جهت داخلی سازی تمام اجزا و اجزای ظروف الکتریکی



شب گذشته (شنبه) از اولین نمونه اولیه خودروی تارا الکتریک گروه صنعتی ایران خودرو ایران رونمایی شد و مدیرعامل گروه صنعتی خودرو خودروی ایران گفت که خودروی تمام برقی تارا برای داخلی سازی تمام اجزا و قطعات آن طراحی شده است.

به گزارش ایسنا ، در حاشیه این مراسم 15 محصول در زمینه های خودرو ، ریلی ، هوافضا ، ژئوماتیک ، سنجش از دور و هوش و همچنین اولین نمونه اولیه خودروی برقی تارا ارائه شد تا صنایع مرتبط بتوانند درو کنند. منافع و دستاوردهای پایگاه دانش کشور.

سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، ضمن ابراز خرسندی از تأثیر نوآوری در صنعت خودروی کشور ، اظهار داشت: ما باید سعی در مالکیت این صنعت داشته باشیم نه نصب کننده آن. در این حالت ما به یک متخصص ، شرکتی مبتنی بر فناوری و دانش نیاز داریم. آینده صنعت حمل و نقل به هوش بستگی دارد و پس از برق رسانی باید سعی کنیم مفهوم هوش را در این صنعت نهادینه کنیم که با تکمیل زنجیره آن امکان پذیر است.

وی ادامه داد: “برای چندین سال فرهنگ جدیدی در ادبیات کشور ایجاد شده و اصطلاحات جدیدی مانند صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر مبتنی بر دانش و … وارد ادبیات علمی کشور شده اند. تشکیل یک اکوسیستم بزرگ با بیش از 7000 شرکت دانش بنیان و خلاق نیز این موضوع را تأیید می کند. تاکنون بیش از 60 صندوق تحقیق و فناوری راه اندازی شده و صندوق های زیادی در بورس سهام وارد بودجه شده اند. همچنین انواع کارخانه های نوآورانه و تعداد زیادی از جوانان که در 10 هزار شرکت تازه تاسیس شرکت می کنند از دیگر اسناد توسعه این فرهنگ در کشور است.

بیشتر بخوانید  ببینید مهران مدیری زیرآب رضا عطاران را زد

رئیس بنیاد ملی نخبگان شکل گیری اقتصاد جدید با بیش از 300 هزار میلیارد تن و اشتغال مستقیم بیش از 350 هزار نفر را نیز نتیجه پیشرفت علم و فناوری در کشور دانست و گفت: “مفاهیم تولید ایرانی و فن آوری های خلاقانه نتیجه این تلاش ها است. “ادامه هید.

تولید وسایل نقلیه الکتریکی با اولویت کاهش آلودگی

در ادامه مراسم افتتاحیه نمونه اولیه نمونه اولیه اتومبیل الکتریکی تارا ، فرشاد مقیمی ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با بیان اینکه کاهش آلاینده ها دلیل اصلی ورود به عرصه تولید خودروهای الکتریکی است ، گفت: ایران-هودرو به سمت الکتریکی سازی تارا حرکت کرد او همچنین نتایج خوبی به دست آورد. انتشار گازهای گلخانه ای و انتشار CO2 از مهمترین مشکلات زیست محیطی در جهان است. طبق پیش بینی ها ، با ادامه روند فعلی در سال 2050 ، تولید فعلی CO2 در جهان را دو برابر خواهیم کرد.

وی افزود: اما با توجه به هدف ، باید 50 درصد تولید CO2 را به دست آوریم که این امر نیز به تغییر تولیدکنندگان CO2 نیاز دارد. با توجه به اینکه این خودرو یکی از این منابع آلودگی است ، ایرانخودرو با طراحی خودروی برقی تارا حرکت خود را در این مسیر آغاز کرد.

جهت داخلی سازی تمام اجزا و اجزای ظروف الکتریکی

مقیمی با اشاره به افزایش تولید خودروهای الکتریکی در سبد محصولات تولیدکنندگان خودروهای جهانی گفت: در حالی که کل تولید خودرو در جهان 17 درصد کاهش یافته است ، وسایل نقلیه برقی 20 درصد افزایش یافته اند که این نشان می دهد نسل بعدی اتومبیل در جهان به وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل خواهد شد. “آنها رفتند. برای کاهش فاصله بین فناوری خودروی داخلی و جهان ، ما همچنین باید تجارت خود را در این زمینه افزایش دهیم. گروه صنعتی ایران خودرو تجارت خود را راه اندازی کرده و یک ماشین کاملا الکتریکی تارا طراحی کرده است تا تمام اجزای آن را جذب کند. و قطعات

بیشتر بخوانید  قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران +جدول

این خودروساز همچنین خواستار حمایت سازمانهای دولتی برای ادامه راه ایران-هودرو در زمینه طراحی و ساخت خودروهای الكتریكی شد و گفت: “دولت باید نقشه راه تهیه كند و مسئولیت های هر بخش را توضیح دهد تا جنبش ایران – هودرو انجام ندهد. متوقف نشو “ما قصد داریم با ایجاد یک شبکه تحویل که در محفظه الکتریکی اجرا می شود ، به محصولی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی خودرو خودروی ایران گفت: موانع اقتصادی و صنعتی باید برطرف شود و این نوع وسیله نقلیه مورد نیاز است و وزارت صمت ، دولت ، مراکز تحقیقاتی ، مجلس شورای اسلامی ، سازمان محیط زیست ، شهرداری ها ، بانک مرکزی ، وزارت کشور و سایر نهادهای مرتبط بازیگران اصلی در توسعه و بهره برداری از صنعت اتومبیل برقی در کشور هستند. علاوه بر این ، حمایت از توسعه و صنعتی سازی خودروی الکتریکی مستلزم تدوین نقشه راه مشخصی است که در آن نقش همه سازمان های مربوطه مشخص باشد ، تا بتوان با کمک شبکه تأمین گام های اقتصادی و صنعتی را به درستی برداشت.

سرانجام ، موگیمی خاطرنشان کرد: این اقدام ایران-هودرو توانایی داخلی سازی ، خودکفایی و خودکفایی در تولید سیستم ها و زیر سیستم ها برای وسایل نقلیه الکتریکی را نشان می دهد. اما برای صنعتی شدن این نمونه اولیه ، باید این نقشه راه را پیاده سازی کنیم تا بتوانیم به پایان خوبی دست پیدا کنیم و در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این محصول به عنوان یک خودروی داخلی معتبر حتی با ظرفیت صادرات باشیم.

مراسم افتتاحیه نمونه اولیه نمونه اولیه ماشین الکتریکی تارا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور) ، فرشاد مقیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو) ، احمدرضا لاهیجان زاده برای محیط زیست دریایی و تالاب ها) منوچهر منطقی (دبیر ستاد فناوری فضایی و توسعه حمل و نقل مدرن ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور).

بیشتر بخوانید  لیست و مشخصات خودروهای جدید در بورس اعلام شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید