جهاد دانشگاهی همیار پروژه‌های دانش بنیان منطقه آزاد چابهار شود



نصرالله ابراهیمی بیان کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب اسلامی در سال 59 شکل گرفت و خوشبختانه در طول 42 سال فعالیت خود، پروژه های تحقیقاتی مهمی از جمله طرح های غرورآفرینی از جمله فناوری سلول های بنیادی، محصول را محقق و تجاری سازی کرده است. این مؤسسه علمی است و آن تحقیق است.

یکی از مسئولان سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در حال حاضر 26 شرکت و هسته دانش بنیان در منطقه آزاد چابهار فعال هستند، افزود: رسالت مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها از جمله جهاد دانشگاهی ایجاد ارتباط بین صنعت و دولت است. به منظور تجاری سازی تحقیقات و پروژه های دانش بنیان، بر اساس تجربه و ماموریت این نهاد، انتظار داریم برای تجاری سازی ظرفیت های شرکت های مبتنی بر دانش منطقه آزاد چابهار شریک شود.

ابراهیمی برشمرد: شرکت های دانش بنیان منطقه آزاد چابهار در زمینه های تولید محتوا، گردشگری، طراحی و تولید صنایع بومی، استعدادیابی، طراحی پارچه، ساخت و ساز مسکونی، پزشکی و مراقبت، تولید قطعات فایبرگلاس و تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر، همچنین پهپادها در منطقه آزاد چابهار فعال هستند و جهاد دانشگاهی می تواند در حمایت از پروژه های تحقیقاتی و تجاری سازی و برندسازی پروژه های آنها نقشی بی بدیل داشته باشد.

وی با اشاره به شاخص های پایین بودن کیفیت زندگی در جنوب سیستان و بلوچستان و به ویژه چابهار تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با تکیه بر توان مطالعاتی- پژوهشی و اجرایی خود می تواند پروژه های علمی مشترکی را با دستگاه های اجرایی برای رشد شاخص ها تعریف کند. زیرا پروژه های فنی و پروژه های دانش بنیان صندوق مدنی و اجتماعی نسبت به پروژه های معمولی بازدهی بالایی دارد و نیاز به هزینه و سرمایه گذاری کمتری دارد.

بیشتر بخوانید  فوری؛ قیمت جدید کارخانه خودروهای داخلی محاسبه شد

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید