جهانگیری از سد کره بازدید کرد


به گزارش ایرنا ، مدیرعامل سد کرخه ضمن تشریح توضیحات به معاون اول رئیس جمهور ، گفت: در مدت چند روز میزان آب خروجی از این سد افزایش یافته است به طوری که کشاورزان و مردم پایین دست کرخه نور به آب برای کشاورزی دسترسی دارند. و دام “

وی گفت: در حال حاضر میزان تولید آب در سد کرخه حدود 160 متر مکعب در ثانیه است و دبی که اکنون از سد کرخه خارج می شود بیش از دو برابر برنامه مصوب است که برای رسیدن به پایین دست اجرا شده است.

وی گفت: حجم مفید مخزن پشت سد کرهه 750 میلیون متر مکعب است که تاکنون بیش از 70 درصد آن آزاد شده است بنابراین 225 میلیون متر مکعب آب در پشت آن جمع شده است.

جهانگیری از سد کره بازدید کرد

سد کره یکی از بزرگترین سدهای خاکی در جهان و بزرگترین سد خشتی در خاورمیانه است که بر روی رودخانه کره در شهر اندیمسک و استان خوزستان ساخته شده است.

عملیات اجرایی این سد از سال 1370 آغاز و در سال 1380 به پایان رسید. متوسط ​​تولید سالانه انرژی از این نیروگاه 934 میلیون کیلووات ساعت است. نیروگاه این سد 400 مگاوات ظرفیت دارد.

رئیس جمهور حسن روحانی روز پنجشنبه ضمن تمجید از صبر ، مقاومت مردم خوزستان در برابر مشکلاتی مانند هشت سال حفاظت مقدس و دانستن مطالبات مردم خوزستان ، به جهانگیری دستور داد تا از خوزستان دیدار کند. راه حل هایی برای حل مشکلات تنش آبی.

بیشتر بخوانید  10 کشوری که بالاترین اعتیاد به موبایل را دارند +رتبه عجیب ایران!

دیدگاهتان را بنویسید