مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جولان کرونا کرمان را به مهم ترین استان های کشور می برد – کرمان نیوز – اخبار استان های تسنیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارشات خبرگزاری تسنیم از جانب کرمانتابستان به نیمه های خود نزدیک می شود و تاج چهره شهرهای استان کرمان را روز به روز قرمزتر می کند. بر اساس آخرین نقشه رنگی اعلام شده توسط وزارت بهداشت ، از صبح امروز 19 شهر در استان کرمان در حالت قرمز و مادون قرمز کرونا قرار دارند که از این تعداد 12 شهر قرمز و 7 شهر در حالت مادون قرمز ، سه شهر به رنگ نارنجی هستند و فقط یک شهر در حالت زرد تاج است.

در حال حاضر شهرهای کرمان ، رفسنجان ، سیرجان ، کوهبنان ، زرند ، بافت و کهنوئی در وضعیت فوق قرمز قرار دارند در حالی که با تشدید بیماری در بافت ، کوهبنان و زرند وضعیت این شهرها فوق قرمز شده است. .

به گزارش تسنیم ، وضعیت 12 شهر شهربابک ، بردسیر ، جیرفت ، بم ، عنبرآباد ، فاریاب ، فهرج ، نرماشیر ، ریگان ، رودبار جنوبی ، قلعه گنج و منوجان قرمز و با کاهش موارد و بستری شدن در بیمارستان است. در بم و نورماشیر ، وضعیت این دو شهر از مادون قرمز به قرمز تغییر کرد. ارزوری تنها شهر زرد استان است و وضعیت کرونری راور ، رابر و انار نیز نارنجی گزارش شده است.

در حالی که مقامات از روزهای بارانی تاج در آن استان گزارش می دهند ، وضعیت این استان روز به روز بدتر می شود و گسترش تاج به دلیل بی توجهی به دستورالعمل ها روز به روز رو به وخامت می رود.

دلتا کرونا در حال حرکت در استان کرمان است ، در حالی که به گفته مقامات ، کرمان در حال حاضر یکی از استانهای پیشرو در جدول از نظر تشدید و شدت بیماری است و سن ابتلا به کرونا در استان به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  این عکس چهره واقعی داریوش هخامنشی است؟

علی زیناوند ، استاندار کرمان با بیان اینکه سن بستری شدن ها در اوج بیماری کاهش یافته است ، گفت: میانگین تعداد بستری های کرونری در حال حاضر 45 سال است ، در حالی که در اوج قبلی بیش از 60 سال بود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه ای در شورای تامین استان داریم که نیروهای مسلح استان را برای راه اندازی بیمارستان صحرایی در استان کرمان آماده می کند ، گفت: در حال حاضر هیچ کمبود تجهیزات و دارو در بیمارستان های استان وجود ندارد ، اما بیمارستان ظرفیت استان “

حمیدرضا رشیدی نژاد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت بحران کرونری کشور را درگیر کرده است و استان کرمان یکی از بهترین استان ها در بحران کرونا است. تخت به ظرفیت بیمارستانهای کرمان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هزار و 639 بیمار در استان کرمان بستری هستند که از این تعداد 1100 نفر قطعاً از عروق کرونر رنج می برند ، افزود: بیش از 600 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در بیمارستان های افضلی پور و پیامبر اعظم بستری هستند ( ص). “

وی گفت: در بیمارستان های استان کمبود دارو وجود ندارد ، اما همکاران ما بسیار خسته هستند. درصد پروتکل های بهداشتی در استان حدود 40 درصد است و متأسفانه مردم همکاری نمی کنند. »

محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه استان کرمان در وضعیت خاصی قرار دارد و روند بیماری های کرونر قلب در استان بحرانی است ، اظهار کرد: مردم در حال ترک هستند.

بیشتر بخوانید  جزئیات مهم افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

وی با بیان اینکه محدودیت ها باید قاطعانه انجام شود و مانند نوروز سال گذشته ، ورودی و خروجی ها را کنترل کرد تا روند عفونی کاهش یابد ، افزود: ظرفیت بیمارستان های استان تقریباً پر است ، وضعیت بحرانی است و محدودیت های استان نیاز دارد در انتظار بازدید. “

شهباز حسن پور ، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پرسنل بیمارستان خسته شده اند و نمی توانند با قدرت و قوت به بیماران خدمات رسانی کنند ، گفت: برخی از بیمارستان ها با ظرفیت 100 درصد کار می کنند و وضعیت بحرانی است.

در این جلسه مصطفی رضا حسینی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت که مراسم عروسی در این شهر زیاد است و این دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب و افزایش آن است.

مهدی شفیعی ، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استناد به آخرین آمارهای استان کرمان از وضعیت بستری شدن مثبت و مرگ ناشی از تاج ، گفت: تعداد کل بستری های مثبت کرونر در بیمارستانهای استان کرمان 1079 مورد

وی با بیان اینکه 636 مورد از این موارد در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند ، افزود: 83 مورد در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، 205 مورد در دانشگاه علوم پزشکی گیرفت ، 70 مورد در دانشگاه علوم پزشکی بم و 85 مورد در دانشگاه سیرجان علوم پزشکی تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به پذیرش 132 بیمار جدید بیماری قلبی کرونر جدید در بیمارستان های استان کرمان ، گفت: تعداد کل بستری های مثبت کرونری در استان از زمان شیوع کووید 19 به 28 هزار و 705 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید  جنگ هیجان انگیز پرسپولیس و استقلال بازار!

وی به مرگ 15 بیمار دیگر کرونری در استان کرمان اشاره کرد و افزود: تعداد کل قربانیان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3555 نفر رسیده است.

شفیعی آمار اولین تزریق واکسن تاج در استان کرمان را 352 هزار و 473 نفر دانست و گفت واکسن دوم تاج تزریق شده در استان 86 هزار و 708 مورد است.

انتهای پیام / 511 / ی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *