جلسه مشترکی بین معاون وزیر امور و ثبت کنندگان سازمان دولتی برای ثبت املاک و پرونده ها و هیئت همراه با مدیر کل ثبت استان املاک و سایر کارمندان اداره کل امور و املاک برگزار شد. ثبت نام آذربایجان غربی.
به گزارش ایسنا ، به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، مهدی اقبال در سفر به استان آذربایجان غربی در جلسه مشترک با مدیرکل ثبت احوال استان و پرونده ها و مسئولان اداره کل و ثبت احوال از ارومیه برای توضیح معنی دفاتر برای اسناد رسمی و نقش اساسی آنها پرداخت مطالبات و معوقات م ofسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی.
در آن جلسه ، مهدی اقبال ، در توضیح لزوم تسریع و تسهیل در مختومه شدن پرونده های اجرایی ، بر اعمال دقیق بند ج ماده 117 قانون ششم توسعه تأکید کرد.
در ابتدای جلسه ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک و مستغلات ، ضمن خیر مقدم به میهمانان ، از حضور معاون رئیس ستاد و ثبت نام کنندگان سازمان و هیئت همراه در این اداره کل ، آخرین ، تشکر می کند. اقدامات و نتایج اداره کل. زمینه امور رسمی و شرکتها. حیاط
دستیابی به رتبه اول کشور در پاسخ به سوالات الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی در کمتر از دو روز در سال 1399 ، کسب بالاترین رتبه در شاخص تعداد حراج های برگزار شده در سه ماهه اول سال 1400 ، کسب رتبه چهارم از نظر تعداد تعطیلات موارد در مقایسه با تشکیل دفاتر اسناد رسمی در سه ماهه اول در سال 1400 797٪ افزایش در جمع آوری بدهی های معوقه در سه ماهه اول سال 1400 و اسکن و بایگانی 75٪ از پرونده های ثبت از مهمترین اقدامات قابل توجه بوده است ، توسط مدیرکل ثبت پرونده ها و املاک و مستغلات در استان آذربایجان غربی.
بازدید از بخشهای مختلف ثبت عمومی اسناد و املاک و مستغلات در آذربایجان غربی
در این سفر معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از بخشهای مختلف اداره کل ثبت املاک و پرونده های آذربایجان غربی بازدید کرد.
اقبال و سعادتیان ، رئیس دفتر نظارت بر اسناد رسمی و حمید کشاورز ، مدیر کل ثبت شرکت ها و م Instسسات غیر تجاری سازمان ، پس از شرکت در جلسه مشترک با مدیر کل ثبت اسناد استانی ، معاونین کارکنان و سایر مقامات مربوطه ، از بخشهای مختلف خدمات عمومی ثبت پرونده ها و املاک و مستغلات بازدید کردند ، از جمله یک واحد کارشناسی ، بخش حقوقی ، خدمات بازرسی و تجدیدنظر ، دادگاه انتظامی دفاتر اسناد رسمی و کارمندان ، دفتر اجرای اسناد رسمی و شرکت ثبت نام و موسسات غیر انتفاعی.
مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ثبت شرکت ها و موسسات غیرانتفاعی در ارومیه
در قسمت دیگر سفر ، معاون وزیر امور و ثبت کنندگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از قسمت های مختلف دفاتر اسناد رسمی و شرکت ها و م institutionsسسات غیر تجاری ارومیه بازدید کرده و با آنها تبادل نظر کردند مقامات مربوطه
اقبال با همراهی هیأتی از بخشهای مختلف شرکتها جهت درخواست رسمی و ثبت اسناد و م institutionsسسات غیرانتفاعی در ارومیه بازدید و از نزدیک با روند ثبت الکترونیکی و ثبت شرکتها آشنا شد. وی با کارمندان ادارات مربوطه گفتگوی شخصی و صمیمی داشت.
وی از همکاران مربوطه برای ارزیابی وضعیت ادارات اجرایی و ثبت شرکتها به ویژه بایگانی این بخشها تشکر کرد.
حمید کشاورز ، مدیرکل ثبت شرکت ها و م institutionsسسات غیرانتفاعی نیز از طرحی برای برون سپاری ثبت شرکت ها و م institutionsسسات غیرانتفاعی از طریق دفاتر اسناد رسمی در آینده نزدیک خبر داد.
بازدید از ساختمان جدید انجمن ثبت نام و کارمندان آذربایجان غربی
معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از ساختمان جدید انجمن سردفتران و دبیران استان آذربایجان غربی بازدید کردند.
در بازدید از ساختمان در دست ساخت ، اقبال از اقدامات این اداره در ساخت ، تجهیزات و پیشرفت پروژه مطلع شد. ساختمان جدید انجمن ثبت و خدمات ماهواره ای استان آذربایجان غربی به مساحت 500 متر مربع و زیربنای 2000 متر مربع در 5 طبقه و شامل بخشهایی مانند پارکینگ ، سالن کنفرانس ، کتابخانه و مهمانسرا است .
بهره برداری از ساختمان از سال 1399 آغاز می شود و در 6 ماه اول سال جاری با پیشرفت فیزیکی 95 درصد و در صورت تأمین اعتبار باقیمانده برای تجهیز سیستم های اداری افتتاح می شود.
جلسه مشترک رئیس دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت با کارشناسان در زمینه اجرای اسناد رسمی
در این سفر ، رئیس دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان املاک و امور املاک کشور با کارشناسان دفتر اجرای اسناد رسمی ارومیه دیدار و از نزدیک با مشکلات و چالش های پیش روی دفاتر اسناد رسمی آشنا شد.
سید صادق سعادتیان در این جلسه با تأکید بر رعایت بند آخر ماده 34 و اعمال بند ج ماده 117 قانون ششم برنامه توسعه و تعیین مهلت قانونی تا پایان سال جاری ، گفت: افزایش تعهدات تعیین شده به سازمان برای ثبت املاک دولتی تحت بند B ، ماده 113 قانون پنج ساله ششم توسعه کشور ، به ویژه افزایش شدید در معرفی پرونده های اجرای چک و جهیزیه در دفاتر اجرای اسناد رسمی ، ما شاهد تورم پرونده های اجرایی و به ترتیب افزایش مشتری در این دفاتر در سراسر کشور هستیم.
وی اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای کاهش این حجم زیاد مراجعه حضوری به دستگاه های اجرای رسمی ، سیستم سانا و اطلاع رسانی الکترونیکی را در پرونده های اجرایی و جمع آوری آنلاین رسیدهای اسناد اجرایی اجباری کرده است که منجر به به حذف گردش مالی. ثبت فیزیکی پرونده ها ، کاهش خطاها ، تسریع در روند ثبت نام ، مقابله با پرداخت به موقع حقوق دولت و ارتقا health سلامت اداری و در نتیجه افزایش رضایت شهروندان از خدمات املاک دولتی و سازمان ثبت پرونده در زمینه اسناد .
رئیس دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ضمن تأکید بر تلاش سازمان املاک کشور و اسناد برای تخصیص اعتبار متناسب با اهداف و وظایف سرویس های اجرای اسناد رسمی ، به ویژه ارائه امکانات اداری مناسب و فضا از یک سو و تأمین نیروی کار متخصص از طرف دیگر ، افزود: طبق دستورالعمل های اعلام شده توسط سازمان ، همکاران ادارات برای اجرای رسمی اسناد ، ضمن جمع بندی به موقع پرونده های اجرایی ، باید توجه ویژه داشته باشند مناقصات را افزایش دهید ، به ویژه در مناقصه های رسمی اسناد در عرض 2 ماه ، و همچنین صحت و سلامت پرونده های اعدام.
سرانجام ، سعادتیان توصیه هایی مانند رای گیری دقیق و بررسی شکایات را به کارشناسان اجرای قانون ارائه داد تا تعداد پرونده های اجرایی را که به شورای عالی وارد می شود کاهش دهد.
انتهای پیام