باشند را توجیه کند ، روز به روز و سال به سال ، و این بیداری برای افزایش در جهان اسلام ، که بسیاری از آنها تحت رهبری امام خمینی بود.

دیدگاهتان را بنویسید