جواهرات سلطنتی ملکه انگلیس!


الیزابت دوم (زاده ۲۱ آوریل ۱۹۲۶) ملکه بریتانیای کبیر و کشورهای مشترک المنافع است.


جواهرات سلطنتی / ملکه انگلستان

املاک سلطنتی نام اصلی است که برای ملکه درآمد ایجاد می کند. این بنیاد بیش از 500 میلیون دارایی شخصی، سرمایه گذاری و درآمد ملکه بریتانیا را مدیریت می کند.


جواهرات سلطنتی / ملکه انگلستان

ثروت شخصی ملکه الیزابت دوم سال هاست که در مورد ثروت شخصی ملکه الیزابت دوم گمانه زنی می شود. ملکه بریتانیا در سال 2011 با ثروت اثبات شده 300 میلیونی در رتبه 257 فهرست “ثروتمندترین افراد بریتانیا” قرار گرفت. در سال 2010، مجله اقتصادی فوربس ثروت شخصی الیزابت دوم را حدود 450 میلیون دلار تخمین زد. در سال 1993، دفتر ملکه در پاسخ به اخبار و شایعات، ثروت شخصی ملکه 100 میلیون دلاری را “بسیار اغراق آمیز” توصیف کرد.


جواهرات سلطنتی / ملکه انگلستان

مجموعه سلطنتی که شامل جواهرات سلطنتی امپراتوری بریتانیا و آثار هنری برجسته است، جزو دارایی شخصی ملکه نیست و فقط در اختیار ملکه است. همچنین کاخ باکینگهام و قلعه وینر فقط در اختیار خانواده سلطنتی است و متعلق به خانواده سلطنتی و ملکه بریتانیا نیست. اموال منقول دیگری که فقط در اختیار خانواده سلطنتی قرار دارد، دوک لنکستر است که در سال 2010 حدود 348 میلیون برآورد شده است.


جواهرات سلطنتی / ملکه انگلستان

گفته می شود که الیزابت دوم کمتر علاقه ای به اقامت در کاخ باکینگهام، اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی در لندن دارد و ترجیح می دهد در قلعه وینر اقامت کند. کاخ ساندرینگهام و قلعه بالمورال اقامتگاه های خصوصی متعلق به خانواده ملکه هستند. ملکه الیزابت دوم مالک شخصی این دو کاخ است.


جواهرات سلطنتی / ملکه انگلستان

املاک و مستغلات به ارزش بیش از 6.6 میلیارد تحت مراقبت خانواده سلطنتی بریتانیا است که در بریتانیا به عنوان “املاک سلطنتی” شناخته می شود. ملکه انگلیس حق فروش هیچ یک از این املاک را ندارد و درآمد آن برای پرداخت حقوق کارمندان دولت به خزانه بریتانیا واریز می شود.

بیشتر بخوانید  جزئیات و علت سقوط هواپیمای آموزشی پلیس حوالی متل‌‌‌ قو + عکس


جواهرات سلطنتی / ملکه انگلستان


دیدگاهتان را بنویسید