جشن عید غدیر در همدان تا روز مباهله ادامه دارد



مهدی صلواتیان روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: برنامه های متعددی قبل از فرا رسیدن عید غدیر برگزار شده بود ، همچنین همزمان با عید غدیر ، ساعت 6 صبح امروز 60 دوچرخه سوار سفر می کنند از میدان شریعت. به باغ موزه دفاع مقدس. “آنها پدالها را چرخاندند.

وی افزود: دوچرخه سواران پرچم های سبز و سفید با نام امیرالمومنی علی (ع) را در دست داشتند و در پایان برنامه پس از مسابقه به نفرات برتر و به نام های علی و محمد جوایزی اهدا شد.

دبیر ستاد كل گدیر در استان همدان گفت: همچنین ساعت 10:00 امروز دوچرخه سواران در امتداد بلوار ارم و ساعت 17:00 بزرگترین كاروان با 300 دوچرخه سوار در شهر شهید آیت الله مدنی از مسیر سید آل- دوچرخه سواری كردند. مسجد شهدا تا پدال حسینیه کهنوسیها.

صلواتیان گفت: بیش از 313 کاروان خوش اقبال در استان همدان از عید غدیر تا روز مباهله از شهرهای همدان سفر می کنند و صبح امروز 30 تا 40 کارناوال ماشین های تزئین شده با نام حضرت علی (ع) در شهرهای ترگوات

وی ادامه داد: امشب کاروانی از موتورسواران در میدان باباطاهر جمع شده و پس از گردش در شهر همدان در میدان امامزاده عبدالله تجمع می کنند.

دبیر ستاد مردمی غدیر در استان همدان گفت: همزمان با عید سعید غدیر دستور کار پخت 313000 پرس غذا در آشپزخانه های مفتح ، آزاد بوعلی و سایر دانشگاه ها بود که برای ناهار و شام در بین افراد نیازمند برنامه ریزی شده است. برای گسترش مذهبی.

بیشتر بخوانید  محسنی اجی: قوه قضاییه هرگز در مبارزه با فساد و رانت منفعل نخواهد بود

صلواتیان افزود: مراسم باشکوهی از ساعت 19 در میدان اصلی همدان با حضور مردم دارالمومنین و سخنرانی حجت الاسلام شعبانی مواساقی نماینده ولی فقیه در استان و اقامه نماز جمعه برگزار می شود. برای رهبر همدان.

وی برگزاری میثاق اخوان ، روشنایی و سرود را از برنامه های جنبی جشن عید غدیر دید و گفت که موکب ها و ایستگاه ها در میادین اصلی همدان از جمله مقبره بوعلی و بعثت که برخی جوانان در حال نوشتن بودند

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: بازسازی واقعه غدیر برای معرفی ، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل های آینده و الگوی عید غدیر با کمک شعرها و داستان های جمعه در باغ موزه مقدس حضور جمعه همدان برگزار می شود.

صلواتیان گفت: 110 برنامه مختلف به مناسبت دهمین سالگرد استان در استان برگزار می شود و عید غدیر گفت: برنامه هایی در مساجد برگزار می شود که برای جلوگیری از پخش شدن تاج برجسته شده است.

«غدیر خم» نام مناطقی بین مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی (صلح) پیامبر بزرگ اسلام در هجدهم ذی الحجه سال 10 هجری قمری ، حضرت علی (ع) را به عنوان منصوب کرد. ولی او ، برادر و وارث خدای متعال. وی اعلام کرد که سالگرد حادثه به عید غدیر معروف است.

روز 24 ذی الحجه را روز مباهله می نامند. در این روز ، که روز نزول آیه «تطهیر» نیز است ، خداوند ارزش ها و فضایل اهل بیت (ع) و جایگاه واقعی آنها را در درک اسلام واقعی تأیید کرد.

بیشتر بخوانید  کارت سوخت فروشی شد؟

دیدگاهتان را بنویسید