مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جهان بیش از هر زمان دیگری به نفت ایران نیاز دارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بلومبرگ گزارش داد: دو ماه پس از پایان مذاکرات در وین، امیدها برای ادامه مذاکرات شکست خورده و جهان با توافق کوچکی مواجه است که هیچکس نمی خواهد مرگ او را اعلام کند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که زمانی خوشبین بود، می توانست توافق بین المللی را احیا کند، اما اکنون شکست در احیای آن را حداقل قبل از انتخابات میان دوره ای کنگره در شش ماه آینده به عنوان یک گزینه ممکن می بیند. بایدن نگران است که جمهوری خواهان هرگونه توافق با ایران را به عنوان تسلیم شدن به ایران به مردم آمریکا معرفی کنند.

از سوی دیگر، افزایش قیمت نفت به 100 دلار، فوریت ایران برای لغو تحریم ها را کاهش داد. قیمت جهانی نفت در سال گذشته از زمان آغاز مذاکرات تقریباً دو برابر شده است.

ایران همچنین صادرات نفت و فرآورده های نفتی خود را در سه ماهه نخست امسال بیش از 30 درصد افزایش داد و به 870 هزار بشکه در روز رساند. بیشتر این نفت به چین و ونزوئلا می رسد که نگران تحریم های ثانویه آمریکا نیستند.

در شرایطی که مذاکرات به بن بست رسیده است، دیپلمات ها نیاز به تمدید وضعیت موجود را برای جلوگیری از وخامت اوضاع می بینند.

در شرایط کنونی، طرف های اروپایی تمایلی به اعلام مرگ برجا ندارند، زیرا این امر باعث می شود نفت بیشتری از بازار خارج شود و آن هم در شرایطی که افزایش قیمت انرژی، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می کند و جهان به نفت نیاز دارد. از همیشه

به گزارش بلومبرگ، پایان برجام و تشدید تحریم ها علیه ایران نیز با واکنش ایران، حملات موش و گربه به خطوط کشتیرانی و نیروگاه های برق در خاورمیانه همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید  توافق نامه "تقویت و توسعه تحقیقات سیستم بهداشتی" امضا شد - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

این گزارش می افزاید: تجار نفتی که پیش بینی می کردند توافق هسته ای ایران به بازار جهانی بازگردد، دیگر روی این موضوع حساب باز نمی کنند. جی پی مورگان پیش بینی خود را برای عرضه جهانی نفت در سال 2022 به 400 هزار بشکه در روز و تا سال 2023 به یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است. ت

یکی از تحلیلگران گفت: «اکنون انتظار داریم تولید و صادرات نفت ایران برای آینده قابل پیش بینی در محدوده فعلی باقی بماند.

بایدن قبل از انتخابات وعده بازگشت به توافق هسته ای را داد و شکست او به فهرست اهداف محقق نشده او در داخل و خارج اضافه خواهد شد.

این مقام آمریکایی گفت: هنوز زود است که بگوییم توافق هسته ای با ایران به پایان رسیده است، اما اوضاع در مسیر درست پیش نمی رود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *