جمالی: دولت سیزدهم باید مفهوم “شجاعت مدیریتی” را احیا کند



نماینده سابق مجلس گفت: “مدیران ما بعضی اوقات چنان جابجا می شوند كه دیگر مفهوم شجاعت مدیریتی در كار آنها دیده نمی شود ، زیرا شخصی قبل از آنها مرتكب اشتباهات و جنایاتی شده است و آنها نیز می ترسند ، در حالی كه شجاعت مدیریتی باید به شكل دیگر برگردانده شود. از قانون ”

محمدجواد جمالی در مصاحبه با ایسنا ، در پاسخ به سوالی در مورد الزامات بهره وری در دولت سیزدهم گفت: آنها به قدرت می رسند و امور را به دست خود می گیرند ، بنابراین احزاب در آستانه هر انتخابات به دنبال افرادی می گردند تا از کسی که خوش شانس تر است و از نظر فکری به آنها نزدیک است حمایت کنند.

وی یادآور شد: آقای رایس از حزب خاصی نیست که بخواهد کابینه را در میان این افراد تعیین کند. در این شرایط ، هنگامی که خود آنها سازمانی ندارند ، رقابت میان سایر سازمانهای سیاسی نزدیک برای افزودن افراد به کابینه از طریق فشار و مشاوره شکل می گیرد. خود آقای رئیسی در پاسخ به این مشکلات گفت آنها سیستمی را برای جلوگیری از این عمل تشکیل دادند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: متأسفانه باندبازی در کشور ما به وضوح در سیاست وجود دارد و افراد بدون در نظر گرفتن موقعیت شغلی و سابقه کار مسئولیت هایی به آنها محول می شود و در نهایت به دلیل ناکارآمدی ، سوزاندن باعث شکایت مردم از دولت ها می شود. “

جمالی با بیان اینکه شناسایی مدیران خوب یکی از عناصر گمشده ساختار اداری ماست ، تأکید کرد: ما خود در این زمینه شکست خورده ایم و باید به آن توجه کنیم. بعضی اوقات تا وقتی شخص از سازمان ، نهاد یا وزارتخانه خارج نشود ، به جایگزینی فکر نمی کنید. ما عادت کرده ایم روز بعد از رفتن شخصی به دلیلی به دنبال شخصی بگردیم ، کاری که باید قبلاً انجام می شد و این در همه دنیا به جز ایران معمول است.

بیشتر بخوانید  شهرهای ایران سیاهپوش شد - ایرنا

وی با بیان اینکه انتخاب وزرای مرتبط با حوزه آموزش یکی از مهمترین عوامل ایجاد کارآیی است ، گفت: من همچنین در زمانی که در مجلس بودم گفتم که وزیر صمت ، چرا باید با مدرک حقوق از دانشگاه دانشگاه وزیر صمت شود. تبریز؟ یا وزیر ارتباطات ممکن است شخصی باشد که در دانشگاهی در همان رشته تحصیل کرده است ، اما ما می دانیم که چنین نیست. یکی از مشکلات ما این است که آموزش وزیران متناسب با وزارتخانه است.

جمالی گفت: “افرادی که به عضویت دولت در می آیند باید برنامه و چشم انداز داشته باشند و بدانند از کجا آمده اند و چطور باید عمل کنند.” ما به یک سیستم جدید و افراد جدید نیاز داریم. ما به ترکیبی از جوانی و تجربه نیاز داریم. بازنشستگی یک کودک 55 ساله برای رفتن به خانه درست نیست. همچنین باید از تجربه وی استفاده شود. این اشتباه است که فکر کنیم ما باید این افراد را کنار بگذاریم تا جوان شویم یا چیزی را به جوانان بسپاریم. ترک این 500 نفر لزوماً شغل جوانان بیکار ما را فراهم نمی کند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران دولت آینده باید منافع ملی را به رسمیت بشناسند و بر اساس آنها تصمیم بگیرند ، اظهار داشت: مدیران ما یا موافقت می کنند یا با هم رابطه دارند یا این دسته سوم از دو دسته قبلی بدتر است. این روش باید اصلاح شود و ما باید به ویژگی ها و قابلیت های لازم برای هر موقعیت توجه کنیم.

نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه ناظران باید دست خود را به روی مدیران توانمندتر باز کنند ، گفت: گاهی اوقات مدیران ما آنقدر حرکت می کنند که دیگر مفهوم شجاعت مدیریتی در کار آنها دیده نمی شود. دلیل این امر آنست که فرد یا افراد قبل از آنها مرتکب اشتباهات و جنایاتی شده اند و آنها نیز می ترسند ، در حالی که شجاعت مدیریتی باید در قالب قانون احیا شود تا مدیران بتوانند کار کنند.

بیشتر بخوانید  امین ابراهیمی به عضویت هیات مدیره انجمن فولاد انتخاب شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید