جشنواره فیلم و عکس امید بستری برای نمایش استعدادهای جوانان است



مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس امید ظهر امروز (چهارشنبه ، 5 مرداد) با حضور معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و گللامرضا گافری ، معاون وزیر فرهنگ و حوزه اجتماعی برگزار شد. این علوم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سالن نور مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

جشنواره امید بستری برای استعدادهای جوان است

محمد هادی عسگری ، مدیرکل فرهنگ و امور اجتماعی وزارت علوم و رئیس جشنواره با تشکر از میزبانی و همکاری دانشگاه الزهرا در این جشنواره ، گفت:

وی با بیان اینکه تشویق فعالان سینما و عکاسی در دانشگاه ها برای تولید آثار هنری بزرگ در زمینه های اجتماعی به ویژه اعتیاد از اهداف این مراسم است ، افزود: این جشنواره در سه دسته فیلم کوتاه ، عکس و فیلم نامه برگزار شد. “بخش فیلم کوتاه جشنواره شامل مستند ، آزمایش ، داستان علمی و انیمیشن بود. در بخش عکاسی ، شرکت کنندگان در مسابقه در قالب عکس هنری و اجتماعی شرکت کردند.

عسکری درباره مضامین این جشنواره افزود: مضامین رایگان این جشنواره شامل اعتیاد و آسیب های اجتماعی ، جهان علیه خشونت و افراط گرایی ، تهران ، پایتخت ایران است.

مدیرکل فرهنگ و امور اجتماعی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در فاصله بین جشنواره نهم و دهم شاهد حضور گسترده مدیران به ویژه در صحنه بین المللی هستیم. امیدواریم این جشنواره ادامه یابد و نقش خود را در زمینه تأمل به خوبی ایفا کند.

آثار هنرمندان باید در روح مخاطب بنشیند

بیشتر بخوانید  مخالف خصوصی‌سازی هستم/ داربی، تعیین‌کننده قهرمان لیگ برتر است

گافری در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید در سطح بین المللی هستیم ، گفت: برگزاری چندین دوره از این جشنواره نشان می دهد که حوزه فرهنگی مدت طولانی است در این زمینه “

وی با بیان اینکه کار در زمینه های فرهنگی و اجتماعی دشوار است و به توانایی و هنرمندی بالایی نیاز دارد ، افزود: تولیدکنندگان و افراد با نفوذ می دانند که کار در این زمینه در جامعه ما با وجود شرایط و شرایط خاص دشوار است کار و استقامت “این فرسایش است.

گافری ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد دستاوردهای خوبی در این جشنواره هستیم و اگر این دستاوردها نبود ، در شرایط فعلی تمایلی به برگزاری دهمین دوره این جشنواره نبود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر اینکه بدون شناخت زمینه های مختلف نمی توان در حوزه هنری کار کرد ، گفت: “تولیدات و آثار هنرمندان باید به گونه ای باشد که در قلب آنها بنشیند. و روح مخاطب. “بیشتر مناطق.

وی در پایان با تشکر از فعالان فرهنگی در ستاد وزارت علوم و معاونان فرهنگی در دانشگاه ها ، قضات ، میزبانان دانشگاه الزهرا (س) ، افزود: امیدواریم هنرمندان با نگاهی عمیق تر و بصیرتر این حرکت را ادامه دهند افق های جدیدتر “کاری کنید که ایران از دستاوردهای آنها استفاده کند.

به گزارش ایرنا ، در این جشنواره 421 فیلم و عکس کوتاه ، 283 فیلمنامه ، 1326 عکس ارزیابی شد. همچنین به برگزیدگان مقام اول تا سوم لوح ، تندیس جشنواره و پول اهدا شد.

بیشتر بخوانید  نماز بزرگ قدر و فضیلت آن را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید