جمال شورجه: سینمای مذهبی نمایشی و جذابی است + فیلم – اخبار سینما و تئاتر – اخبار فرهنگی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیمبا استناد به روابط عمومی در جشنواره بزرگ صالح (ع) ، جمال شورجه ، کارگردان باسابقه فیلم “دفاع مقدس و انقلاب اسلامی” که پس از گذراندن دوره معالجه خود تحت نظر پزشکان ، برای اهمیت مذهبی وضعیت عمومی بهتری پیدا کرد. سینما و البته توجه کم نمایندگان فرهنگ و سینما در کشور اظهاراتی کردند.

کارگردان “33 روز” و “حماسه دیوانه” گفت: سینمای دینی سینمایی مغفول و مهجور است که متأسفانه فیلمسازان ما کمتر به آن توجه کردند و ممکن است به خود اجازه تولید اثری در این زمینه را ندهند.

بنابراین این سینما که یک سینمای محبوب است و ریشه در داستان های قرآن دارد سرکوب شده و تنها مانده است.

جمال شورجه ، سینما ، فیلم ، سینمای مذهبی ،

وی افزود: کمتر کارگردانی مانند مرحوم سلحشور که از کودکی با داستان های دینی و قرآنی آشنا بودند موفق به ورود به این عرصه شده و علاقه مندان به سینما را از محتوای شیرین و مهم داستان های مذهبی آگاه می کنند.

مدیر عملیات کرکوک همچنین به تسلط داستان های مذهبی در زمینه ها و موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: “قرآن و زندگی اهل بیت علیه اسلام داستان های مهمی در زمینه های اجتماعی ، تاریخی و … دارد که پر از موضوعات مهم و نکات اجتماعی که اتفاق می افتد این چشمگیر و مهیج است.

این کارگردان ایرانی در پایان گفت: کارمندان فرهنگی ما باید بودجه ای را برای رونق سینمای دینی اختصاص دهند و راه را برای کارگردانان جوان هموار کنند اما باید گفت که تاکنون تلاش جدی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید  ممنوعیت مراسم محرم در قطیف؛ ریاض یک مسجد و حسینیه را جریمه کرد

دوره پذیرش آثار جشنواره صالح برای حمایت از فیلم های مذهبی درباره زندگی و عبادت امامزاده صالح (ع) به تازگی به پایان رسیده است و قرار است در روز عید غدیر خاتمه یابد.

کن یا شعبه دوم اسکار؟ / تعهد فرانسه به ایالات متحده از جشنواره فیلم نیز مشهود است

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید