حادثه با غدیر عظمت و ضرورت استان را نشان می دهد



ایسنا / قزوین یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: “آنچه در گادیر رخ داد به طور رسمی و م effectivelyثر نشان دهنده اتمام پایه های اسلام است.” تاریخ غدیر عظمت و ضرورت استان و ریشه های این مسئله را نشان می دهد.

بهشتی پور در گفت وگو با ایسنا ، حادثه غدیر را از دیدگاه قرآن تشریح كرد و اظهار داشت: در آیه 3 سوره مائده ، خداوند به روزی كه دین مبین اسلام خاتمه یافته است ، اشاره می كند.

وی می افزاید: “از تحلیل و تفسیر این آیه می توانیم به فلسفه غدیر برسیم ، جایی که دو کلمه اصلی و کلیدی در این آیه وجود دارد ، که برای درک فلسفه غدیر ، این دو کلمه کلیدی راه ولایت را نشان می دهد. “

بهشتی پور با اشاره به تکمیل دو کلمه و تکمیل و تفسیر آیه 3 سوره مائده ، اظهار داشت: در مورد کامل بودن این دو کلمه ، این نشان می دهد که استان در حال تکمیل بنیان اسلام است.

وی با اشاره به تحلیل واژه کمال گفت: در فلسفه گدیر گسترش دامنه علمی اسلام مبتنی بر واژه کمال است و دین داری دارای دو جنبه است ، وجه آخر ذات ایمان و کمال علمی است. ذات.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: آنچه در گادیر به طور رسمی و م officiallyثر اتفاق افتاد ، نشان دهنده اتمام پایه های اسلام است. تاریخ غدیر عظمت و ضرورت استان و ریشه های این مسئله را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  تو یک فرشته‌ای، فقط دو تا بال کم داری! ۲۲ طرح جدید گردنبند بال فرشته ترند ۱۴۰۲

وی گفت: “برخورد با گدیر از نظر تاریخی و رضایت از كلمه گدیر محل تأمل است. همانطور كه ​​در تاریخ گفته شد ، ما كلمه ای به نام حجه الودا have داریم” ، كه در زمان امیر آل به این استان منصوب شد. -خداحافظی -م -منان در گدیر. “

این استاد دانشگاه گفت: با تأمل بیشتر در كتاب های تاریخ باستان ، این واقعه به نام های حج الاسلام و حج البلاغ شناخته می شود ، كه در حجه الاسلام با اشاره به اینكه اسلام پنج ستون دارد ، این استان یكی از مهمترین آنها است ستون های مهم. “

وی با اشاره به خطبه غدیر گفت: منطقه گدیر منطقه ای است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) رسماً سخنرانی کرده و مسئله حج را برای انتشار و انعکاس بیشتر سخنرانی انتخاب کرده است. “

بهشتی پور گفت: در روز بایرام گدیر ، یعنی هجدهم ذو الحجه از سال دهم قمری ، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) علی (ع) را به منصب معرفی کرد. فرماندار پس از خواندن حدیث (من یک ملا ملا فهزا علی ملا هستم).

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید