جنگ در اوکراین روسیه را تضعیف کرده است



لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت: ما بر تقویت توانایی های ارتش اوکراین در درازمدت متمرکز هستیم.

وی افزود: هفته های آینده در چارچوب جنگ روسیه با اوکراین بسیار مهم است.

او گفت: «ما نمی خواهیم مولداوی به یک درگیری تبدیل شود.

آستین مدعی است: «روسیه ضعیف تر از قبل از جنگ در اوکراین است.

او گفت: «ما در تلاش هستیم از توانایی اوکراین برای حفظ قدرت خود برای مقاومت در برابر هرگونه تجاوز روسیه در آینده حمایت کنیم.

او گفت: “هیچ کس نمی خواهد شاهد جنگ هسته ای باشد و هیچ کس نمی خواهد به جنگی برود که هیچ کس در آن پیروز نشود.”

آستین گفت: واشنگتن و متحدانش زمان را برای ارسال کمک های نظامی به اوکراین تلف نمی کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) وضعیت کنونی اوکراین را نتیجه بلندپروازی های توسعه طلبانه بی سابقه ناتو توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، لاوروف در مصاحبه با آنتونیو گوترش دبیرکل ناتو درباره وضعیت اروپا و اوکراین و جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک گفت که وضعیت کنونی اوکراین نتیجه سیاست توسعه‌طلبی نامحدود ناتو است.

وزیر امور خارجه روسیه سپس بر لزوم حمایت از غیرنظامیان اوکراینی تاکید کرد و گفت: روسیه علاقه مند به همکاری با سازمان ملل در ارائه کمک به غیرنظامیان اوکراینی است.

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به جمهوری‌های دونباس یعنی لوهانسک و دونتسک دستور داد تا در برابر حملات اوکراین به دفاع از خود کمک کنند و دستور آغاز یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین با هدف ملی‌زدایی و خلع سلاح را صادر کرد. اوکراین توصیف و تاکید کرد که کی یف از تلاش های خود برای پیوستن به ائتلاف ناتو عقب نشینی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  پیش بینی قیمت طلا فردا 19 دی ماه / کدام سکه امروز گران شد؟

روسیه از آن زمان بر هدف قرار دادن تنها زیرساخت های نظامی اوکراین اصرار داشت و هیچ قصدی برای اشغال یا حمله به غیرنظامیان ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید