جوش های کمر و حقیقتی عجیب از سلامت شما که فاش می کنند



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: پشت و شانه ها را می توان به راحتی پوشاند اما جوش های این نواحی مشکلاتی را ایجاد می کند و به خصوص برای خانم ها به اعتماد به نفس لطمه می زند. همچنین متاسفانه اکثر کسانی که از جوش صورت رنج می برند این مشکل را در ناحیه کمر و شانه های خود نیز دارند.

دکتر رز، پری، متخصص پوست می گوید: آکنه در پشت می تواند برای مراجعه کنندگان بسیار خسته کننده باشد، زیرا پوست پشت نیز مانند پوست صورت، معمولا در معرض تولید بیش از حد سبوم قرار می گیرد و این آکنه به صورت مشاهده می شود. یک مشکل خارج از کنترل در زیر آنچه را که باید در مورد آکنه پشت و شانه بدانید به شما خواهیم گفت:

1- جوش های پشت و شانه ها عمدتاً نتیجه استرس و هورمون هاست

دکتر رز پری می گوید چربی اضافی در ناحیه کمر می تواند نشانه افزایش سطح تستوسترون باشد. سایر عوامل بالقوه ممکن است استعداد ژنتیکی برای آکنه باشد، فرد ممکن است متوجه شود که پدر، مادر یا خواهر و برادرش از همین مشکل رنج می برند.

استرس یکی از رایج ترین محرک های داخلی برای آکنه است، چه روی صورت باشد و چه بدن. پس از یک دوره طولانی استرس، افراد ممکن است متوجه شوند که پوست بیش از حد سبوم تولید می کند که باعث آکنه می شود.

2- علت آن می تواند گرم شدن و تعریق در باشگاه و حین ورزش باشد

اگر معمولاً به باشگاه می روید و به طور کلی زیاد ورزش می کنید، ممکن است در برخی از نواحی شانه ها و پشت خود دچار آکنه شوید.

دکتر انجلی ماهتو، متخصص پوست و سخنگوی بنیاد پوست بریتانیا، می‌گوید: «اگرچه علت ایجاد آکنه در پشت می‌تواند مانند آکنه روی صورت باشد، اما ورزش نیز باعث افزایش دما و تعریق می‌شود و گاهی اوقات بافت لباس می‌تواند باعث آکنه شود. انسداد منافذ پوست. “

بیشتر بخوانید  اولین ویدیو از برخورد مرگبار پژو ۲۰۶ با عزاداران حسینی؛ ۲۲ کشته و زخمی

دکتر رز پری می گوید، به ویژه ورزش با شدت بالا می تواند یکی از رایج ترین محرک ها باشد. این ورزش ها باعث می شود که پوست برای مدت طولانی در معرض تعریق قرار گیرد که سبوم اضافی را به دام می اندازد و محیطی ایده آل برای تکثیر باکتری ها ایجاد می کند. به همین دلیل است که ورزشکاران معمولا متوجه می شوند که پشت و شانه هایشان از آکنه رنج می برد. استفاده از استروئید همچنین می تواند بدن را مستعد ابتلا به آکنه کند.

3- آکنه پشت و شانه برخی افراد را بیشتر از دیگران درگیر می کند

برخی از افراد ممکن است این جوش ها را به صورت خفیف و کوتاه مدت تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دچار آکنه شدید شوند. کیست های ملتهب که ممکن است فرد برای ماه ها یا حتی سال ها درگیر آن باشد. دکتر رز پری با بیان اینکه برخی از جوش ها به دلیل مشکلات ریشه ای ایجاد می شوند، می گوید: جوش های مربوط به استرس پس از از بین رفتن عامل استرس زا پس از مدتی از بین می روند، اما استعداد ژنتیکی برای آکنه به این معنی است که این مشکل می تواند برای مدت طولانی با شما باقی بماند. به خصوص اگر آن را درمان نکنید. “

حدود نیمی از مبتلایان به آکنه متوجه می شوند که پشت و پشت شانه هایشان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. به نظر می رسد آکنه پشت و شانه در مردان شایع تر از زنان است.

4- تنها مشکل نوجوانان نیست

بسیاری از افراد آکنه را با دوران نوجوانی مرتبط می دانند، اما باید گفت که آکنه یکی از مشکلات اصلی بزرگسالان نیز می باشد. حدود 20 درصد از زنان و 8 درصد از مردان از آکنه بزرگسالان رنج می برند. دکتر ماهتو می‌گوید: «ما افراد بزرگسال زیادی را در کلینیک‌ها می‌بینیم که با مشکلات آکنه وارد می‌شوند.» اما دلیل اصلی این مشکل هنوز مشخص نیست.

دکتر رز پری می گوید: یکی از شایع ترین علل آکنه بزرگسالان استرس است. او می‌گوید: «سن بزرگسالی با گذر از موقعیت‌های استرس‌زا همراه است، زیرا مسئولیت‌ها نیز افزایش یافته است. شغل، روابط، موقعیت های خانوادگی و غیره، همه اینها می تواند دوران سختی را برای فرد ایجاد کند. رژیم غذایی و سبک زندگی نامناسب نیز از دیگر عواملی است که می تواند با استرس نیز مرتبط باشد، زیرا بسیاری از افرادی که استرس دارند سعی می کنند با خوردن غذاهایی که اغلب ناسالم هستند آرام شوند و همچنین میل افراد ورزش باعث کاهش استرس می شود. “

بیشتر بخوانید  نیازمند پیوست رسانه‌ای برای جریان‌سازی هستیم

5- در سکوت رنج نکشید

دکتر رز پری می‌گوید: اگر از آکنه در پشت و شانه‌های خود رنج می‌برید، سعی کنید از ریشه مشکل خلاص شوید، دکتر رز پری می‌گوید: «درمان آکنه روی بدن ممکن است دشوار باشد.» اولین قدم این است که علت اصلی را مشخص کنید. مشکل. اگر علت اصلی شناخته شده باشد، می توانید مستقیماً به سراغ مشکل بروید و امیدواریم که آکنه بهبود یابد. در غیر این صورت توصیه می کنم به متخصص پوست مراجعه کنید تا بتواند علت را تشخیص دهد. استفاده از دارو به طور کلی یکی از بهترین انتخاب ها برای درمان آکنه است. “

دکتر ماهتو استفاده از پاک کننده های موضعی حاوی اسیدهای گلیکولیک و سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، روی و نیاسینامید را توصیه می کند. اگر آکنه در پشت و پشت شما باقی بماند، تجویز داروهای موضعی یا خوراکی توسط متخصص پوست ممکن است کمک کننده باشد.

6- پیشگیری را درمان بدانید

اگر به باشگاه می روید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال جوش زدن انجام دهید. بعد از ورزش بلافاصله دوش بگیرید و با همان لباسی که قبلا ورزش می کردید ننشینید. اگر می دانید که نمی توانید دوش بگیرید، دستمال مرطوب حاوی اسید سالیسیلیک به همراه داشته باشید تا عرق صورت، پشت و سینه خود را پاک کنید.

سبک زندگی سالم نیز کمک می کند. مقدار زیادی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید، هیدراته بمانید و به جای نوشابه آب بنوشید و ورزش منظم می تواند به شما کمک کند. آنها برای بهبود سلامت پوست توصیه می شوند، اما می توانند برای افرادی که از آکنه رنج می برند نیز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  اظهارنظر عجیب علی پروین درباره مسی! + فیلم

7- مصرف لبنیات را در نظر بگیرید

برای گروه کوچکی از مردم، محصولات لبنی نیز ممکن است در ایجاد مشکل آکنه نقش داشته باشند. اگر مکمل‌های پروتئینی حاوی پروتئین آب پنیر (پروتئین شیر گاو) مصرف می‌کنید، ممکن است بخواهید به برنامه‌ای بروید که شامل سبزیجات بیشتری باشد.

8- از وسوسه فشردن جوش ها دوری کنید

هر چقدر هم که فشار دادن و بیرون زدن یک جوش وسوسه انگیز باشد، به هیچ وجه به بهبود وضعیت کمک نمی کند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که مهم نیست که جوش در کجای بدن قرار دارد، بهتر است آن را فشار ندهید زیرا باعث ایجاد زخم و التهاب در بدن می شود.

همانطور که در برابر وسوسه ایجاد جوش مقاومت می کنید، در برابر درمان هایی که در اینترنت تبلیغ می شود مقاومت کنید. پزشکان هر روز بیمارانی را می بینند که درمان های معجزه آسا را ​​امتحان کرده اند، اما بدتر می شوند.

9- اگر هنوز جوش ها باقی مانده اند، کمک بگیرید

اگر جوش ها دردناک هستند، از داروهای تجویز شده توسط پزشک کمک بگیرید. دکتر رز پری می گوید این درد می تواند نشانه ای از جدی بودن مشکل آکنه شما باشد. اگر آکنه پشت بر کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد، آنها نیز باید به دنبال کمک باشند. مثلاً تأثیر منفی بر اعتماد به نفس فرد یا حتی انتخاب لباس او.

دکتر ماهتو می گوید: «اگر داروهای بدون نسخه بعد از چند هفته استفاده مؤثر نبود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و داروهای موضعی و خوراکی برایتان تجویز کنند.» اگر مشکل ادامه داشت، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. برای معاینه کامل . . “


دیدگاهتان را بنویسید