جوجه نصف در راه بازار / قیمت نیم جوجه چند است؟



به گزارش سلام نو به نقل از فراار، روز گذشته مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان طیور گوشتی از تحویل مرغ نیمایی طی دو روز آینده خبر داد. وی در تشریح این موضوع گفت: تحویل جوجه های تولید شده با نیمی از ارز آغاز می شود.

به بیان ساده حبیب اسداله نجامی می گوید پیش از آن جوجه های عرضه شده در بازار با ارز ترجیحی 4200 تومان تولید می شد. اما جوجه هایی که با نصف ارز تولید می شوند، هزینه تولید آنها به 50 هزار تن می رسد.

وی گفت: مرغ نیمایی حدود 60 درصد با نرخ فعلی بازار فاصله دارد. اما او نگفته است که قیمت مرغ نیمایی در نهایت چقدر خواهد بود.

بررسی ما نشان می دهد که اکنون قیمت مرغ در منطقه 10 تهران و برخی مناطق دیگر به 49 هزار و 900 تومان رسیده است. برخی هم مرغ را با قیمت 43 هزار و 300 تومان عرضه می کنند. قیمت هر کیلوگرم مرغ در عمده فروشی میدان بهمن به 37 تا 40 هزار تومان رسید.

این در حالی است که اگر مرغ 60 درصد بیشتر از این قیمت ها افزایش پیدا کند باید منتظر 70 تا 80 هزار تومان برای مرغ باشیم.

اما صحبت های مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان طیور گوشتی درباره عرضه نیم مرغ در شرایطی است که یک ماه پیش قیمت رسمی مرغ پس از لغو ارز ترجیحی 59 هزار و 800 تومان تعیین شد. اکنون نیز بعید به نظر می رسد که دولت با افزایش مجدد قیمت مرغ موافقت کند.

بیشتر بخوانید  میشل اوباما رئیس جمهور بعدی آمریکا است؟

دیدگاهتان را بنویسید