جمشیدی: نظریه معنوی با واقعیت بین المللی مغایرت دارد. او در اصلاح رویکرد خود – اخبار سیاسی در ایران – اخبار سیاسی در تسنیم تلاش نکرد


محمد جمشیدی ، کارشناس روابط بین الملل و از اعضای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، درباره آخرین دیدار امروز دولت دوازدهم با رهبر معظم انقلاب و نتیجه اعتماد غرب گفت. این موضوع بر مذاکرات با ایالات متحده متمرکز بود و حتی فراتر از موضوع هسته ای ، ایالات متحده برای آنها در اولویت بود و ایده آنها این بود که اگر آنها با ایالات متحده توافق کنند و مرحله به مرحله ادامه دهند ، مشکلات آنها حل خواهد شد.

جمشیدی افزود: واقعیت این است که آمریکایی ها عموماً چنین نگاهی به ایران ندارند و به دنبال حرکت گام به گام برای حل مشکلات نیستند ، بلکه به دنبال محدود کردن و تضعیف ایران در هر مرحله هستند.

** چرا وعده های معنوی با رسوایی روبرو می شوند؟

وی در ادامه با بیان اینکه امروز رهبری فرمودند برخی موارد از نظر عملکرد دولت آنطور که انتظار می رود نبود ، گفت: “نظریه آقای روحانی با واقعیت سیاست خارجی آمریکا مغایرت دارد و اگرچه آمریکا این واقعیت را در مراحل مختلف نشان داده است ، اما آقای روحانی دولت عملاً راه را در پیش گرفت. “مشاوره افراد همفکر نادیده گرفته شده است. این روند به جایی رسیده است که امروز وعده های آقای روحانی طی این هشت سال محقق نشده است.

این کارشناس روابط بین الملل خاطرنشان کرد: رهبری همچنین به دلیل میزان مذاکرات ، بازدیدها و گفتگوهایی که با طرف آمریکایی داشتند و توافق نامه ای که شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت و فرصتی فراهم شد ، دست این دولت را باز گذاشتند. در واقع ، این تجربه ای بود که ملت گفت که باید تجربه کند.

بیشتر بخوانید  موتور ماشین دیر روشن شد / امید باکا به تیم کارانشین بازگشت - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

** هنگامی که طرفدارترین دولت غربی به قدرت رسید ، ایالات متحده هنوز به دنبال محدود کردن ایران بود

این استاد دانشگاه ادامه داد: “مردم به این تجربه رسیده اند كه حتي هنگامي كه حامي ترين دولت غربگراي كشور به قدرت رسيد و با آغوش باز به آمريكا رفت ، آمريكا همچنان در تلاش بود تا ايران را محدود كند.”

جمشیدی تأکید کرد: سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت دوازدهم نشان داد که تجربه دولت فعلی در واقع یک تجربه برای ملت ، سیاستمداران ، نخبگان ، اندیشمندان و سیاستمداران است و هرکسی که به این رویکرد فکر کند ، کار می کند ؛ وی گفت: “من فکر می کنم از ابتدا علائم عدم موفقیت در تعامل با ایالات متحده واضح بود ، اما روشن شدن این مسئله برای همه زمان بر بود.” حتی در روزهای اخیر ، دولت آقای روحانی همچنان بر رویکرد اشتباه خود تأکید دارد. علی رغم همه هزینه ها ، این دولت همچنان این رویه بی نتیجه را دنبال می کند.

** خود آقای روحانی و دولتش هرگز سعی در اصلاح رویکرد خود نداشته اند

وی در پاسخ به این سال که تفاوت اصلی دیدار رهبر معظم انقلاب با دولت دوازدهم امروز در مقایسه با جلسات دیگر وی با دولت های گذشته چیست ، گفت: این شکست ها امروز برای مردم قابل مشاهده است ، اما خود آقای روحانی و دولتش هرگز سعی در اصلاح آنها نکرده اند رویکرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید