حتما دوز دیگری از واکسن کرونا تزریق کنید



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت با بیان اینکه صادرات واکسن داخلی کرونا را آزاد کرده ایم، گفت: مردم امسال باید دوز دیگری از واکسن کرونا تزریق کنند.

بهرام عین اللهی درباره وضعیت واکسیناسیون تاج در کشور گفت: در زمینه واکسیناسیون کارنامه خوبی داشتیم. به این ترتیب روزانه یک میلیون و 600 هزار تزریق و 8 میلیون و 600 هزار تزریق واکسن در هفته انجام شد.

وی گفت: در اروپا و آمریکا چهار ماه و در کشور ما فقط دو ماه طول کشید. البته کاهش تاج در یک کشور دلیلی بر تمام شدن تاج نیست بلکه آنچه باعث کاهش تاج در کشور ما شده امنیت ماست.

عین اللهی ادامه داد: از آنجایی که واکسیناسیون تا حد زیادی در کشور ما انجام شد و اگر آنتی بادی و ایمنی خوبی داشتیم می توانستیم در برابر ویروس مقاومت کنیم. بنابراین توصیه ما به مردم این است که واکسیناسیون را ادامه دهند.

توصیه ما این است که مردم امسال دوز دیگری از واکسن دریافت کنند. این بدان معناست که اگرچه دوز دوم یا سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، اما امسال باید دوز دیگری دریافت کنند.

وی درباره وضعیت واکسن های داخلی گفت: صادرات واکسن های داخلی را آزاد کرده ایم و تولیدکنندگان واکسن می توانند واکسن کرونا را صادر کنند.

عین اللهی با بیان اینکه شش مرکز تولید واکسن داریم و نیازی به واردات واکسن نیست، گفت: این تضمینی برای آینده ایران است که با وجود این تولیدات داخلی می توانیم به خوبی عمل کنیم. نشان داده شده است که واکسن هایی مانند فایزر و مدرنا که MRNA بودند و به طور گسترده تبلیغ می شدند، تأثیر کمی دارند.

بیشتر بخوانید  کلاهبرداری ۱۴ میلیاردی از طریق سایت دیوار

وی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص پروژه های بهداشتی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم امسال حدود 3000 پروژه بهداشتی احداث و نیروهای آن را تامین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید