مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جوجه ها از بچه انسان ها باهوش ترند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که جوجه ها از کودکان نوپا انسان باهوش تر هستند و در مهارت های پیچیده ای مانند خودکنترلی و مهارت های ریاضی متخصص هستند.

جوجه ها از بچه انسان ها باهوش ترند!

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که جوجه ها از نوزادان انسان باهوش تر همچنین در مهارت های پیچیده ای مانند خودکنترلی و مهارت های ریاضی آنها متخصص هستند.

به گفته محققان، جوجه‌هایی که به تازگی از تخم خارج شده‌اند، مهارت‌هایی دارند که یادگیری آنها ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد.

محققین در جریان این تحقیق بله جوجه ها آنها دسترسی به غذای بیشتری را فراهم کردند، اما این غذای بیشتر در شرایطی امکان پذیر بود که جوجه ها بیش از حد معمول منتظر بمانند تا شروع به خوردن کنند. 93 درصد از جوجه ها قادر به درک این مهارت بودند. این در حالی است که بسیاری از افراد تا سن 4 سالگی نمی توانند چنین مهارت های خودکنترلی را کسب کنند.

جوجه ها از بچه انسان ها باهوش ترند!

این تحقیق نشان می دهد که جوجه ها با توانایی دنبال کردن دنباله ای از اعداد تا 5 به دنیا می آیند، مهارتی که باید به کودکان آموزش داده شود.
جوجه ها همچنین توانایی شناسایی اشیاء سالم را دارند و این نوع اشیاء را به اشیای مشکوک یا ناپایدار ترجیح می دهند.

جوجه ها از بچه انسان ها باهوش ترند!

جوجه ها از دور شدن اجسام از جلو نیز آگاه هستند و آثار خود را به گونه ای در حافظه حفظ می کنند که برای کودک انسان تا یک سالگی امکان پذیر نیست.

با این حال، به گفته کریستین نیکول که به مدت 20 سال در دانشگاه بریستول در این زمینه تحقیق کرده است، تعداد افرادی که مرغ ها را باهوش می دانند بسیار کم است.

بیشتر بخوانید  سوگل خلیق بازیگر هم گناه عزادار شد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *