جمهوری آذربایجان: هر لحظه باید آماده جنگ باشیم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش ترند نیوز ، ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان رویکرد ارمنستان را بسیار مخرب توصیف کرد.

نماینده رسمی جمهوری آذربایجان در سخنان خود ، ارمنستان را به تشدید تنش ها در منطقه متهم کرد و گفت: با وجود پایان جنگ ، ما آماده هستیم و هر لحظه باید آماده جنگ باشیم.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان این سخنان را در نشست معاونان وزیر دفاع ، فرماندهان نظامی و فرماندهان سازمان نظامی این کشور بیان کرد.

این مقام بلندپایه نظامی جمهوری آذربایجان همچنین بر لزوم افزایش سطح هوشیاری پرسنل نظامی و امکانات پشتیبانی لجستیکی از واحدها تأکید کرد و در عین حال ارمنستان را به تشدید تنش متهم کرد.

این بیانیه را وزیر دفاع جمهوری آذربایجان پس از موضع رئیس جمهور در مورد تنش با ارمنستان بیان کرد.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در یک کنفرانس خبری مشترک با رئیس شورای اروپا چارلز میشل در باکو گفت: “آذربایجان به یک درگیری طولانی مدت پایان داده و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کرده است. درگیری پایان یافته است ، اکنون زمان آن است که به صلح فکر کنیم.

لازم به ذکر است که در پایان سپتامبر 2020 ، با آغاز جنگ قره باغ و تبدیل آن به درگیری طولانی مدت بین شبه نظامیان آذربایجان و ارمنستان ، هر دو طرف تلفات سنگینی در غیرنظامیان متحمل شدند.

با این حال ، سرانجام بسیاری از تلاش های آتش بس در شب 10 نوامبر سال 2020 اتفاق افتاد و سرانجام جمهوری های آذربایجان و ارمنستان با میانجیگری مسکو توافق کردند که مبادله آتش و تبادل اسیر و اجساد به طور کامل متوقف شود.

بیشتر بخوانید  پذیرش رشته خدمات پس از فروش در هنرستان‌های منتخب کرج و رشت

دیدگاهتان را بنویسید