جو بایدن تصمیم خود را درباره سپاه پاسداران اعلام کرد



یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم خود را در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اطلاع همکاران اروپایی خود رسانده است.

تایمز اسرائیل به نقل از یک دیپلمات ارشد اسرائیلی نوشت دولت بایدن به مذاکره کنندگان اروپایی گفته است که هیچ برنامه ای برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های به اصطلاح “تروریستی” خود در مذاکرات وین ندارد.

اما این مقام صهیونیستی مدعی شد دولت بایدن با وجود ارسال این پیام به مذاکره کنندگان اروپایی، همچنان در حال بررسی پیشنهادی برای حذف بخشی از سپاه پاسداران از لیست، اما ماندن نیروهای قدس سپاه در فهرست FTO است.

این مقام اسرائیلی گفت: ما بخشی از این مذاکرات هستیم اما پاسخ نهایی هنوز مشخص نیست.

در آوریل 2009، دولت آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست “سازمان های تروریستی خارجی” (FTO) قرار داد. این اولین بار بود که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی ایران پس از این تصمیم، مقر نظامی آمریکا در منطقه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

پیش از دولت ترامپ، کارشناسان در ایالات متحده نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده و سعی کردند به کاخ سفید هشدار دهند. نیویورک تایمز، اولین رسانه ای که در مارس 2017 از نیات دولت آمریکا گزارش داد، نوشت که مقامات پنتاگون و سیا در زمان ارائه این طرح با آن مخالفت کردند.

پنتاگون و سیا سپس تخمین زدند که چنین اقدامی نیروهای آمریکایی و عوامل اطلاعاتی را در خطر انتقام از دولت های خارجی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید  شوره سر رو با این سه بیماری پوستی اشتباه نگیر! | شوره سر و علائم آن چیست؟

کارشناسان حقوقی در آن زمان استدلال کردند که اگر کنوانسیون ژنو در بدعت جدید نیروهای مسلح را “سازمان تروریستی” نامید و این عمل گسترده شد، اعضای ارتش ایالات متحده در صورت دستگیری در کشور ثالث متقابلاً می توانند “تروریست” باشند. مورد توجه و قضاوت قرار گیرد.

اقدام دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه سیاست جنایتکارانه واشنگتن علیه کشورها و گروه هایی است که تصور می شود در بهبود اهداف واشنگتن در منطقه ناکام مانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید