جمع بندی اخبار مهم در ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی


خلاصه اخبار

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

با گسترش هوش مصنوعی ۸۰۰ میلیون نفر در جهان باید تغییر شغل دهند!

«تبینو» منتشر کرد: در گزارش‌هایی که توسط موسسه مک‌کینزی گلوبال اینستیتوت منتشر شده، پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۳۰، بین ۴۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نیاز به تغییر شغل دارند زیرا وظایف آنها به وسیله هوش‌مصنوعی جایگزین می‌شود.

تحقیقاتی نیز که توسط دانشگاه آکسفورد  انجام شده می‌گوید  ۴۷ درصد از شغل‌ها در دو دهه آینده در معرض خطر هستند.

برخی از مشاغلی که از بین می‌رود می‌توان به کارگران تولیدی و خطوط مونتاژ، حسابدار و داده‌ورزی، کارمندان بانکی و موسسات مالی، رانندگان حمل‌ونقل، کارگران پستی و مرتب‌سازی، مطبوعات کاغذی و کارگران ساختمانی ساده با توسعه چاپ سه بعدی اشاره کرد.

٣٠ هزار کودک ٧ ساله هنوز برای کلاس اول ثبت‌نام نکردند

 آماری که الماسی، معاون وزیر آموزش و پرورش داده؛ این تازه آمار رسمی‌ است و قطعا غیررسمی بیش از این حرفهاست.

این کودکان چه کسانی هستند؟ چرا والدینشان هنوز برای ثبت‌نام‌شان اقدام نکردند؟ چرا نهادهای حمایتی دولتی آنها را رها کرده؟

مردی را که از تجاوز به من فیلم گرفت، کشتم

پسر جوانی که متهم است با همدستی برادرش مرتکب قتل کارگر باغ شده ادعا کرد تجاوز مقتول انگیزه قتل بوده است. متهم که جوانی ۱۸ ساله است، یک سال قبل با گزارش همسر مقتول بازداشت شد

متهم گفت: من و برادرم سعید با رحیم دوست بودیم. یک روز که تنها بودم به من تجاوز کرد و فیلم گرفت. رحیم به سراغم آمد و گفت اگر به او صد میلیون تومان ندهم فیلم را برای برادرم و همه اقوامم می‌فرستد و آبرویم را همه جا می‌برد. موضوع را به برادرم سعید گفتم. سعید هم گفت بیا او را بکشیم. ما روز حادثه مقتول را به یک مهمانی سه‌نفره دعوت کردیم. به او مشروب و قرص دادیم و بی‌حال که شد من با ضربات چاقو او را زدم. بعد از اینکه کشته شد، جسدش را با برادرم در یک گونی انداختیم و به خرابه‌های پشت باغ بردیم. فردای آن روز دوباره سر زدیم و متوجه شدیم هنوز جسد آنجاست، برای همین برادرم آن را آتش زد.

بیشتر بخوانید  لغو نمایشگاه تحول صنعت خودرو

مردان طلاق‌گرفته ۳۰ درصد بیشتر از زنان در معرض مرگ زودرس هستند!

رسانه «مردونه» نوشت: طبق تحقیقاتی که در NIH (موسسه ملی سلامت امریکا) منتشر شده و طی سال‌های بعد به روز شده، محققان با بررسی ۶.۵ میلیون زوج در ۱۱ کشور جهان به این نتیجه رسیدند که خطر مرگ در زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند، بیشتر از همتایان متاهل آن‌هاست. همچنین مردان طلاق گرفته در مقایسه با زنان بیشتر در خطر مرگ زودرس هستند.

مطالعه‌ای که توسط مجله معتبر امریکایی ‌ The American Journal ‌Of Epidemiology  منتشر شده، می‌گوید مردان طلاق‌ گرفته ۳۰ درصد بیشتر از زنان طلاق‌ گرفته در معرض مرگ زود‌درس هستند.

این تفاوت به دلایل مختلفی از جمله استرس روانی بیشتر، تغییر در رفتارهای بهداشتی و کاهش شبکه‌های حمایتی اجتماعی در مردان نسبت داده می‌شود.

ترامپ: اگر هریس پیروز شود اسرائیل از بین خواهد رفت

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم این حرف را بزنم؛ اما چنانچه کامالا هریس و دموکرات‌ها در انتخابات به پیروزی برسند، اسرائیل از بین خواهد رفت.

اسرائیل الان در ۳ جبهه می‌جنگد؛ مسئله از یک جبهه شروع شد؛ اما آن‌ها آدم به اندازهٔ کافی برای جنگیدن در این ۳ جبهه ندارند.

همچنین در اسرائیل این ارتش وسیع متشکل از میلیون‌ها نفر آدم وجود دارد که صدها میلیارد دلار پول در بانک‌ها ذخیره کرده‌اند و علاوه بر همهٔ آدم‌هایی که دارند، سرباز اجیر هم می‌گیرند.

اسرائیل نمی‌تواند با این مسئله به‌راحتی مقابله کند. نباید اجازه دهیم هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها رخ دهد. اگر کامالا برنده شود، «ارتش تروریست‌ها» جنگی بی‌امان برای بیرون‌کردن یهودی‌ها از سرزمین مقدس به‌پا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی اصلاح‌طلبان از کابینه رئیسی

اختلال در پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد کیش

پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد کیش، با توجه به غبار محلی آسمان جزیره کیش تغییر مسیر داد و در بندرعباس به زمین نشست.

مرد آهنگر که درجنون آنی سه فرزندش را درخواب با روسری خفه کرده و بعد همسرش را به قتل رسانده بود دست به خودکشی زد

بامداد دهم مرداد بود یکی از بستگان خانواده به دنبال پیام هایی که قاتل به او ارسال کرده بود وارد خانه او در شهرک قدس تهران می‌شود و صحنه تلخ قتل عام خانوادگی روبرو می شود

تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد که مرد ۳۸ ساله که عامل این جنایت است سابقه مصرف مواد مخدر نداشته و پیش ازاین شغلش آهنگری بوده

آن چیزی که در این پرونده مشهود است این است که قاتل دچار نوعی جنون آنی شده و دست به این قتل عام خانوادگی زده و در ادامه به زندگی خود پایان داده است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید