جورج دبلیو بوش: خروج آمریکا از افغانستان اشتباه است – اخبار اروپا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمجورج دبلیو بوش ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه ای با دویچه وله ، از آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان تمجید کرد و وی را مردی با اصول و ارزش دانست که مسائل سختی را حل می کند و بهترین تصمیمات را می گیرد.

در بخش دیگری از گفتگو ، بوش مانند جو بایدن ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده ، با انتقاد شدید از پروژه گاز 2 Nord Stream 2 ، تأكید كرد كه این امر باعث افزایش وابستگی آلمان به روسیه و پیچیدگی اوضاع برای اوكران خواهد شد. در عین حال ، وی رویکردها و سیاست های مختلف مرکل در قبال روسیه و پوتین در قبال ایالات متحده را قابل درک می داند و می گوید: “هر کشور باید راه مستقل خود را پیدا کند.”

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ، بازگشت نیروهای ناتو و آمریكا از افغانستان را كاملاً اشتباه ارزیابی كرد و با انتقاد شدید از آن ، اظهار عقیده كرد كه مرکل نیز به همین عقیده معتقد است.

پس از حملات 11 سپتامبر ، جورج دبلیو بوش چهل و سومین رئیس جمهور ایالات متحده بود که عملیات نظامی را در افغانستان آغاز کرد. رهبر القاعده ، اسامه بن لادن ، در زمان جانشین خود ، باراک اوباما ، توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده ترور شد. البته دونالد ترامپ ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده ، بازگشت نیروهای آمریکایی از افغانستان را ارزیابی و پیگیری کرد و جو بایدن ، رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز آن را اجرا کرد.

بیشتر بخوانید  ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شد + جزییات

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید