حافظ اصلی بازار سیمان: برق دلیل اصلی گرانی سیمان است – اخبار صنعتی و تجاری – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیماسدولا کشاورز ، متولی اصلی و مسئول مستقیم تنظیم بازار سیمان ، امروز در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه خبر اول پخش می شود ، گفت: قطع برق نیروگاه ها و کاهش تولید در نتیجه عامل گرانی این محصول است. در هفته های آینده قیمت ها افزایش می یابد و قیمت ها کاهش می یابد.
معاون معدن وزارت صمت در پاسخ به س fromال دستگاه های اجرایی در مورد دلایل افزایش قیمت سیمان از 30 هزار کیسه به بیش از 100 هزار تن ، دلیل این امر را قطع برق در کارخانه ها و واحدهای سیمان عنوان کرد. .
وی گفت: امسال به دلیل ادامه خشکسالی ها و ظهور کمبود آب ، منابع برق از نیروگاه های برق آبی کاهش یافته و علاوه بر این گرمای هوا منجر به مصرف بیشتر برق در کشور شده است.
کشاورز ادامه داد: این مشکل باعث شده صنایع فولاد و سیمان در واحدهای تولیدی خود با کمبود و قطعی برق روبرو شوند که در نهایت منجر به کمبود سیمان در بازار شد.
معاون وزیر معدن وزارت صمت خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته با مقامات وزارت نیرو و اعضای کمیته صنعت و معدن مجلس ، ما مجدداً به قطع برق کارخانه های سیمان و فولاد اعتراض کردیم ، اما باید شرایط خاصی را بپذیریم ما هستیم و منبع تغذیه دشوار است.
وی در پاسخ به س anotherال دیگر میزبان درباره صادرات سیمان و تأثیر آن در افزایش قیمت ها خاطرنشان کرد: عمده صادرات در این صنعت کلینکر است که در حجم کم نیز انجام می شود و نمی تواند بر رشد قیمت تأثیر بگذارد.
این کشاورز ابراز امیدواری کرد با پیش بینی هوای خنک از چهارشنبه این هفته و کاهش مصرف برق و همچنین قول کارمندان وزارت نیرو برای تأمین برق صنعت سیمان ، شاهد افزایش واحد تولیدی و قیمت های پایین تر

بیشتر بخوانید  تصاویر دلخراش از مرگ ده ها پرنده با قطع درخت در هند + فیلم

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید