جهاد دانشگاه علم و صنعت از چاه های نفتی قدیمی کشور پشتیبانی می کند



جهاد دانشگاهی ، مدیر گروه تحقیقات الکترومکانیکی علم و فناوری ، با اشاره به پروژه طراحی و تولید سیستم شیرین سازی روغن الکترواستاتیک در این واحد ، جهاد دانشگاهی ، گفت: “پس از ساخت موفقیت آمیز یک صنعت مدل ، این پروژه تکنولوژیکی به بلوغ کامل خود رسیده است. در داخل کشور و منطقه تلاش کنید.

به گزارش ایسنا ، دکتر علیرضا غلامی ، مدیر گروه تحقیقات الکترومکانیکی جهاددانشگاهی علم و فناوری و یکی از محققان جوان جهاد دانشگاهی ، که پروژه و طراحی سیستم شیرین سازی الکترواستاتیک روغن را در جهاد رهبری می کند – علم و فناوری دانشگاهی ، که من در حضور رهبر معظم انقلاب معرفی کردم ، مراحل تحقیقات مقدماتی در سال 2011 آغاز شد. پس از مطالعه اولیه ، شبیه سازی های مختلفی از جنبه های مختلف مهندسی در مورد این موضوع انجام شد. سپس با انعقاد تفاهم نامه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مساعدت مالی آن معاون رئیس جمهور ، موضوع با جدیت بیشتری بررسی شد و منجر به ساخت شبیه ساز آب شیرین کن در یک کارگاه بزرگ شد.

مدیر گروه تحقیقات الکترومکانیکی جهاددانشگاهی در زمینه علم و فناوری با اشاره به اینکه ساخت موفق این شبیه ساز زمینه را برای حضور صنعتی جهاددانشگاهی فراهم کرد ، افزود: با تلاش فراوان و بر اساس توانمندی ها پروژه پیش ساخته غرب کارون به جهاددانشگاهی تحویل داده شد.

وی در مورد لزوم اجرای این طرح در کشور توسط جهاددانشگاهی گفت: پیر شدن چاههای نفتی ایران منجر به افزایش آب و نمک همراه با نفت شده است ، بنابراین نمک زدایی نفت خام علاوه بر روغن صادرات برای جلوگیری از خوردگی بسیار ضروری است. “نفت همچنین در تجهیزات پایین دستی بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید  عرضه ۱۶۲ میلیون دلار در سامانه نیما

دکتر غلامی به مشکلات و موانع پیش روی اتمام این پروژه اشاره کرد و گفت: مهمترین مانع عدم اعتماد صنعت به دانش و فناوری محلی است. همچنین ممکن است مقداری مقاومت در برابر استفاده از محصول داخلی برای منافع مادی برخی از افرادی که خرید نمی کنند وجود داشته باشد.

این محقق ادامه داد: برای غلبه بر این مشکلات باید قوانینی درباره حمایت از تولید داخلی ادامه یابد که البته در سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته است. دوم ، باید مشوق هایی برای مدیران و کارفرمایانی تهیه شود که خطر استفاده از دانش و فناوری محلی را به جان می خرند. سوم ، با استفاده از صنعت بیمه ، خطر استفاده از دانش و فناوری محلی باید به طور کامل پوشش داده شود. چهارم ، به گروه های فناوری مانند جهاددانشگاهی باید در بخشهای تصمیم گیری در صنایع مهم مانند صنعت نفت جایگاهی اختصاص داده شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی ، وی درباره زمان اتمام این پروژه تصریح کرد: پس از ساخت موفقیت آمیز یک مدل صنعتی ، می توان گفت که این پروژه فناوری به بلوغ کامل خود رسیده است. سپس باید تلاش منطقی و اصولی در زمینه بازاریابی این طرح ، هم در کشور و هم در منطقه انجام شود.

مدیر گروه تحقیقات الکترومکانیکی جهاددانشگاهی در علم و فناوری در پاسخ به این سوال که به نظر شما شرایط فعالیت ، اعتماد و ایمان در جوانان در جهاددانشگاهی چیست؟ وی گفت: جهاد دانشگاه علم و صنعت در طی سالهایی که من فعالیت داشته ام بسیاری از فعالیتهای مهم خود را به جوانان سپرده و نتایج بسیار خوب و خیره کننده ای کسب کرده است.

بیشتر بخوانید  مالکان خودروهای لوکس این خبر را بخوانند

وی در مورد نقش جهاددانشگاهی در حل مشکلات کشور گفت: “جهاد دانشگاهی می تواند نقش بسیار بزرگتری در حل مشکلات کشور در بخشهای مختلف داشته باشد و باید قابلیتهای آن معرفی شود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید