مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جشن تولدی که عزادار شد / 8 نفر کشته شدند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، سه شنبه شب گذشته آتش سوزی در یک قهوه خانه در شهریار منجر به کشته شدن هشت نفر از جمله صاحب قهوه خانه به همراه همسر و دو فرزندش شد.

این حادثه روز سه شنبه ساعت 19:45 دقیقه در کافه ای به نام کافه چتر در شهریار فاز اول فکری شهرک مریم رخ داد. پیمان صاحب کافه حدود هشت ماه پیش با همسرش گیتا کافه را افتتاح کرد. زیرزمینی به عرض حدود 200 متر بود و برای زیباتر شدن فضای داخلی کافه را با وسایل چوبی تزئین کرد. در مدت کوتاهی نام کافه پشت بام شهریار پیچیده شد و مشتری های زیادی داشت و همه درباره آن صحبت می کردند.

سه شنبه شب تولد گیتا بود و پیمان می خواست یک شب فراموش نشدنی را برای او رقم بزند. همان شب او، کیان و پرهام پسرهای 3 و 6 ساله خود را نیز به کافه آوردند و یکی از دوستانشان را به کافه دعوت کردند. او علاوه بر کیک، چند بادکنک هلیومی برای تولدش سفارش داد و همه چیز برای یک عصر خانوادگی به یاد ماندنی آماده بود.

بازی آتش

جشن تولد هنوز شروع نشده بچه ها در یک کافه مشغول بازی بودند. مشتری زیاد نبود. یکی از بچه ها دور از چشم پدر و مادرش فندکی در دست داشت و با آن بازی می کرد. در لحظه روشن شدن فندک، شعله آتش وسایل تزئینی را فرا گرفت و ناگهان شعله ور شد. اگرچه آتش در ابتدا محدود بود، اما وجود وسایل تزئینی چوبی در کافه باعث ایجاد مشعل در قسمتی از کافه که نزدیک پله ها و در ورودی قرار داشت، شد. با جیغ و فریاد بچه های کافه دار و دیگران متوجه ماجرا شدند.

آنها سعی کردند با دست خالی آتش را مهار کنند، اما شعله های آتش بیشتر و بیشتر فرو رفت. از طرفی چون جلوی در آتش بود راه فراری نبود و همه به سمت آشپزخانه دویدند و به آنجا پناه بردند. در زمان وقوع حادثه علاوه بر پیمان و همسر و دو فرزند کوچکش، یکی از دوستان و دو فرزندشان و یک کارگر قهوه خانه حضور داشتند. آن ها صحنه ای را که دیدند باور نکردند و فریاد کمک خواستند.

بیشتر بخوانید  62 کیلوگرم مواد مخدر شیشه / راننده در فارس متواری شد

با آتش مبارزه کنید

به زودی دود ناشی از آتش فضا را پر کرد و مردم برای کمک به قربانیان کافه دویدند. اولین نیروهای آتش نشانی و اورژانس و هلال احمر به آنجا رسیدند. شعله های آتش به طور کامل کافه را فرا گرفت و زبانه را در بر گرفت. وسعت آتش سوزی به حدی بود که اگر آتش نشانان دیر می آمدند، ممکن بود به طبقات بالای آپارتمان سرایت کند و حادثه تشدید شود. در چنین شرایطی ماموران آتش نشانی اقدام به اطفای حریق کردند و همزمان برای نجات افراد محبوس در قهوه خانه اقدام به نفوذ به محل حادثه کردند. ظروف چوبی که برای تزیین کافه استفاده می شد دائماً آتش روشن می کرد که کار آتش نشانان را با مشکل مواجه می کرد. دقایقی بعد اما آتش نشانان موفق به مهار آتش شدند.

جشنی که ماتم گرفت

وقتی آتش نشانان وارد کافه شدند، تقریباً همه چیز آنجا سوخت. آنها راه خود را به انتهای دیگر یعنی آشپزخانه رساندند و با فاجعه روبرو شدند. در آنجا جسد هشت نفر از افراد حاضر در کافه روی زمین افتاد. اگرچه کسی دچار سوختگی شدید نشد، اولین بررسی ها نشان داد که همه سیگار می کشیدند. وقتی امدادگران تک به تک آنها را معاینه کردند، متوجه شدند که هفت نفر از آنها بر اثر استنشاق دود خفه شده اند. این در حالی است که پرهام پسر سه ساله صاحب کافه همچنان نبض دارد. در این شرایط او پس از کمک رسانی در اسرع وقت به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد گزارش شد که وی نیز جان خود را از دست داده است، بنابراین بر تعداد قربانیان آتش سوزی کافه آمبرلا افزوده می شود. تا هشت

علت حادثه بالون نیست

حمیدرضا دمرچیلو، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار که از همان لحظه اول حادثه در محل حضور داشت و مسئولیت عملیات را بر عهده داشت، درباره این حادثه به همشهری گفت: ساعت 19 و 45 دقیقه 2 ایستگاه و 5 دستگاه خودرو حرکت کردند. به صحنه آتش به بسیاری از نقاط آن سرایت کرد و گسترش یافت. از سوی دیگر اولین اطلاعات حاکی از حضور افرادی در قهوه خانه بود که با وجود اینکه 3 نفر موفق به فرار از آنجا شدند اما 8 نفر دیگر در شعله های آتش در خطر بودند.

بیشتر بخوانید  پاییزی خشک در پیش است / احتمال آبرسانی سیار به حدود ۸۰۰۰ روستا در پاییز -

وی ادامه داد: آتش نشانان در اسرع وقت آتش را خاموش کردند، اما متأسفانه هفت نفر شامل صاحب قهوه خانه، همسرش و پسر شش ساله شان، یکی از دوستانش که با دو فرزند به قهوه خانه آمده بودند و یک کارگر که در کافه کار می کرد. کافه جان خود را از دست داد.» او گفت. پسر سه ساله صاحب کافه نیز به بیمارستان منتقل شد اما از دنیا رفت.

دمرسیلو درباره علت این حادثه گفت: در شبکه ها و شبکه های اجتماعی دیدم که همه بالون هلیومی را عامل انفجار می دانند اما این خبر صحت ندارد. اطلاعات ضد و نقیضی در این باره وجود دارد و ما موفق به کشف منشأ آتش سوزی شدیم، اما اعلام علت اصلی آتش سوزی نیازمند کار تخصصی بیشتر و بررسی بیشتر است.

وی همچنین درباره علت قربانیان این آتش سوزی می گوید: دیوارها و سقف کافه مملو از تزئینات چوبی و کیسه های نخی و نخل بود که به راحتی قابل اشتعال هستند و همان وسایل اطفای حریق را پخش می کنند، اما اینکه بالون هلیومی مورد تردید است. انفجار باعث آتش سوزی شده است. این را نمی توان تأیید کرد.

اشک های یک دوست صمیمی

گندم دوست صمیمی گیتا، همسر صاحب کافه آمبرلا بود. او که شب قبل از حادثه برای دیدن آنها به کافه ای رفته بود، حالا باور نمی کند که دوستانش و فرزندانشان در تصادفی وحشتناک جان باخته اند. او با گریه گفت: «هنوز باورم نمی‌شود که گیتا و همسرش به همراه کیانا و پرهام در آتش‌سوزی کافه جان باخته‌اند. شب قبل از حادثه به آنجا رفتم و آنها را دیدم.

وی ادامه می دهد: در این 7-8 ماهی که کافه آمبرلا افتتاح شد، مشتری ثابت آنها بودم و به همین دلیل با آنها دوست شدم. این زوج برنامه های زیادی برای کافه خود داشتند و قرار بود از روز چهارشنبه خواننده جدیدی برای جذب مشتری بیاورند که این اتفاق افتاد و خانواده جان خود را از دست دادند.

تا آنجایی که من اطلاع دارم، به غیر از صاحب کافه و خانواده‌اش، یکی از دوستان و دو فرزند کوچکش و یک کارگر کافه جان خود را از دست دادند.» علاوه بر آنها 3 نفر دیگر نیز در کافه حضور داشتند که توانستند از آتش خارج شده و خود را نجات دهند.

بیشتر بخوانید  کمی بیشتر عشق بورز + فیلم

خواننده ای که نمی خواند

یکی دیگر از دوستان صاحب کافه آمبرلا، خواننده جوانی است که قرار بود از چهارشنبه شب در آنجا برنامه اجرا کند، اما آتش سوزی مرگبار مانع از اجرای او شد. این خواننده جوان که هنوز مرگ دوستش را باور ندارد در این باره می گوید: خواننده سابق کافه آمبرلا مدتی است که آنجا نیست. یک روز پیمان که مدت ها با من دوست بود به من زنگ زد و از من دعوت کرد که برای اجرا به کافه آمبرلا بروم. من قبول کردم و دوشنبه شب رفتم آنجا و قول و قرارمان را دادیم. قرار بود چهارشنبه شب در آنجا شروع به کار کنم، اما سه شنبه شب متوجه شدم که کافه آتش گرفته و پیمان و اعضای خانواده اش و چند نفر دیگر در آنجا جان خود را از دست داده اند.

ماجرا را دادستان گفته است

ساعاتی پس از آتش سوزی مرگبار در کافه آمبرلا، برخی سایت های خبری در گزارش های خود علت این حادثه را انفجار بالون هلیومی عنوان کردند. ادعایی که دیروز توسط دادستان شهریار رد شد و گفت که در بررسی آتش سوزی بالن هلیوم وجود ندارد و آتش سوزی به دلیل دیگری رخ داده است.

حمید عسگری پور به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اطفای حریق و انتقال جسد آتش سوزی در رستوران اندیشه شهر اندیشه شهریار روز سه شنبه تا ساعت 11 صبح ادامه داشت و متوفی برای تعیین علت به پزشکی قانونی منتقل شد. مرگ. وی ادامه داد: اولین افرادی که موضوع انفجار بالون هلیومی را مطرح کردند نیروهای اورژانس بودند اما اکنون فقط اطلاعات قطعی داریم که آتش سوزی ناشی از خفگی ناشی از استنشاق گازهای سمی و دود بوده است، البته نگاهی دقیق تر سایت سقوط می تواند جزئیات بیشتری را در اختیار ما بگذارد، بنابراین نمی توان با قطعیت وجود و انفجار بالون هلیومی را به عنوان علت حادثه بیان کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *