مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جوانسازی و زیبایی پوست صورت با ماسک آب پنیر + طرز تهیه این ماسک

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



با آب پنیر ماسک پاک کننده صورت بسازید


ماسک آب پنیر برای لک صورت


همانطور که اشاره شد، آب پنیر می‌تواند قدرت کلاژن‌سازی پوست را افزایش داده و بافت‌های تخریب شده پوست را ترمیم کند. لکه‌های صورت که در اثر جای جوش، زخم یا آفتاب‌سوختگی پدید آمدند، حتی برخی لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن با کمک ماسک‌های خانگی آب پنیر درمان می‌شوند. برای درمان لکه‌های صورت همچنین می‌توانید از موادی مانند ماست، جوانه گندم و عسل هم کمک بگیرید.


اسیدلاکتیک موجود در ماست به لایه‌برداری و از بین بردن بافت‌های مرده کمک می‌کند. جوانه گندم املاح و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها برای تقسیم شدن و ایجاد بافت‌های جوان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و عسل به ترمیم بافت کمک می‌کند


آب پنیر را دور نریزید ؛ آیا می‌دانید که آب پنیر، ضدعفونی‌کننده و پاک‌کننده است و جایگاه خاصی در ساخت لوازم ‌آرایشی طبیعی دارد؟


این ماسک را با این روش تهیه کنید:


  • ۱ یا ۲ قاشق پودر آب پنیر

  • ۱ قاشق پودر جوانه گندم

  • ۱ قاشق عسل

  • ۱ یا ۲ قاشق ماست


این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا به حالت خمیر در آید. با یک برس تمیز و نرم، ماسک را روی کل پوست صورت و گردن پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای از بین بردن لکه‌های صورت هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.


ماسک آب پنیر برای شفاف شدن پوست


اگر به یک ماسک ماسک روشن‌کننده و شفاف‌کننده پوست احتیاج دارید، ماسک آب پنیر یکی از بهترین گزینه‌هاست. پودر آب پنیر سرشار از مواد مغذی و املاح مورد نیاز پوست است و می‌تواند به آبرسانی و تغذیه سلول‌ها کمک کند. آبلیمو با داشتن ویتامین C. می‌تواند موجب روشن شدن پوست و آبرسانی آن شود. از ترکیب این دو ماده یک ماسک روشن‌کننده و مغذی پوست تهیه کنید:


  • ۱ قاشق پودر آب پنیر

  • ۱ قاشق آبلیمو

  • ۱ قاشق عسل

  • ۱ قاشق ماست


این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس تمیز روی پوست پخش کنید. ماسک باید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد آبکشی کنید. آبلیمو باعث حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید می‌شود، پس هنگام خروج از خانه حتماً ضدآفتاب بزنید.


ماسک آب پنیر برای افزایش ضخامت پوست


اگر پوست خشک و حساس دارید، به احتمال زیاد دیر یا زود با چین‌وچروک‌ها دست‌به‌گریبان خواهید شد. بافت پوست شما حساس و شکننده است و فشار‌هایی مانند اخم کردن و خندیدن، باعث جمع شدن یا شکسته شدن پوست می‌شود؛ بنابراین باید با تقویت کلاژن‌سازی در پوست، ضخامت و تعداد رشته‌های کلاژن موجود در پوست را که باعث استحکام پوست می‌شوند، افزایش دهید. ماسک آب پنیر بهترین ماسک برای شماست. با استفاده منظم و هفتگی از این ماسک به مرور شاهد افزایش استحکام و یکپارچگی پوستتان خواهید بود. این ماسک را با این روش ساده تهیه کنید:


  • ۱ یا ۲ قاشق پودر آب پنیر

  • ۱ قاشق روغن زیتون

  • چند قطره روغن بادام تلخ


این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با دست روی پوست پخش کنید. پوست صورت و گردن را به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید. توجه داشته باشید که اگر پوست شما چرب و جوش‌دار است از این ماسک استفاده نکنید.


بیشتر بخوانید  پودر آرایشی برای چه فردی مناسب است؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *