مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حاج قاسم در کدام عملیات مجروح شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حاج قاسم در آن عملیات مجروح شد حاج قاسم در کدام عملیات مشتش را مجروح کرد: حاج قاسم چه زمانی وارد سپاه شد؟ زمان پیوستن سردار سلیمانی به سپاه: چه کسی در تشییع جنازه حاج قاسم بیشتر گریه کرد؟همسر فقید قاسم سلیمانی زمان دقیق شهادت سردار سلیمانی زمان دمشق بود. نسخه خطی نوجوان قاسم سلیمانی برای قاسم سلیمانی

یک روز که با یک موتور در خط مقدم بودم، ماشین باز یک فرمانده شجاع. «حاج کاسم سلیمانی» را دیدم که شخصاً برای تقویت روحیه بچه ها و شناسایی منطقه برای مرحله دوم عملیات آمده بود. بعثی ها از ترس شروع مرحله بعدی عملیات بیت المقدس منطقه را به شدت با توپ و خمپاره گلوله باران کردند که ناگهان یکی از خمپاره ها به ماشین حاج قاسم اصابت کرد و فرمانده و راننده را در غبار و دود غلیظ گرفتار کرد.

چند لحظه چند روح در سینه اش حبس شد که انگار فرمانده به شهدای زیادی پیوسته است! ثانیه ها به کندی گذشت تا اینکه ماشین و دو سرنشین آن ظاهر شدند. به لطف خدا خوب شد. البته حاج حاجیم بدشانس بود و چند ترکش به بدنش به خصوص پایش اصابت کرد. اما انگار هیچ اتفاقی نیفتاده ماشین به راهش ادامه داد. با موتور در جاده ای پر پیچ و خم دنبالش رفتیم تا به چادرهای صحرایی اورژانس برسیم.

سردار به سختی از ماشین پیاده شد. اما در حالی که البته رنج و ضعف بر بدن حاکم است، اجازه کمک به او را نداد و اشاره کرد که با پا راه می رود تا اندکی انعکاس منفی در روحیه رزمنده ایجاد نشود!

بیشتر بخوانید  دوربین‌های آژانس ظرف روزهای آینده در کرج نصب می‌شود

آره؛ او که یک فرمانده دلاور و قهرمان جنگ بود، به تجربه می دانست که ما هنوز در ابتدای راه سختی برای فتح هرمشهر هستیم و رزمندگان باید در چند مرحله شبانه روزی عملیات نفس گیر را انجام دهند.

پشت سرشان بروند تا فتح و ظفر را در آغوش بگیرند و دل امام قدس سره و ملت شریف ایران را شاد کنند و مطمئن باشند که سردار عزیزشان در میدان نبرد با آنهاست و پیشکسوتشان.

این دومین بار بود که از نزدیک دیدم حاج قاسم عزیز مجروح می شود. اولین بار در شهریور 60 و قبل از عملیات

این «ثامن الائمه» (شکست حصر آبادان) بود که مربی رزمی بود و از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفت. اما هیچ آه و ناله ای از او شنیده نشد!

سپاس و سپاس از خداوند متعال که با وجود حضور مستمر حاج قاسم در صحنه های زندگی و مرگ بارها در نبردهای خطرناک در جبهه های جنوب و غرب کشور مجروح شد. و همچنین بعد از دفاع مقدس هر جا که لازم باشد حضور داشته باشد; در داخل یا خارج از کشور، از جمله مخالفت با داعش در سوریه، عراق و لبنان؛ خداوند متعال همواره حافظ این سردار سرافراز و مجاهد فی سبیل الله بوده است. طوفان سقوط کرده و هوهورهم رحمان.

با ما بمان.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *