حج باید زمینه را برای گفتگو بین کشورهای اسلامی هموار کند



حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ، روز پنجشنبه در وبینار “حج ابراهیمی و وحدت مسلمانان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب” در مشهد گفت: حج از دیدگاه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت های زیادی دارد. ابعاد مختلف آن در رهبری برای مردم توضیح داده می شود.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی مردم فقط به جنبه های دینی و معنوی حج ​​توجه داشتند اما پس از پیروزی انقلاب امام راحل و رهبر معظم انقلاب دیدگاه جامع و توسعه یافته ای نسبت به حج داشتند ، و در واقع امام راحل حج ابراهیمی را در این عصر احیا کرد. “آنها می دانند.

یکی از اعضای شورای سیاسی ائمه جمعه گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب ، هیچ زیارتی برای اسلام امکانات گوناگون حج را ندارد. در حج ، تمام برکات نماز ، روزه ، غروب آفتاب و سایر واجبات و حتی اقتصاد و وحدت امت اسلامی پنهان است.

وی گفت: از نظر بعد معنوی ، حج یک دوره تمرین عبادت و معنویت و شناختن خدا و نزدیکتر شدن به خدا است. حج به تحول معنوی و اخلاقی دست پیدا می کند و به تقوا دست می یابد که وقتی شخصی از حج برمی گردد ، شخص دیگری نه اولین ، و تا زمانی که به گناه آلوده نشود ، روحانیون حج بر او و دیگران تأثیر می گذارند در واقع ، یکی از نشانه های پذیرش حج این است که شخص دیگر گناهان گذشته خود را تکرار نمی کند.

یکی از اعضای شورای سیاستگذاری امام گفت: “بعد دیگر از حج که مورد تأکید شدید امام راحل و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت ، وحدت امت اسلامی است ، همانطور که مسلمانان از سراسر جهان به این دعوت دعوت می شوند. زمان مناسب و با یک برنامه جمع آوری جامعه خاص. “حضور گسترده.

بیشتر بخوانید  به بیش از 10 میلیون آپارتمان نوساز در کشور نیازمندیم

قاضی عسکر گفت: “در این جامعه بزرگ ، همه برابر هستند و هیچ کس برتر از همه نیست. همه متوجه یک نکته می شوند ، یعنی کعبه ، و همه با هم مراسم را انجام می دهند و به مناطق مختلف مکه ، یعنی از طریق حج می روند. . “سابقه در هر نقطه از جهان.

وی گفت: حج مرکز وحدت اسلامی است و در حج تمام رودخانه های جاری از کشورهای مختلف به هم متصل شده و اقیانوسی ایجاد می کنند که می تواند منبعی برای جریان برکات حج در سایر کشورها باشد.

وی افزود: حج باید به گونه ای انجام شود که هر ساله رهبران و اندیشمندان کشورهای اسلامی دور هم جمع شوند و راهی برای تعمیق وحدت ذهن اسلامی ، ایجاد صلح بین کشورهای اسلامی شرکت کننده و محروم کردن کشورهای تحت ستم پیدا کنند. از حقوق آنها “برادری بین مسلمانان برقرار کنید.

قاضی عسکر خاطرنشان کرد: اگر 1.5 میلیارد مسلمان در سراسر جهان متحد شوند ، با توجه به امکانات و منابع موجود در کشورهای اسلامی ، آنها می توانند دنیا را زیر و رو کنند و صهیونیست ها دیگر جرات ایجاد یک دولت اسلامی را ندارند.

نماینده سابق ولی فقیه در حج و زیارت گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب ، مبنای برائت از مشرکین در حج این است که شیعیان در حج شعار برائت از مشرکانی را که نمی خواهند ، می دهند. برای آسیب رساندن به ذهن اسلامی ، اما کشورهای استعمارگر و ستمگر. “کسانی هستند که به مسلمانان ستم می کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: حج مرکز افشاگری در برابر ظالمان است ، در حالی که برخی جمهوری اسلامی را که شعار برائت از مشرکان را سر می دهد ، به سیاسی کاری حج متهم می کنند ، اما رهبر معظم انقلاب با گفتن حج نمی شود انجام می شود “جدا از سیاست ، مگر اینکه نمی توان سیاست را جدا از دین دانست.

بیشتر بخوانید  آخرین مهلت پرداخت صورت‌حساب‌های مالیات خارج از سامانه اعلام شد

وی گفت: معصومیت ریشه قرآنی و دینی دارد ، کلمه برائت در قرآن کریم از زبان پیامبران گذشته به ویژه از زبان حضرت ابراهیم (ع) آمده است و خود قرآن می گوید ابراهیم الگویی برای شما در معصومیت است ، بنابراین ما باید در حج گریه کنیم و مسلمانان را آگاه کنیم و خواستار اتحاد در آنجا باشیم.

وی گفت: حج بهترین فرصت برای آگاهی بخشی و با توجه به وحدت جوامع اسلامی برای مقابله با غارتگران بین المللی است و اجازه نمی دهد منابع جوامع اسلامی به یغما برود. اگر امکان حج را به برنامه ریزی برای ذهنیت اسلامی اختصاص دهیم می تواند او برای یک سال برنامه ریزی کرد تا وحدت این ملت را تعمیق بخشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و عبادت گفت: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از فرصت حج برای برنامه ریزی سالانه ، ما آن را برای سال آینده در حین حج و بعد از حج با آسیب شناسی از زوایای مختلف برنامه ریزی کردیم . “ما سعی کردیم آن را حل کنیم.

وی با تأکید بر شناخت کامل فرد از اعمال و مناسک حج و استفاده بهینه از امکان حج ، افزود: بیش از 1400 عنوان کتاب برای ارائه آموزش های مختلف حج و آموزش های شخصی به زائران منتشر شده است. ما همچنین در مورد مسلمانان کشورهای دیگر مانند عراق اطلاعاتی کسب کردیم.

قاضی عسکر به بعد اقتصادی حج و فواید و برکات آن برای کشورهای اسلامی و عربستان اشاره کرد و گفت: اگر از فرصت حج برای توسعه منافع اقتصادی آن استفاده کنیم ، می توانیم هم افزایی هایی برای اقتصاد اسلامی ایجاد کنیم. کشورها فقط کالاهای کشورهای اسلامی را ارائه می دهند ، این امر گردش مالی خوبی برای این کشورها ایجاد می کند که همه از آن بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید  انقلاب مشروطه و تحولات پس از آن به روایت دیگر

یکی از اعضای شورای سیاستگذاری امام ، حج و حاکمیت اسلامی ناشی از آن را از دیدگاه رهبر معظم انقلاب یکی از مزایای آن می داند و می گوید: «طبق دستور اعلیحضرت ، حج باید مرکز حج اسلامی یک پرچم اسلامی است. در صورت حمله به اسلام ، همه باید زیر این پرچم جمع شوند و در مقابل متجاوز بایستند.

وی افزود: حج می تواند منبع تحول بین المللی باشد و اقتدار اسلامی را در سطح بین المللی نشان دهد.

قاضی عسکر آشنایی با الگوهای اسلامی پیروی از شیوه صحیح زندگی را از دیگر مزایای حج ذکر کرد و گفت: علاوه بر پیامبر اسلام (ص) ، مکه محل حضور و دفن دهها تن از همراهان وی است که می توانند الگوها و منبع تغییر در زندگی ما باشید.

وی تأکید کرد: استفاده سرکوب شده از فرصت و برکات حج می تواند فواید بسیاری برای جهان اسلام داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید