جنگجویان ووشو ؛ یک رقابت جذاب با بیش از 200 میلیون جایزه نقدی تومان


به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس فارس ، به دلیل شیوع ویروس ویروس کرونا در جهان و عدم اطمینان از زمان پایان همه گیری ، مسابقات بین المللی ووشو (جهانی و آسیایی) در تمام رده های سنی ، از جمله جوانان و بزرگسالان ، در سال های 2020 و 2021 لغو شده است. با توجه به وضعیت تاجگذاری در جهان و به تعویق انداختن بیشتر مسابقات بین المللی ووشو ، فدراسیون ایران سعی دارد برای اولین بار در یک گام مثبت مسابقات WWF را انجام دهد. در قالب به طور رسمی در ایران برگزار می شود.

بر اساس رکود ایجاد شده در این منطقه ، فدراسیون ووشو تصمیم گرفت “نبرد مبارزان ووشو” از گروه برتر را برای افزایش انگیزه ورزشکاران تحت پوشش خود و در بخش ساندا طراحی کند ، به طوری که ورزشکاران در سطح آمادگی فنی حالت خوبه بومی سازی شود. طبق اعلام کمیته برگزاری ، این مسابقات در چهار وزن و با حضور 32 مبارز ووشو در تاریخ 28 و 29 ژوئیه در زمین های عباس آباد یا “پل طبیعی” برگزار می شود.

مهدی هانی ، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون ووشو ، در مورد این مسابقات گفت: “ما در تلاشیم یک مسابقه در سطح جهانی با کیفیت بسیار بالا ، اعطای جوایز قابل توجه ، یک کار شایسته برای ووشو ایران اجازه دهید آن را انجام دهد همچنین در نیمه دوم سال ، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده بزرگسالان در دستور کار قرار گرفته است. سال گذشته ، به دلیل شرایط خاص ناشی از کرونا ، لیگ برتر مردان و زنان در رده بزرگسالان داشتیم ، اما امسال برنامه ریزی های لازم برای لیگ های اول و لیگ های جوانان انجام شده است.

از صفر تا صد “مبارزان ووشو”

مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های دانشجویی از جمله مسابقات مهمی است که فدراسیون ووشوی ایران باید در آنها شرکت کند. بدون شک مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی مردان WWF به انگیزه و آماده سازی ساندویچ بازان کمک شایانی خواهد کرد. این دوره از مسابقات در سه مرحله خواهد بود. مرحله اول رده برتر ، مرحله دوم رده انتخابی نامیده می شود که توسط استان ها معرفی می شوند و مرحله سوم سوپرجام نامیده می شود که قوانین آن همان مسابقات جام جهانی است. این مسابقات فقط با اوزان 60 ، 70 ، 80 و 90 کیلوگرم به منظور ارتقا. کیفیت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید  35 میلیارد تن مورد نیاز برای تعمیر و بازسازی عمارت خسروآباد - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

در مرحله اول ، 8 نفر برتر در هر وزن به نبردها دعوت می شوند. قهرمانان جهان و آسیا ، مدال آوران گروه سنی و مدال آوران قهرمانی کشور از جمله این افراد هستند. نفر اول در هر وزن 6 میلیون و نفر دوم 2 میلیون تومان دریافت می کنند. پاداش تومان با جایزه نقدی دریافت می شود. همه استانها می توانند نمایندگان خود را در مرحله دوم معرفی کنند. این مرحله همان دور اول در 4 وزن خواهد بود که احتمالاً 32 نفر در آن شرکت می کنند و طبق تصمیمات گرفته شده نفر اول 2 میلیون و نفر دوم 700 هزار تن برای هر وزن دریافت می کنند. این مرحله در ماه اکتبر برگزار می شود و از آنجا که هزینه ورودی 500000 تن برای هر نفر از استان ها در نظر گرفته می شود ، هر شورای استانی که مدال داشته باشد نیز جایزه نقدی دریافت می کند.

در مرحله نهایی (سوم) یا سوپرجام این مسابقات ، دو نفر اول مراحل قبلی با 4 نخبه در هر وزن به سوپرجام می رسند. این مسابقات در بهمن ماه برگزار می شود و به نفر اول جام کمربند قهرمانی و جایزه نقدی 30 میلیون تومانی و نفر دوم جام 10 میلیون تومانی جایزه نقدی تعلق می گیرد. در واقع می توان گفت که بهترین ووشوکاران حدود 36 میلیون تن جایزه دریافت می کنند.

* بیش از 200 میلیون تومان جایزه نقدی

امیر سیدیکی ، رئیس فدراسیون ووشو ، در مصاحبه با خبرنگار ورزشی فارس در مورد مسابقات مبارزان ووشو گفت: مسابقات ووشوکار (WWF) طبق تقویمی که داشتیم برگزار می شود زیرا ما از ورزشکاران خود نیاز داشتیم. “در مسابقات و مسابقات شرکت کنید تا آمادگی بیشتری داشته باشید و عملکرد خوبی را در نبردهای پیشرو نشان دهید. مرحله اول در پل طبیعی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی با همکاری و هماهنگی اراضی عباس آباد و استانداری برگزار می شود. این ورزش در فضای باز انجام می شود و در اولین گام ما 32 ورزشکار نخبه از سراسر کشور را دعوت کردیم و آنها به محل زندگی خود آمدند و تست تاج گرفتند.

بیشتر بخوانید  صدور حکم متهمان پرونده ۱۳۰ میلیون یورویی

وی ادامه داد: همچنین مراسم قرعه کشی و تقابل رقبا برای شرکت در مسابقات برگزار شد. بهترین برندگان جوایز نقدی خوبی دریافت می کنند. در این مسابقه که دارای سه مرحله و در مجموع 240 میلیون تومان است ، جوایز نقدی پرداخت می شود. در مرحله اول به برنده در هر وزن 6 میلیون تن ، به نفر دوم 2 میلیون تن و به نفر سوم كه نتواند به فینال برسد 500000 تن جایزه نقدی تعلق می گیرد. در همان زمان ، بهترین افراد به نبرد نهایی می رسند و بهترین ها در این مرحله 30 میلیون تومان دریافت می كنند.

* بستری برای جذب مخاطب و حفظ شخصیت ها

رئیس فدراسیون ووشو که از این مسابقات و هدف فدراسیون استقبال کرد ، گفت: “یکی از اهداف ما جذب بیشتر علاقه مندان به ورزش های رزمی است.” هدف دیگر این است که قهرمانان ما سعی کنند در کشور ما بجنگند ، زیرا بارها مشاهده شده است که نبردهای مختلفی در کشورهای همسایه با عناوین و قوانین متفاوت و نامعتبر برگزار می شود و برای ورزشکاران ما افتخار نیست که در چنین پستی شرکت کنند مسابقات سطح. باغها

وی گفت: بسیاری از نمایندگان ایران قهرمان آسیا و جهان هستند و شاید درست نباشد که با هزینه اندک در مسابقات سطح پایین شرکت کنند. ما چنین مسابقاتی را ترتیب دادیم تا جذابیت رشته ووشو را به مخاطبان نشان دهیم و می خواستیم شرایطی را برای قهرمانان خود فراهم کنیم که در ایران بمانند و بجنگند. تاکنون با استقبال خوبی از این رویداد روبرو شده و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

* مسابقات بدون تماشاگر خواهد بود

سیدیکی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل تفاوت مرحله ها توضیح داد: ما مسابقات قهرمانی و مسابقات قهرمانی کشور را نیز داریم. در همین حال ، مسابقات استانی منتخب در ماه اکتبر برگزار می شود و در نهایت مرحله سوم در ماه فوریه برگزار می شود. برنده مرحله نهایی نیز کمربند قهرمانی را از آن خود خواهد کرد.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد تست تاج ورزشکاران گفت: ما دو مرحله تست ورزشکار داشتیم. محسن محمد سیفی در اولین دور تاج آزمون مثبت داشت و در حال حاضر قادر به شرکت در این مرحله از مسابقات نیست.

بیشتر بخوانید  علت درگذشت آیت اله فیض

وی با بیان اینکه این مسابقات بدون تماشاگر برگزار می شود ، افزود: با توجه به شرایط کرونر ، مسابقات بدون تماشاگر خواهد بود اما از آنجا که پل طبیعی یک محیط عمومی است ، طبق ستاد تاج ملی در صورت باز بودن اماکن عمومی و فعال ، مردم می توانند رقابت کنند. “به تماشای.

* در MMA ایران نیست!

سیدیکی در پاسخ به این س whetherال که آیا نام این مسابقات را می توان “MMA ایران” نامید یا خیر ، گفت: ما دوست داریم مسابقات WWF برگزار شود تا بتوانیم میزبان این برند باشیم و روزی آنقدر معتبر و مهم باشد که مقایسه سایر مسابقات .

رئیس فدراسیون ووشو گفت: در سال اول می خواستیم این مسابقات را برگزار کنیم اما شک ندارم به دلیل استقبالی که در حال انجام است مورد توجه قهرمانان بین المللی قرار خواهیم گرفت. این مسابقات به صورت زنده از طریق اینترنت پخش خواهد شد. علاوه بر این ، ما با شبکه ورزش توافق کرده ایم و مسابقات احتمالاً طی روزهای آینده ضبط و پخش می شود.

* نماد عجیب و انتقادی

اندکی پیش از طلسم WWF (نماد عروسکی) ، ووشو فایتینگ به عنوان اولین ورزش کاسپلی در ایران معرفی شد. این عروسک که کاربران فضای مجازی آن را “جنگجو” می نامند ، نماد اصلی مسابقه است. طرح اساسی این نماد عروسکی از ببر به عنوان یکی از اصلی ترین نمادهای ووشو و هنرهای رزمی گرفته شده و با استعاره ببر ایرانی ساخته شده است. این نماد با همکاری جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان در زمینه طراحی و مدل سازی شخصیت پس از انجام تحقیقات و مطالعات لازم منحصراً برای فدراسیون ووشو طراحی شد.

با این حال ، انتقادات زیادی در مورد طراحی این عروسک وجود دارد و برخی معتقدند که این عروسک نمادی نیست. ببر ایرانی این نماد ووشو نیست ، بلکه یک عروسک آلکن است. این می تواند عناصر بسیاری را نشان دهد ، اما ما باید خوش بین باشیم که چنین اقداماتی در کشور ما انجام می شود ، زیرا بدون شک در سال های آینده ، با مشاوره و استفاده بیشتر از متخصصان ، نمادهای بهتری پیدا می شود. و جذاب تر طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید