جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا یکی از دلایل فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس است – اخبار بوشهر – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب عسلویه احمدرضا لاهیجان زاده ، عصر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی پردیس و سازمان حفاظت از محیط زیست به مناسبت روز جهانی اکوسیستم حرا ، اظهار داشت که موقعیت خلیج فارس در مورد محیط زیست بسیار مهم است: ایران و کشورهای منطقه ، تا سال 2050 خلیج فارس شورترین آب انبارهای جهان خواهد بود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر لزوم ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از بروز یک فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس ، افزود: کشت و توسعه جنگل های حرا نقش مهمی در تقویت تنوع زیستی در خلیج فارس دارد. خلیج فارس و کاهش کربن آبزی. “

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا یکی از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس است گفت: احداث دستگاه آب شیرین کن و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا یکی از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در این کشور است. خلیج فارس.

صنایع مستقر در بوشهر باید در تولید حرا و حرا مشارکت داشته باشند

لاهیجان زاده گفت: صنایع استان بوشهر باید در تولید درختان حرا و نهال های حرا نقش داشته باشند. “نقش تأثیرگذاری داشته باشید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز پتروشیمی پردیس را یک مجموعه زیست محیطی دانست و گفت: مجتمع پتروشیمی پردیس یکی از صنایع سبز کشور بدون ایجاد آلودگی است و با توجه به دغدغه محیط زیست یکی از سازمان های نمونه است. استان بوشهر.

فرهاد قلی نژاد گفت: سال گذشته با همکاری پتروشیمی پردیس و سازمان های مردم نهاد تعداد زیادی نهال حرا در مناطق ساحلی بالقوه استان بوشهر کاشته شد.

بیشتر بخوانید  خبرهای خوب برای مستقلین خبر را ملاقات کنید

کارگروه نجات جنگل های حرا در شهر عسلویه فعال شده است

وی با اشاره به حفاظت از محیط زیست استان بوشهر با اشاره به روند خشک شدن تالاب های نایبند در شهرستان عسلویه و منطقه پارس جنوبی طی 10 سال گذشته ، اظهار داشت: یک کارگروه برای نجات حرا و گیاهان در عسلویه فعال شده است. نتایج به این نتیجه رسید که گیاهان حرا را در مکانهای مختلف و آسیب پذیر کاشتیم ، زیستگاههای اصلی آن را که در معرض خشک شدن و تخریب قرار دارند ، حفظ می کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه ای از لایروبی ، مطالعات آب و کشت نهال حرا در تالاب نایبند و سایر زیستگاه های حرا در استان بوشهر برنامه ریزی شده است گفت: این نوع پروژه امروز در قالب تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست و شرکت پتروشیمی پردیس برای دوره 5 سال اجرا کنید.

مجتمع پتروشیمی پردیس کمترین میزان آلودگی را دارد

رئیس مجتمع پتروشیمی پردیس در این مراسم با اشاره به فعالیت های این مجموعه متناسب با نقش مسئولیت اجتماعی آن گفت: ماموریت ما در مجتمع پتروشیمی پردیس تولید مواد غذایی کافی برای مردم ایران و جهان و برای دستیابی به این مأموریت جدی ، با رعایت اصول و استانداردهای زیست محیطی. “ما با کمترین آلودگی محیط زیست به رکورد تولید رسیده ایم.

وی گفت: تاکنون پتروشیمی پردیس در ایجاد کمربند سبز در منطقه و حمایت علمی و مالی از پروژه های زیست محیطی تأثیر داشته و این حمایت در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پتروشیمی پردیس بزرگترین تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه است

بیشتر بخوانید  یک درخت در بزرگراه امام علی (ع) سقوط کرد! | ورودی خیابان شعبانلو مسدود شده است

حمایت مالی و معنوی از پروژه های تحقیق و توسعه برای حفاظت از گیاهان حرا در استان ، برگزاری دوره های آموزشی ، سمینارها ، کنفرانس های علمی ، انتشار نشریات ، تولید نرم افزارهای آموزشی ، تولید انیمیشن و فیلم و استفاده از فرصت های علمی و مالی برای آموزش و انتشار محیط زیست فرهنگ زندگی در جوامع محلی جنگلهای حرا یکی از محورهای این تفاهم نامه 5 ساله است.

پتروشیمی پردیس بزرگترین تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصولات در جهان با تولید بیش از 5 میلیون تن محصول و در سالهای اخیر فعالیتهای زیادی برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و کمک به آن است. برای توسعه جامعه اطراف. حوزه اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی.

حمایت مادی و معنوی از توسعه مراکز علمی ، پژوهشی ، بهداشتی و فرهنگی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، تلاش در جهت بهبود وضعیت رفاهی و زیرساختی منطقه مانند مدرسه ، پارک ، حمایت از ایجاد کمربند سبز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پشتیبانی علمی و مالی از پروژه حفاظت مرجان خلیج فارس بخشی از خدمات پتروشیمی پردیس در این زمینه است.

انتهای پیام / 190 / ت.

دیدگاهتان را بنویسید