جلوگیری از مشکلات بینایی با عینک طبی



آنچه دیگران می خوانند:

خرید عینک طبی لوکس اگرچه کیفیت بالایی دارد، اما موضوعی است که شاید ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد. در این مقاله سعی داریم اطلاعات مفیدی در مورد انواع عینک طبی لوکس در اختیار شما قرار دهیم; زیرا ما فکر می کنیم که کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه عینک چیست، چه کاربردی دارد، چه نوع عینک و عدسی عینک یا موارد مشابه به شما کمک می کند تا تجربه بهتری از خرید عینک با قیمت مناسب داشته باشید.

با انواع عینک طبی لوکس آشنا شوید.

با توجه به اینکه امروزه شرکت های بزرگی در سراسر دنیا اقدام به طراحی و تولید انواع عینک طبی کرده اند، متنوع ترین مدل های عینک در بازار به فروش می رسد و هر فردی با هر فرم صورت می تواند عینک طبی لوکس و گزینه مناسب صورت را خریداری کند.

لیوان ها را می توان بر اساس نوع فریمی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم کرد. اما عینک طبی به چه معناست؟ فریم همان فریمی است که عینک را نگه می دارد، شما باید بر اساس صورت خود بهترین فریم را انتخاب کنید.

انواع عینک طبی:

  • عینک بدون فریم: اگر از آن دسته افرادی هستید که به سبک مینیمالیستی علاقه دارید، حتماً عینک طبی بدون فریم بخرید. این مدل عینک به دلیل سبک بودن و ظاهر زیبا و مدرنی که دارد برای افراد تندرو انتخابی عالی است. عینک طبی بدون فریم ظاهر چهره شما را نمی گیرد و به استایل شما جذابیت می بخشد. اگر این مدل عینک طبی را از نزدیک دیده باشید، می دانید که از دسته، لولا و دماغه ساخته شده است و سبک بسیار ساده ای دارد. قیمت عینک طبی بدون فریم به مدل و کیفیت تولید آنها بستگی دارد، اما به طور کلی متناسب است.
  • عینک طبی نیم قاب: این عینک دارای زیبایی و جذابیت و در عین حال استحکام و پایداری می باشد. خرید عینک های طبی نیم فریم برای کسانی که سبک های کلاسیک را دوست دارند و عینک های شیک را ترجیح می دهند توصیه می شود.
  • عینک طبی فول فریم: ظاهر مدرن و جذاب عینک طبی فول فریم آن را به گزینه ای مناسب برای خرید عینک طبی لوکس تبدیل کرده است. قاب از پلاستیک، استات، فلز یا تیتانیوم ساخته شده است. این قاب کل لنز را در بر می گیرد و بنابراین از نظر زیبایی و دوام منحصر به فرد است.
  • عینک طبی فریم سیمی: این مدل عینک طرفداران خاص خود را دارد و از آنجایی که به سبک کلاسیک طراحی شده است از زیبایی خاصی برخوردار است. برای بیان ویژگی های عینک طبی فریم سیمی باید به سبکی و سادگی طراحی آن ها اشاره کرد. اگرچه فریم های سیمی برای لنزهای گرد مناسب هستند، اما از فریم های سیمی می توان برای لنزهای فانتزی و لنزهای گربه نیز استفاده کرد.
  • عینک بریج کوتاه: به کسانی که عینک بریج کوچک دارند توصیه می کنیم از عینک پل کوتاه استفاده کنند. نگه داشتن این فریم ها روی صورت اصلا سخت نیست و به اندازه عینک های طبی معمولی خسته کننده نخواهد بود. در بین انواع عینک طبی پل کوتاه، مدل های گرد زیباترین هستند و به جذابیت بیشتر استایل شما کمک می کنند.

درباره عینک طبی چه می دانید؟

عینک طبی مهم ترین قسمت عینک است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. عدسی قسمت شیشه ای عینک است که لزوماً شیشه ای نیست. البته شیشه هایی که در گذشته ساخته می شدند فقط از شیشه های شکننده و کمی سنگین ساخته می شدند. اما امروزه استفاده از مواد پلاستیکی نشکن جایگزین 100 درصد مواد شیشه ای شده است. دلیل آن سبکی و ایمنی بالای این مواد اولیه است. لنزهای طبی درجه یک دارای ضریب شکست بالایی هستند و بنابراین سبک تر و ظریف تر به نظر می رسند. این لنزها دید واضح تری را در اختیار کاربران قرار می دهند.

انواع عدسی عینک از نظر جنسیت:

  • عدسی های شیشه ای: زمانی که عینک های طبی اختراع شدند، برای ساخت آن ها از عدسی های شیشه ای استفاده می شد. اما شیشه سنگین بود و همیشه در معرض شکستگی بود. شکستن عینک بسیار خطرناک بود و حتی می‌توانست انسان را برای همیشه کور کند. به همین دلیل استفاده از شیشه در تولید شیشه خیلی زود منسوخ شد.
  • لنزهای پلاستیکی: در اواسط قرن نوزدهم، اولین لنزهای پلاستیکی برای عینک طبی به بازار عرضه شد. برای ساخت این لنزها از مواد پلیمری پلاستیکی CR-39 استفاده شده است. لنزهای پلاستیکی قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر لنزها دارند و از طرفی وزن کم و کیفیت بالای آنها باعث محبوبیت بسیار زیادی شده است.
  • لنزهای پلی کربنات: این لنزها در دهه 1970 به بازار عرضه شدند. این محصولات در مدت کوتاهی به محبوب ترین لنزها تبدیل شدند و توجه متقاضیان عینک های طبی لوکس را به خود جلب کردند. تولیدکنندگان عینک هنوز از این لنزها برای ساخت انواع عینک های طبی از جمله عینک های کودکانه یا ورزشی استفاده می کنند.
  • لنزهای پلاستیکی فشرده: ضریب شکست لنزهای پلاستیکی فشرده بالاتر از لنزهای ساخته شده از پلاستیک CR-39 است. به همین دلیل نور با کیفیت بهتری را با اعوجاج کمتر منتقل می کنند.

لنزهای مورد استفاده در تولید عینک طبی باید دارای پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش بوده و از رسیدن این اشعه به چشم جلوگیری کند. البته مقاومت در برابر ضربه بالا و وزن سبک نیز معیارهای مهمی هستند که شما علاقه مند به خرید عینک طبی لوکس باید در انتخاب لنز به آن توجه کنید.

مزایای عینک طبی چیست؟

همه ما می دانیم که برخلاف عینک های آفتابی، عینک های طبی به افرادی که مشکلات بینایی دارند کمک می کند بهتر ببینند و دید واضح تری داشته باشند. افراد دارای اختلالات بینایی بدون استفاده از عینک نمی توانند اشیا و پدیده ها را به درستی ببینند. اما این تنها دلیل خرید و استفاده از عینک طبی نیست. واقعیت این است که اگر بیماران مبتلا به مشکلات چشمی پس از مراجعه به پزشک متوجه شوند که به عینک نیاز دارند، اما از آن استفاده نکنند، با تشدید بیماری مواجه خواهند شد.

کسانی که با وجود تجویز پزشک از عینک طبی استفاده نمی کنند، با مشکلاتی مانند تاری دید و سرگیجه مواجه خواهند شد. عدم تعادل موضوع دیگری است که برای این افراد دور از انتظار نیست. در کنار این تفاسیر می توان گفت که مهمترین فایده استفاده از عینک طبی جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی است.

عینک طبی خاص

برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند از لنزهای تماسی به جای عینک استفاده کنند، اما ما آن را توصیه نمی کنیم. عینک های طبی ارزان تر از لنزهای تماسی هستند و در تمام سنین قابل استفاده هستند. یکی دیگر از مزایای مهم عینک طبی این است که باعث عفونت چشم نمی شود و به چشم آسیب نمی رساند. البته شرط بهره مندی از مزایای عینک طبی استفاده صحیح از آن است!

اگر از عینک طبی به درستی استفاده نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

استفاده صحیح از عینک مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. هر چقدر هم در خرید عینک طبی خود دقت کنیم و عینک های با کیفیت و استاندارد را انتخاب کنیم، اگر اصول استفاده صحیح از عینک را ندانیم، کارایی لازم را نخواهیم دید. اگر می خواهید بدانید که آیا به درستی از عینک استفاده می کنید یا نه، فقط بررسی کنید که آیا علائم زیر را دارید یا خیر. ظاهر این علائم یعنی نحوه عینک زدن درست نیست!

این نشانه ها عبارتند از::

  • خارش چشم
  • سردرد مداوم
  • خشکی چشم
  • تاری دید و دوبینی
  • او در تمرکز مشکل دارد
  • احساس درد در ناحیه کمر و شانه ها
  • سوزش در داخل و اطراف چشم
  • افزایش اشک در چشم

برای استفاده صحیح از عینک، کافی است عینک را در قسمت بالای بینی قرار دهید و زمانی که عینک به درستی روی چشم ها قرار گرفت، آن را با انگشت اشاره بلند کنید تا فریم بالای بینی شما قرار گیرد. موقعیت عینک طبی باید بین چشم ها و بالای پیشانی باشد.

نتیجه

خرید عینک با قیمت مناسب چیزی است که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم. خوشبختانه مراکز معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند با ارائه انواع عینک های طبی لوکس توانسته اند نیاز بازار را برطرف کنند. یکی از بهترین مراکز فعال در زمینه فروش اینترنتی عینک طبی سایت Blue Bay می باشد که خدمات ویژه ای را برای متقاضیان خرید عینک طبی خوب در نظر گرفته است. قبل از خرید عینک طبی لوکس می توانید با نمایندگی های فعال در این سایت تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اگر به طور جدی به خرید آنلاین عینک طبی لوکس فکر می کنید، باید دقت داشته باشید که عینک هایی را انتخاب کنید که کاملاً متناسب با صورت شما باشد و از تناسب آن با سایز اطمینان حاصل کنید. خرید عینک طبی خوب، از سایت خداحافظی آبی یک مزیت ویژه دارد که به شما این امکان را می دهد که عینک را روی صورت خود تست کنید و از تناسب عینک با صورت خود مطمئن شوید.

***

این مقاله یک گزارش است و پایگاه خبری شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


بیشتر بخوانید  خواص درمانی و فواید بی شماری خربزه

دیدگاهتان را بنویسید