مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جگر عمو پورنگ از حرفهای مادرش آتش گرفت/ غم وجود داریوش فرضیایی را گرفت + فیلم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

داریوش فرزایی با نام مستعار عمو پورنگ او در اول مرداد 1352 در تهران به دنیا آمد. عمو پورنگ او ششمین فرزند خانواده است. مادر عمو پورنگ سیده فاطمه گیلانپور در سال 1315 در گیلان از پدری به دنیا آمد عمو پورنگ آذری است. چی شد که گریه ام گرفت؟ عمو پورنگ برای عملکرد زیر را ببینید.

امروز ننه نکلی دلتنگ برادرم شده بود، خدا رحمتش کند، به گل های نرگس نگاه می کرد و گریه می کرد و برای خودش شعر می خواند، با اینکه خیلی چیزها را فراموش کرده بود، اما برایم عجیب بود که هنوز خیلی چیزهای گذشته را به یاد می آورد. اتفاقات خیلی دقیق!گفتم مامان جان (بهروز) سالهاست که مرده، اینقدر بی تاب نباش، گریه نکن، برای تو خوب نیست… دستمال را از چشمانش برداشت و گفت: بهروز. این گلها رو برام بفرست، چی میگی، من روز حرف میزنم..!به خودم گفتم خدایا چقدر سخته یه مادر بچه داغون کنه خدایا به همه غصه خوردگان صبر بده…خدایا ، هیچ مادری نباید بچه داغ ببیند.

عمو پورنگ

زادروز: 1 مرداد 1352 در تهران

محل زندگی: تهران

ملیت ایرانی

تحصیلات: گرافیست فارغ التحصیل

شغل: مجری تلویزیون، گوینده

سالهای فعالیت: 1373 تا به امروز

کارفرما: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

بازیگر: عمو پورنگ

سبک: کودکان و نوجوانان

دین اسلام

عمو پورنگ

بیوگرافی عمو پورنگ

داریوش فضیایی متولد 10 مرداد 1352 در تهران، سازنده برنامه های تلویزیونی کودک و نوجوان است که بیشتر با برنامه آموپورنگ شناخته می شود.

بیشتر بخوانید  گروکشی برای انتخاب کابینه رئیسی ممنوع

مادرش گیلانی و پدرش آذری است. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و از دانشگاه فارغ التحصیل شد. وی در سال ۱۳۷۳ در سن ۲۱ سالگی وارد رادیو و تلویزیون شد و کار خود را به عنوان گزارشگر رادیو آغاز کرد.

پس از آن در یک برنامه رادیویی جمعه شب در انواع مختلف حضور یافت که از بارزترین آنها می توان به «گل گذر» و «ننه بلکیس» اشاره کرد. او با برنامه «ما ای تی» که به کارتون های پرمخاطب کودک اختصاص داشت، وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. در سال 1357 با سریال «تورنگ ای پورنگ» چهره کودک شد و پس از آن در ماه رمضان سال 1380 با اجرای برنامه های کودک و نوجوان و با نام هنری در بین کودکان و بزرگسالان محبوب شد. عموپورنگ».

عمو پورنگ

برنامه های تلویزیونی عمو پورنگ:

ما و تو (1374)

تورنگ و پورنگ (1378)

کودکان و نوجوانان (2008)

ویژه ماه رمضان (2018)

شبکه بی طرف (2008)

یک و یک (1384)

دوباره باران تازه (1385)

شبکه کودکان، شبکه کوچک (2008)

فوق برنامه عمو پورنگ (1387)

دوستان پورنگ (1389)

گذر موقت (1390)

هزار و شصت و شانزده (1391)

کتابخانه چیچا پورنگ (1393-1392)

باجرم چیکا پورنگا 94 (2014)

آبادی گل و بلبل (1394)

عیدانه 95 عموپورنگ (1395)

عمو پورنگ: من عاشق فیلم هندی هستم

عمو پورنگ

از بچگی عاشق تماشای فیلم های هندی بودم، حسی که در فیلم های هندی وجود داشت از نظر من بی نظیر بود.

از آنجایی که علاقه زیادی به بازیگری داشتم، پس از دیدن این فیلم ها، آن ها را برای برادران و خواهرانم بازی کردم و در ازای دستمزد، غذا را به عنوان پفک دریافت کردم.

بیشتر بخوانید  پر استرس ترین و خطرناک ترین مشاغل دنیا کدامند؟ / نقاشی

عمو پورنگ مجری معروف تلویزیون که برنامه های کودک می سازد و با توجه به سنش هنوز مجرد است می گوید عاشق یک زن هندی شده است.

عمو پورنگ میگه از طرف خودش و دختر مشکلی نداره ولی مشکل از خانواده منه که مخالف داشتن عروس هندی هستند. چندی پیش تصاویری از دختری که عموپورنگ عاشق او شده بود منتشر شد و با توجه به اینکه خود عموپورنگ نام و مشخصات او را ذکر نکرد، می توان تصور کرد که این تصاویر ساختگی و ساختگی رسانه ای است.

یکی از حاشیه هایی که همیشه به دنبال عمو پورنگ بوده، چهره جوانش نسبت به سنش است که سال هاست تقریباً به همین شکل مانده است و اصلاً به او نمی خورد که تقریباً 50 سال دارد! داریوش فضیایی معروف به عمو پورنگ در 10 مرداد 1352 در تهران متولد شد و آخرین فرزند خانواده است. مادر عمو پورنگ گیلانی و پدرش اهل خلخال و آذری است. دلیل تسلط عمو پورنگ به گیلکی و ترکی آذربایجانی و استفاده از این دو زبان در برنامه هایش همین است. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و از دانشگاه فارغ التحصیل شد. و در نهم خرداد 1393 پدر خود را از دست داد.

عمو پورنگ

فعالیت هنری داریوش فضیایی عموی پورنگ

فرضیایی در سال ۱۳۷۳ در سن ۲۱ سالگی وارد رادیو و تلویزیون شد و کار خود را به عنوان گزارشگر رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه رادیویی جمعه شب در سبک های مختلف حضور یافت که از برجسته ترین آنها می توان به گل پسر و ننه بلکیس اشاره کرد. او با برنامه «ما ای تی» که به کارتون های محبوب کودکان اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. در سال 1357 چهره سریال کودک تورنگ و پورنگ شد و پس از آن در ماه رمضان 1392 با اجرای برنامه های کودک و نوجوان و با نام هنری «عموپورنگ» در بین کودکان و بزرگسالان محبوب شد.

بیشتر بخوانید  ایسنا - هفته 29 لیگ برتر ، پرسپولیس


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *