جلسات پادشاه اردن در واشنگتن با محوریت فلسطین



عبدالله دوم پادشاه اردن روز سه شنبه در واشنگتن با کمال هریس معاون رئیس جمهور آمریکا ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع در مورد توسعه منطقه ای و مسئله فلسطین گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه دادگاه سلطنتی اردن ، عبدالله دوم پس از ورود به واشنگتن روز سه شنبه با کمالا هریس دیدار و در مورد راه های تقویت مشارکت و توسعه استراتژیک منطقه گفتگو کرد.

در این دیدار ، پادشاه اردن بر اهمیت تلاش های مشترک برای جلوگیری از درگیری جدید در سرزمین های فلسطین و همکاری با جامعه جهانی برای از سرگیری روند صلح فلسطین و اسرائیل که از سال 2014 به حالت تعلیق در آمده ، تأکید کرد.

وی همچنین با وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ، آنتونی بلینکن ، بار دیگر بر تعهد شدید ایالات متحده به روابط استراتژیک بین ایالات متحده و اردن ، از جمله حمایت ایالات متحده از پیشرفت اردن در رشد اقتصادی و اصلاحات ، تأکید کرد.

در بیانیه آمده است: “دو طرف درباره تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند و بلینکن از حمایت پادشاه اردن از ثبات ، صلح و رشد اقتصادی در منطقه قدردانی کرد.”

بلینکن و ملک عبدالله درخواست مشترک خود برای تقویت مشارکت ایالات متحده و اردن را تکرار کردند.

در دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ، روابط استراتژیک اردن و ایالات متحده ، چشم انداز همکاری های نظامی و امنیتی و آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روز دوشنبه ، عبدالله دوم با جو بایدن در واشنگتن ملاقات کرد و در مورد تحولات فلسطین و همکاری بین دو کشور گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید  امشب منتظر برداشت یارانه جدید باشید

دیدار پادشاه اردن با بایدن اولین دیدار رهبر عرب از زمان ورود وی به کاخ سفید در 20 ژانویه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید