مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جواهرات لوکس سوئیسی با یاقوت کبود و زمرد!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گردنبند زمرد و یاقوت کبود سفارشی با 2337 الماس گرد با وزن بیش از 24 قیراط، 319 یاقوت کبود و باگت گرد با وزن بیش از 43 قیراط، 18 زمرد بیضی شکل با وزن بیش از 24 قیراط و 3 عدد گلابی شکل با وزن بیش از 24 قیراط.


جواهرات لوکس / گردنبند زمرد و یاقوت کبود

انگشتر یاقوت کبود و زمرد، گوشواره لیلیا، گوشواره طلای سفید 18 عیار، 100 الماس گرد – 3.15 سنت، 175 یاقوت کبود گرد – 14.59 سنت، 2 زمرد گلابی – 5.14 سنت (گواهی شده)


جواهرات لوکس / گردنبند زمرد و یاقوت کبود


زمرد (به یونانی σμαραγδος) نوعی خط بریل و سنگ قیمتی است. این سنگ که از آلومینیوم و سیلیکات بریلیم تشکیل شده است در سنگ های پگماتیت یافت می شود زمرد به معنی سبز است زمرد دارای سختی 8-7.5 است سبز مایل به زرد و سبز مایل به زرد نیز وجود دارد زمرد معمولا ناخالصی هایی دارد که برای تشخیص زمرد طبیعی از زمرد مصنوعی


جواهرات لوکس / گردنبند زمرد و یاقوت کبود

یاقوت کبود یک سنگ قیمتی گرانبها، نوعی یاقوت کبود است که از اکسید آلومینیوم (α-Al2O3) با مقادیر کمی عناصر مانند آهن، تیتانیوم، کروم، وانادیم یا منیزیم تشکیل شده است. رنگ این سنگ معمولا آبی است، اما یاقوت کبود طبیعی “فانتزی” در رنگ های زرد، بنفش، نارنجی و سبز نیز موجود است. “Sapphire” به معنای دو یا چند رنگ است. سنگ های یاقوت نیز ظاهر می شوند، اما به آنها یاقوت می گویند نه یاقوت کبود. کوراندوم صورتی را می توان به عنوان یاقوت سرخ یا یاقوت کبود طبقه بندی کرد. یاقوت کبود طبیعی معمولاً به صورت سنگ های قیمتی صیقلی بریده می شود و در جواهرات استفاده می شود. یاقوت کبود را می توان به طور مصنوعی در آزمایشگاه ها برای اهداف صنعتی یا تزئینی در گاوهای نر کریستالی بزرگ ایجاد کرد. یاقوت کبود به دلیل سختی استثنایی – 9 در مقیاس ماوس (سومین ماده معدنی سخت پس از الماس با 10 و ملاس با 9.5) در برخی از کاربردهای غیر تزئینی نیز استفاده می شود. مانند اجزای نوری مادون قرمز، پنجره‌های با استحکام بالا، بلبرینگ‌های اجزای ساعت و بردهای الکترونیکی بسیار نازک، که به عنوان عایق برای بسترهای تجهیزات الکترونیکی حالت جامد مانند مدارهای مجتمع و LED‌های مبتنی بر GaN آبی استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید  مرگ دو برادر حین سرقت بنزین از پالایشگاه تهران


جواهرات لوکس / گردنبند زمرد و یاقوت کبود


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *