جهانگیری: دولت برای حل مشکلات خوزستان تمام تلاش خود را می کند



به گزارش ایرنا ، ایشک جهانگیری روز جمعه در ورودی استان خوزستان در فرودگاه دسفول اظهار داشت: مردم استان خوزستان در طول هشت سال حفاظت مقدس به نظام ادای احترام کردند و اکنون وظیفه ما است که به وظیفه خود در قبال آنها عمل کنیم. “

وی گفت: در طول هشت سال فعالیت خود به عنوان معاون اول رئیس جمهور ، از هر فرصتی برای سفر به خوزستان استفاده کردم تا در مواقع سخت در کنار آنها باشم.

وی ادامه داد: این سفرها غالباً در بحران های مختلف در حومه شهر صورت می گرفت که در پدیده گرد و غبار در سال 2016 به اوج خود رسید.

وی به سیل در سال 2009 اشاره کرد و گفت: این روزها خوزستان با مشکل سیل روبرو شده است و با وجود ترس های فراوان ناشی از مشکلات ناشی از این پدیده ، ما در خوزستان در کنار مردم بوده ایم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به روزهای پایانی دولت دوازدهم گفت: همزمان با توجه به مشکلات ناشی از تنش آبی و خشکسالی در کنار مردم خوزستان خواهیم بود تا مشکلات آنها را کاهش دهیم و برنامه های لازم را انجام دهیم . “

جهانگیری همچنین به نگرانی های رئیس جمهور منتخب درباره استان خوزستان اشاره کرد و گفت: البته در دولت بعدی باید مشکلات خوزستان با جدیت پیگیری شود.

وی یادآور شد: همچنین در این سفر متناسب با نگرانی های موجود تلاش می شود مشکلات بررسی شود و راه حل های لازم نیز به کار گرفته شود.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: به هر حال موضوع کمبود آب در کشور و خوزستان یک واقعیت مسلم است و در عین حال منابع آبی محدودی داریم.

بیشتر بخوانید  فیلم از لحظه آزادسازی گروگان‌ها در منطقه آجودانیه تهران

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل کمبود آب در کشاورزی است گفت: در عین حال باید توجه داشت که کشت پاییزه نیز مسئله مهمی است و باید به طور همزمان به آن توجه شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت تأمین آب آشامیدنی تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات بعدی در زمینه آب آشامیدنی باید اقدامات عملی و اساسی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم مردم خوزستان در این سفر در امنیت باشند. نگرانی های آنها به طور جدی دنبال می شود و محدودیت ها و پیش بینی های لازم برای تخلیه بعدی آب از سدها در نظر گرفته شده است.

بحث در مورد مشکلات خوزستان این جمعه شب با حضور سران قبایل ، نخبگان و معاون اول رئیس جمهور در اهواز برگزار می شود.

روز پنجشنبه ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ، ضمن تمجید از صبر ، مقاومت مردم خوزستان در برابر مشکلاتی مانند هشت سال حفاظت مقدس و تأیید مطالبات مردم خوزستان ، به جهانگیری دستور داد تا از خوزستان دیدار کند. اقدامات برای حل مشکلات تنش آبی.

دیدگاهتان را بنویسید